• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XX menee.. KOVAA!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra XX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On se vaan poijjaat ja tyttelit hurja pyörä, tuo XX
tounge.gif
bowdown.gif
Mutta kuitenkin niin auttamattoman hidas suoralla, mutkatiellä ja radalla verrattuna kilokyykkyihin. Eli kaikki on suhteellista.

Sattui silmiini Fast Bikesin numerosta 9/2006 uutinen, jonka mukaan uusi Guinnessin nopeusennätys 1 kilometrin keulimisessa on 172,9 mph. Tuloksen ajoi herra Terry Calcott K5 kilo-Gixxerillä. Ratastus oli vakio, mutta prätkää oli muuten viritetty (uutisessa ei kerrota, miten). 10 parhaan joukossa oli 7 Gixxeriä, yksi 12R (2., 160 mph), yksi Busa (5., 154,1 mph), yksi Speed Triple (6., 153,1 mph) ja yksi R1 (jaettu 10. sija, 150,5 mph). Hondia ei ollut kärjessä. 10R:ääkään ei kärkituloksissa näkynyt, joten liekö niillä keulittu ympäri?
Ja nuohan olivat siis keskinopeuksia. Kovin hetkellinen nopeus keulapystyssä on Ghostriderilla, 345km/h. http://www.bike.fi/uutiset/nauta.php?id=1088
Hyvä täsmennys, keskinopeuksia olivat. Ghostrideria en edes viitsinyt laittaa viestiini kun hänen suorituksensa oli vain hetkellinen, niin kuin ruotsalaisilla yleensäkin.

Ei se mun mielestä kyl nopeennetulta näyttäny, mut ei toi 310 mittarinopeutta o kyl lähelläkään oikeeta 300  
tounge.gif
.
Juu, ei ole kuin 270-275.  
biggrin.gif
Itellä meni tutkaan 310 mittarinopeudella 287 km/h ...
Missäs tommoset lukemat sait?
Kaverin faija on poliisi.... Mitattiin tyhjällä mökkitiellä poliisitutkalla.

tounge.gif
bowdown.gif
Mutta kuitenkin niin auttamattoman hidas suoralla, mutkatiellä ja radalla verrattuna kilokyykkyihin. Eli kaikki on suhteellista.

Sattui silmiini Fast Bikesin numerosta 9/2006 uutinen, jonka mukaan uusi Guinnessin nopeusennätys 1 kilometrin keulimisessa on 172,9 mph. Tuloksen ajoi herra Terry Calcott K5 kilo-Gixxerillä. Ratastus oli vakio, mutta prätkää oli muuten viritetty (uutisessa ei kerrota, miten). 10 parhaan joukossa oli 7 Gixxeriä, yksi 12R (2., 160 mph), yksi Busa (5., 154,1 mph), yksi Speed Triple (6., 153,1 mph) ja yksi R1 (jaettu 10. sija, 150,5 mph). Hondia ei ollut kärjessä. 10R:ääkään ei kärkituloksissa näkynyt, joten liekö niillä keulittu ympäri?
Yllättävän hyvinhän tuo xx:n vanhus laittaa kampoihin kilokyykyille huippunopeudessa vaikka selkeästi vähemmänhän siinä tehoa on. XX kulkee sen palttiarallaa 280-285 ja kilokyykyt n.280-290. Että se siitä auttamattoman hitaasta ellei sitten pidä 5-10km/h eroa huippunopeudessa maata mullistavana erona.

tounge.gif
bowdown.gif

Yllättävän hyvinhän tuo xx:n vanhus laittaa kampoihin kilokyykyille huippunopeudessa vaikka selkeästi vähemmänhän siinä tehoa on. XX kulkee sen palttiarallaa 280-285 ja kilokyykyt n.280-290. Että se siitä auttamattoman hitaasta ellei sitten pidä 5-10km/h eroa huippunopeudessa maata mullistavana erona.
Noissa keskinopeuskeulimistuloksissahan ei XX:ää näkynyt kärkijoukossa ja suoraan molemmat fillarit maassa ajettaessakin se jää esim. englantilaisten prätkälehtien mittauksissa kilokyykyille. Nyt ei siis puhuta amerikkalaisten prätkälehtien keinotekoisesti korjatuista kiihtyvyys- eikä huippunopeusmittausarvoista. Kyllä XX putoaa kuin eno veneestä kun mennään radalle. Itsekin taannoin jätin kilokyykyllä erästä XX-kuskia Alastarossa 1/2 kierrosta 2 kierroksen matkalla, enkä ole mikään kummoinenkaan ratakuski, sillä käyn harvakseltaan radalla (vakuutusongelmat kilvellisellä prätkällä).

Tuossa on kunnon vedätystä bläkböördillä!
buttrock.gif
062802jumpie_prv.gif
Kaverilla on kans kunnon kotisivut harrastamisestaan!

Joo tiedän, en osannu laittaa niin et ois lukenu vaan "linkki" tms.
withstupid.gif

XX:n lämmöt on kohdillaan kun pitelee tuollaisia kierroksia päällä! Mittari vasemmas alakulmassa!
crazy.gif

http://juhani.exdecfinland.org/~tforsell/index.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=-1131683016683181768
Itse kuskihan on myös kommentoinut näköjään edellisellä sivulla pyöränsä modifikaatioita, mutta joskus olen käynyt hänen kotisivuillaan seuraamassa xx päiväkirjaa, ja muistelisin että tuolla pyörällä olisi ajettu jo yli 80tkm? ja vuosimalli oli -00? omistaja voi korjata jos olen väärässä!
smile_org.gif
mutta komeeta on meno
062802moto_prv.gif

tounge.gif
bowdown.gif

Noissa keskinopeuskeulimistuloksissahan ei XX:ää näkynyt kärkijoukossa ja suoraan molemmat fillarit maassa ajettaessakin se jää esim. englantilaisten prätkälehtien mittauksissa kilokyykyille. Nyt ei siis puhuta amerikkalaisten prätkälehtien keinotekoisesti korjatuista kiihtyvyys- eikä huippunopeusmittausarvoista. Kyllä XX putoaa kuin eno veneestä kun mennään radalle. Itsekin taannoin jätin kilokyykyllä erästä XX-kuskia Alastarossa 1/2 kierrosta 2 kierroksen matkalla, enkä ole mikään kummoinenkaan ratakuski, sillä käyn harvakseltaan radalla (vakuutusongelmat kilvellisellä prätkällä).
Luetun ymmärtäminen näköjään takkuaa. Mielestäni kirjoitin suht selkeästi huippunopeudesta?! En keulimisesta,kiihtyvyydestä tai rata-ajosta jne. Kirjoitit aikasemmin tuolla että xx on auttamattoman hidas myös SUORALLA kilokyykkyyn verrattuna. Ymmärsin asian niin että tarkoitit tällä huippunopeutta. Kiihtyvyydessä ym. kilokyykky toki pesee selkeästi tuo museo pyörän. Mutta ei noilla uusilla tonnisillakaan kuuhun mennä,kun 90-luvun puolivälin mopoillakin noin hyvin huipuissa vastaan laitetaan.

Ei se mun mielestä kyl nopeennetulta näyttäny, mut ei toi 310 mittarinopeutta o kyl lähelläkään oikeeta 300  
tounge.gif
.
biggrin.gif
biggrin.gif
hurjat lukemat, Joensuun lentokenttäajoissa ei ollut yhdelläkään XX:llä asiaa yli 280km/h vauhteihin.

tounge.gif
.
biggrin.gif
biggrin.gif
hurjat lukemat, Joensuun lentokenttäajoissa ei ollut yhdelläkään XX:llä asiaa yli 280km/h vauhteihin.
En mä sit tiiä oliko tutkassa jotain vikaa, mutta tuollaiset lukemat se näytti.

Hmm...polliisitutka...

sb9502_nopmitt.jpg

Tämmöisellä pystyy myös mittaamaan ajoneuvon nopeuksia. Tarvitaan vain riittävä valo(lähde) tyhjän mökkitien toiselle puolelle mittarin valokennojen aktivoimiseksi kun ajoneuvo tekee varjon välistä kulkiessaan...

Heips.

Taas jotain kommenttia:

tounge.gif
.
Juu ei tuota videota ole nopeutettu, vaan ihan on reaaliajassa. Nuo vilkut ovat vaan tuollaiset ärsyttävän nopeat. Yritän saada itsestäni irti ja laittaa vastusta väliin (näin ymmärtääkseni vilkkumisnopeuden pitäisi laskea). Tsekkasin jo nimittäin, että takana on 10 W ja edessä 21 W eli ihan oikein kuten vilkkujen kuvuissa lukeekin, joten niitä ei isommiksi voi oikein vaihtaa.

peräkö tossa heitteli? ku näky selvästi et pyörä käyttäytyi hieman levottomasti.
omg.gif
Woblaus on ihan ehtaa koko pyörän woblausta eli ei sinänsä pelkkä takapää. En osaa oikein sanoa, että mikä siihen auttaisi, mutta jääpä nuo nopeudet ehkä tästedes vähän vähemmälle, kun ajattelin pitää hieman taukoa Saksan reissaamisessa.

Itse kuskihan on myös kommentoinut näköjään edellisellä sivulla pyöränsä modifikaatioita, mutta joskus olen käynyt hänen kotisivuillaan seuraamassa xx päiväkirjaa, ja muistelisin että tuolla pyörällä olisi ajettu jo yli 80tkm? ja vuosimalli oli -00? omistaja voi korjata jos olen väärässä!
smile_org.gif
mutta komeeta on meno
062802moto_prv.gif
Jep, 82.600 on nyt mittarissa ja -00 on eli ruisku ilman katalysaattoria.

tounge.gif
.
biggrin.gif
biggrin.gif
Lentokenttäajoissa radan pituus vähän rajoittaa noita huippunopeuksia. Nähdäkseni tarvittaisiin ainakin 3 kilsaa, että vakio XX:llä pääsee johonkin 280 lukemaan. Joensuussa on kentän pituus maksimissaan ymmärtääkseni 2500 metriä, josta lähellekään kaikkea ei tietystikään käytetä, kun hidastamisellekin täytyy pikkaisen jättää.

Ja ihan tämän threadin innoittamana tälläsin yhden viteon lisää google videoon (mutta niillä menee aina muutamia päiviä sen tsekkaamiseen ja konvertoimiseen, joten malttakaa vähän), jossa Sigma toimii ja voidaan todeta, että prätkän mittarissa 300 tarkoittaa Sigmassa 270, joten se 310 olisi sitten se jotakuinkin 280...vain. Elikkä siis pettynyt olen suoritukseeni...
sad_orig.gif
Olisi se XX:n virallinen huippunopeus pitänyt vähän ylittää, kun sentään on tehoputketkin 
wink.gif
,  mutta laitetaanpa tämä vaikka Goretex-puvun syyksi (joka siis meikällä oli tosiaan päällä).  
smile_org.gif

Terv,
TeijoXX

Minä kun laitoin video video googleen, niin se oli heti siellä.
Mulla se taas sanoo sen tutun "Processing" tilan tuolle viteolle lataamisen ja esitietojen syöttelemisen jälkeen.

Mutta toki uskon, että he joskus saavat ne nopeastikin. Mulla vaan ei ole noilla kahdella aikaisemmalla kerralla käynyt hyvä munkki. Tai sitten näin meitä toisia vaan sorsitaan  
nixweiss.gif

wink.gif

smile_org.gif

Mutta tulee ku tulee anyway...

Terv,
TeijoXX

Minä kun laitoin video video googleen, niin se oli heti siellä.
Mulla se taas sanoo sen tutun "Processing" tilan tuolle viteolle lataamisen ja esitietojen syöttelemisen jälkeen.

Mutta toki uskon, että he joskus saavat ne nopeastikin. Mulla vaan ei ole noilla kahdella aikaisemmalla kerralla käynyt hyvä munkki. Tai sitten näin meitä toisia vaan sorsitaan  
nixweiss.gif

wink.gif

smile_org.gif

Mutta tulee ku tulee anyway...

Terv,
TeijoXX
Saattaa johtua koostakin. Minulla se oli aivan muutaman megan lyhyt video.

Peruskoulun fysiikan oppikirjasta... Turbodieselin vastaava luku on noin 15%.

Oho!! Selvitin pikkasen. VW konsernin uusi TSI moottori antaa huikean hyötysuhteen ollen jopa 15-20%!! Laboratorio oloissa optimiarvoilla toimiva välijäähdytetty turbodiesel moottori erittäin korkealla ruiskupaineella (2500bar), saavuttaa jopa 55% hyötysuhteen...!! Ajoneuvo käytössä kuitenkin saavutetaan hyvissä oloissa noin 25% hyötysuhde.
Lainaus Wikepediasta:

"Polttomoottori ja ympäristövaikutukset. Polttomoottorin terminen hyötysuhde on optimikierrosluvulla ja väännöllä noin 24 %, mutta tavallisessa käytössä hyötysuhde "tankista pyörään" on noin 10–20 %."
Lukema siis sisältää paljon muitakin häviöitä, kuin vain moottorissa syntyvät häviöt.

Motivan sivulta lainattua:
"Diesel­moottorien ko­konaishyötysuhde vaihtelee 30...50 % suurten hidas­käyntisten laiva­die­selien ollessa taloudel­lisimpia. Ajoneuvomoot­torien suurin kokonaishyötysuhde on runsaan 40 %:n vaiheilla."

Motivan sivuilta en edelleenkään löytänyt bensamoottorin hyötysuhdetta. Se on kuitenkin jonkin verran pienempi kuin dieselin.
Mielestäni Wikepedian lainaus kertoo, miksi lähteistä löytyvissä luvuissa on eroa.

Emmää tiiä kiinnostaaks tää ketään, mutta parempilaatuista videomateriaalia on jaossa edonkey/emule verkossa nimillä:

Honda CBR1100XX Autobahn 300.mpg
Honda CBR1100XX Autobahn 310.mpg
Honda CBR1100XX Autobahn Pretty Fast Audi.mpg

Aina kun meikän emule on auki...

Terv,
TeijoXX

Back