• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XX:n kyytiläisen mukavuuden parannus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xx99jkl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

xx99jkl

old fart
MotOrg ry jäsen
Taas tuli keikka heitettyä pläk&dekkerillä emännän kanssa.

JKL-Korpilahti-Luhanka-Sysmä-Vääksy-Lahti. On oikea näköala&maisema+luontoreitti
bowdown.gif

Ja suoraan Heinolan motaria Lusiin ja siitä JKL:n takaisin.

Takana on sitten kuulemma kovat pyörteet kun vauhtia on 110+km/h. Hiukka helpotti, kun menin kumarammaksi, jolloin tuulenpaine takana ei vaikuttanut pelkästään otsaan eli kypärän yläosaan.
confused_orig.gif
Kovasti oli kuulemma myös pyörteitä.

Ite olen 175cm, vaimo 165cm. Painoja en kehtaa laitella, mutta yhteensä on 150kg. Vähintään...

On mullakin hiukka halua saada tankoa ylemmäs ja ehkä lievemmäksi polvikulmaa. Nykyisilläkin menee, ehkei rautaperse, mutta muut ajot.

Onkos kellään kokemusta takamatkustajan mukavuuteen vaikuttamisesta

1 tuplakupla
2 norsunkorvasatula
3 tangon raiserit
4 jalkatappien muutokset
5 Jotain muuta, mitä?

Tässä on tarkoitus pelista mukavampi matkavessa, myös ripeään ajoon. Vaikka kyllä ne maisemat on reitin suola... Joskus sitten naatiskelun jälkeen on tarve siirtyä ripeästi. Siis, kummassakin liikkumismuodossa pitäisi muutosten pelata. Ja satunnaisissa kaupunkiasioinnissa.
lookaround_orig.gif

Kokemuksia kaivataan, onkohan täällä yhtään XX -kuskia, hehheh...

Eedittiä: Lisätty vaihtoehto 5

Kaipa tätä voisi viritellä hieman laajemmaksikin. Meikäläisellä vifferissä samaa ongelmaa ja kaipa noi pyörteet vaivaa muissakin enemmän tai vähemmän

Miten se kyytiläinen sielä takana kököttää? Jos istuu selkä suorassa niin varmaan on pyörteitä sielä ja täälä. Tissit selkään vaan niin loppuu pyörteily
wink.gif

Juu-pa...
tounge.gif
tounge.gif

Mutta jos ikä on tehnyt tehtävänsä, niin silloin oltaisi to-si lähekkäin...
biggrin.gif
biggrin.gif

Mulla on touringpleksi ja meillä mittaa 192 ja 170, eikä kyytiläinen ole ainakaan valittanut pyörteilystä, en ole kyllä asiasta erikseen edes kysynyt. Ei itse asissa pidä edes korvatulppia, eli kai siellä ihan hyvät oltavat on. Käykää kokeilemassa tuota minun pyörää, samassa kaupungissa kun ollaan. Voit sulkea touringpleksin pois ostoslistalta, jos ei auta.

Vastattu schwarzille pm:llä. Tänx!

Mulla on tosiaan alkuperäinen pleksi. Tuntuu siltä, että itse tuulta halkaisen siiten, että sen 'yläkierteet&pyörteet' kiskoo emännän niskaa nurin...
confused_orig.gif

Ei tarttis niin tehdä, hyvä emäntä tuo on.  
cool.gif
Kestänyt meikää miltein yhden kvartaalin eli 25v. Siihen ei taitaisi moni kyetä  
tounge.gif
tounge.gif

Nyt singahdan loman aloitteluun & Juhannuksen harjoitteluun. Ja niin alkeellisiin olosuhteisiin, ettei ole edes internjet'tiä..
omg.gif
Aihe on seurannassa, tietty.

Rivissä taas 2.7. Ja kaikki vinkit & kokemukset on kiintoisia, lisää vaan jos tosiaan pläk&dekkeriä on tullut tourinki-tuunattua...
smile_org.gif
smile_org.gif

No niin, pääsihän sitä käymään internjet'in ihmeellisessä maailmassa taas...
wink.gif

Jos asiaan (kyytiläisen mukavuus) on ihan mitä vaan kerrottavaa, niin kerro toki.  
smile_org.gif
smile_org.gif

Vaan nyt pitää palata harjoittelemaan lomailua.  
smile_org.gif
smile_org.gif

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!  
biggrin.gif
biggrin.gif

OLKAA KUNNOLLA JA PITÄKÄÄ HAUSKAA!!  
tounge.gif
tounge.gif

Back