Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo vakiomopon nakutusraja on lähellä jos käyttää jotain 92-oktaanista bensaa. 98-oktaanista käytettäessä kestää ahtaa jo jonkin verran mutta tuskin kuitenkaan 1 barin paineella?moottoripyörän puristussuhde on melko korkea vakiona, vedetty juuri siihen mikä menee mukavasti ilman nakutusta, joten siitä jos paine nousee, niin raja on todella lähellä ja nopeasti.
njoo, paitsi jos koneen rakenne on sellainen, että ei ole irroitettavaa ryhmää.tuosta puristusten laskemisesta tuli mieleen, että eikö ennemmin kannattaisi käyttää paksumpaa alatiivari kuin kansipahvia?
Niin, ensin täytyy päättää mitä haluaa? Haluatko ahdetun pyörän, vai jonkun tietyn pyörän ahdettuna...???Hitto into alkaa laantua turbottamiseen XX:n suhteen.
No täytyy vielä asiaa puntaroida, kun menee jouluun ennen kuin kerkeen mopoa edes katteleen. Kerkeää mieli muuttua moneen kertaan.
Voishan toi mahdollisuus ostaa joku suzukin raato, rakennalle siihen sitä turboa.
![]()
Kyllä menee vaikeaksi, haen nyt kumminkin ahtimen kun kerran semonen tuli ostettua, vaikkei se todellakaan ole se suurin rahan menoerä mitä jo onkin tullut esille.
Tuo vakiomopon nakutusraja on lähellä jos käyttää jotain 92-oktaanista bensaa. 98-oktaanista käytettäessä kestää ahtaa jo jonkin verran mutta tuskin kuitenkaan 1 barin paineella?moottoripyörän puristussuhde on melko korkea vakiona, vedetty juuri siihen mikä menee mukavasti ilman nakutusta, joten siitä jos paine nousee, niin raja on todella lähellä ja nopeasti.
(Rubberduck @ Marras. 11 2005 @ 10:45) sanoi:tuosta puristusten laskemisesta tuli mieleen, että eikö ennemmin kannattaisi käyttää paksumpaa alatiivari kuin kansipahvia?
Jaa?? Mihin se lämpö siitä männästä paremmin johtuis??takomännistä on kai se etu,että ne johtaa lämpöäkin paremmin, joten männän laki pysyy sata-astetta kylmempänä kuin normimännässä. nakutusriski vähentyy.
JT
Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
En ole ajanut turbopyörää, sillä olen ostan aina sellaisia vapaasti hengittäviä prätkiä, jotka kiihtyvät ja kulkevat - myös radalla - paremmin kuin turbovehkeet ja joiden moottorit kestävät. Vain tehottomiin lehmiin täytyy yrittää asennella kaikenlaisia turboja. Jos haluaisin lisää kulkua, hommaisin NOS-kitin.Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
Niin, ja kehottaisin tutustumaan aperaceparts.comiin , mikäli haluaa palikkaa konepuolelle
Vaparit on velliperseille.En ole ajanut turbopyörää, sillä olen ostan aina sellaisia vapaasti hengittäviä prätkiä, jotka kiihtyvät ja kulkevat - myös radalla - paremmin kuin turbovehkeet ja joiden moottorit kestävät. Vain tehottomiin lehmiin täytyy yrittää asennella kaikenlaisia turboja. Jos haluaisin lisää kulkua, hommaisin NOS-kitin.Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
Niin, ja kehottaisin tutustumaan aperaceparts.comiin , mikäli haluaa palikkaa konepuolelle![]()
Sä ihan oikeesti väität että sun vaparis syöttää paremmin kuin mikään ahdettu? No, mikäpä siinä sitten. Kerrotko vielä lääkäris nimen niin lähden hakemaan siltä samoja nappeja. Meinaan 300rwhp mopo kuitenkin sysää pikkasen eri tyyliin kuin 150rwhp jakkara. Itse en ole tosin päässyt kuin 250rwhp kikottimen puikkoihin. Kylläpä oma vapari tuntui sen jälkeen todelliselta voimakoneelta.En ole ajanut turbopyörää, sillä olen ostan aina sellaisia vapaasti hengittäviä prätkiä, jotka kiihtyvät ja kulkevat - myös radalla - paremmin kuin turbovehkeet ja joiden moottorit kestävät. Vain tehottomiin lehmiin täytyy yrittää asennella kaikenlaisia turboja. Jos haluaisin lisää kulkua, hommaisin NOS-kitin.Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
Niin, ja kehottaisin tutustumaan aperaceparts.comiin , mikäli haluaa palikkaa konepuolelle![]()
mahtoiko kyseessä oleva 250 rwhp vekotin olemaan sellainen mustan värinen yksilö? joka tällähetkellä parkissa järvenpäässä eräällä teollisuusalueella.Sä ihan oikeesti väität että sun vaparis syöttää paremmin kuin mikään ahdettu? No, mikäpä siinä sitten. Kerrotko vielä lääkäris nimen niin lähden hakemaan siltä samoja nappeja. Meinaan 300rwhp mopo kuitenkin sysää pikkasen eri tyyliin kuin 150rwhp jakkara. Itse en ole tosin päässyt kuin 250rwhp kikottimen puikkoihin. Kylläpä oma vapari tuntui sen jälkeen todelliselta voimakoneelta.En ole ajanut turbopyörää, sillä olen ostan aina sellaisia vapaasti hengittäviä prätkiä, jotka kiihtyvät ja kulkevat - myös radalla - paremmin kuin turbovehkeet ja joiden moottorit kestävät. Vain tehottomiin lehmiin täytyy yrittää asennella kaikenlaisia turboja. Jos haluaisin lisää kulkua, hommaisin NOS-kitin.Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
mikä asiantuntija,et oo turbopyörää ajanut/omistanut niin mihin kommenttisi perustuu että kulku ei parane/koneet voi levitä en väitä et oot vääräs mut voisitko perustellaEn ole ajanut turbopyörää, sillä olen ostan aina sellaisia vapaasti hengittäviä prätkiä, jotka kiihtyvät ja kulkevat - myös radalla - paremmin kuin turbovehkeet ja joiden moottorit kestävät. Vain tehottomiin lehmiin täytyy yrittää asennella kaikenlaisia turboja. Jos haluaisin lisää kulkua, hommaisin NOS-kitin.Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
ei bomber hukassa ole mielipiteessään, varsinkin kun on kyse radalla ajamisesta. meistä tavallisista mopoilijoista varmaankin 99% on nopeampi vapaasti hengittävällä kuin tehokkaalla ahdetulla pyörällä. suoralla sitten saakin olla ihmemies jos nykyaikaisella vakio/vapari sporttipyörällä meinaa vastaavan ahdetun lyödä.mikä asiantuntija,et oo turbopyörää ajanut/omistanut niin mihin kommenttisi perustuu että kulku ei parane/koneet voi levitä en väitä et oot vääräs mut voisitko perustellaEn ole ajanut turbopyörää, sillä olen ostan aina sellaisia vapaasti hengittäviä prätkiä, jotka kiihtyvät ja kulkevat - myös radalla - paremmin kuin turbovehkeet ja joiden moottorit kestävät. Vain tehottomiin lehmiin täytyy yrittää asennella kaikenlaisia turboja. Jos haluaisin lisää kulkua, hommaisin NOS-kitin.Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
![]()
![]()
Jep. Kyllä radalla vapaasti hengittävällä pärjää turbolle, ja suoraanhan osaa ajaa vellihousukin.ei bomber hukassa ole mielipiteessään, varsinkin kun on kyse radalla ajamisesta. meistä tavallisista mopoilijoista varmaankin 99% on nopeampi vapaasti hengittävällä kuin tehokkaalla ahdetulla pyörällä. suoralla sitten saakin olla ihmemies jos nykyaikaisella vakio/vapari sporttipyörällä meinaa vastaavan ahdetun lyödä.mikä asiantuntija,et oo turbopyörää ajanut/omistanut niin mihin kommenttisi perustuu että kulku ei parane/koneet voi levitä en väitä et oot vääräs mut voisitko perustellaEn ole ajanut turbopyörää, sillä olen ostan aina sellaisia vapaasti hengittäviä prätkiä, jotka kiihtyvät ja kulkevat - myös radalla - paremmin kuin turbovehkeet ja joiden moottorit kestävät. Vain tehottomiin lehmiin täytyy yrittää asennella kaikenlaisia turboja. Jos haluaisin lisää kulkua, hommaisin NOS-kitin.Ootko sä ikinä ajanut turbopyörää? Nimittäin kyllä se kulku paranee ihan varmasti. Sekä teoriassa että käytännössä. Ja kone voi levitä myös vaparina. Ja taivaskin voi pudota niskaan.Ei tuollaiseen Hondan matkalehmään kannata mitään turboja laittaa. Kulku ei parane käytännössä ja moottori voi levitä, mutta jokainen voi minun puolestani vapaasti kokeilla, paljonko moottorin vaihto maksaa.![]()
![]()
![]()
kaikentietävä mielipiteeni perustuu omakohtaisiin kokemuksiin 4 päivän turboR1 -01:n lainasta. ja oli 'vain' noin 220 rwhp tehoilla. jätti silti pysyvät jäljet herkän runoilijapojan mieleen.