• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XX - kaasari vai ruisku ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 034364
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
oon päivittämässä 1000f xx:ään ja en ole oikein päässy käsitykseen onko sillä niin eroa kumman hankkii ruiskun vai kaasarivehkeen,vääntöä kait on vähän paremmin ruiskupelissä,hinnoissa ei näyttäs olevan suurta ero.Käsittääkseni 96-98 mallit ovat kaikki kaasarikoneita ja uudemmat ruiskuja,pitääköhän paikkaansa.Harmittaa kun mieleinen pyörä olis -98 mallinen mut arvaako ostaa (vanhaa)tekniikkaa?

Aivan oikein -99 tuli ruisku ja -02 suomeen myytyihin uus mittaristo!Eipä siinä paljon kannata ihmetellä jos on hyvin pidetty!!Mutta ruisku on aina ruisku....
062802jumpie_prv.gif

oikeastaan suurin ero ruiskun hyväksi on se, että esim seisonnan jälkeen ruisku lähtee paremmin käyntiin. ehkä ruisku on vähän hätäisemmän tuntuinen.

Kyllä noissa vuosimalleissa(eli siis ekoja ruuttia) on aina hieman ongelmia polttoaineen syötön kanssa+muuta pientä. Osta kaasarivehje, vaikka ruiskuäijät(tietenkin!) muuta väittää.
biggrin.gif

En tiedä oliko tuo jaketin kommentti ihan tosissaan heitetty, mutta tuo seisonnan jälkeen käyntiinlähtö on ainakin minulla pyörässä nimenomaan juurikin se ominaisuus numero 1...

Mutta jotain aiheeseen liittyvää:
Mites nuo tehot menee eri vuosimallien kohdalla? Eikös tähänkin jo purrut jotkut päästörajat? Vai putosiko huipputehot ruiskuun siirryttäessä "käytettävyyden" nimissä?

Eikös tehot laskenu '99 jälkeen? On kyllä niin mutua, että....

mutta enpä jaksa alkaa tarkastamaan, muistelen vaan näin....

Termos.

kyllä tehot laski sitten ruiskuihin siirryttyä... mutta mutta..
mittauspistekkin muuttui.. eli todellinen teho on yksilöllistä. Mainittakoon. että mun pyörässä luvataan tehoa 118kw (160hp).
ruiskuissa tehot ovat 150hp. Itse päädyin kaasari peliin ihan sen takia että on varmempia toiminnaltaan ja sille pystyy jopa jotain tekemään jos onkelmia tuloo.. ( mees koskeen ruiskuun... Ei ainakaan mun näpeillä mennä.) ja tuossa asiassa mä puhun vain polttoaineen syötöstä. Varmasti molemmat ovat mukavia pelejä, epäilemättä.
Kun xx.n laittaa.. Niissä arvo tuntuu säilyvän aikasta mukavasti. Niin se teho. jos pyörä kiihtyy alle kymmenen sekunnin 0 - 200 km/h. Omasta mielestäni sillä ei oo v**** merkitystä onko siinä 150hp vai 160hp.  Rajua menoa se on joka tapauksessa..  
Tietääkseni tosta pyörästä on jopa kahdeksan eri tehoversioita... + kaikki kuristus jutskat.
Korjatkaa ihmeessä jos tuli huudeltua väärää informaatiota.....

lookaround_orig.gif

Voi v-ttu mitä mutua taas nää jutut. Kolmas ruisku-XX menossa , yhteensä ajanu niillä toistasataatuhatta, ja kovaa ajoa, ei mitään ongelmia.
062802moto_prv.gif
veryangry.gif

Virittäminen helpompaa myös kun on ruiskulla.
buttrock.gif

eli ei ilmeisesti voi puhua niin kestävästä värkistä kun f mallin kone on,omalla pyörällä päästelty yli satatonnia eikä mitään vikaa paitsi tietty nokkaketju+kiristin.Eipä siis ole mielessäkään merkkiä vaihtaa,ja luulis et ei honda oo huonompaakaan konetta tehny,ei vaan oo omakohtasia kokemuksia tupla äksästä ja ilmeisesti siis ei ole mikään katastrofi vaikka sen kaasarimallin kotiin kantaa

Ei oo katastrofi vaikka kaasarimallin ostaisitkin!Mutta mutta XX:ssä muutenkaan ei ole vikoja niin ei ne ruiskulla siihen vikoja oo tehny.

Oli -00 ruisku, 70.000 km ==> ei mitään ongelmia. Ruisku:
+ kylmäkäynnistyksessä käy kakistelematta heti alusta saakka
+ kevätkäynnistys kuin palmun alta
- kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)

Sanoisin että kummatkin ihan hyviä, mutta jos kaksi muuten tasavahvaa ehdokasta, ota ruisku !
sport05.gif

-99 tuli ruisku ja myös katalysaattorit. Elikkäs noitten kattien takia tehot putos. Putket ku vaihtaa nii saa sieltä muutaman pollen lisää jo pelkästään kattien poistolla.

Täältä faktaa lujasti XX:n historiasta.

96-98 kaasareita, sitten ruiskuu. Tehot tipsahti 2001 tai 2002 kohdalla, silloin tuli jotain uudistuksia. Vaan eipä se tehonpuutteinen tietty senkään jälkeen oo ollut. Tässä tarkemmin kehitys vuosittain.

Oli -00 ruisku, 70.000 km ==> ei mitään ongelmia. Ruisku:
+ kylmäkäynnistyksessä käy kakistelematta heti alusta saakka
+ kevätkäynnistys kuin palmun alta
- kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)

Sanoisin että kummatkin ihan hyviä, mutta jos kaksi muuten tasavahvaa ehdokasta, ota ruisku !
sport05.gif
Juurikin näin. Katti tuli kai 2001 tai 2. Mahdolliset käsitykset '99:n ja '00:n ongelmista tulevat lähinnä brittien puolelta, jossa hemmot ajelevat suolasumussa talvella, ja joitain ongelmia on ollut johtosarjan liittimien hapettumisessa. Jos jaksaa lueskella, juttua tässä.

Mielestäni aivan sama hankitko ruisku vai kaasari xx:n jokatapauksessa saat hyvän ja luotettavan pyörän. itse olen kumpaakin ajanut ja kaasari xx itsellä eikä moitittavaa ole
smile_org.gif
yks plussa kaasarissa on ettei kuumalla lämmöt huitele jatkuvasti punasella ja flekti hurise!

eli ei ilmeisesti voi puhua niin kestävästä värkistä kun f mallin kone on,omalla pyörällä päästelty yli satatonnia eikä mitään vikaa paitsi tietty nokkaketju+kiristin.Eipä siis ole mielessäkään merkkiä vaihtaa,ja luulis et ei honda oo huonompaakaan konetta tehny,ei vaan oo omakohtasia kokemuksia tupla äksästä ja ilmeisesti siis ei ole mikään katastrofi vaikka sen kaasarimallin kotiin kantaa
kyllä kestää ja kaasarin voit surutta kotiin kantaa, toimivuuden suhteen ei ole mitään eroa ruiskuun
smile_org.gif

TÄMÄN linkin ala laidassa on juttua yli 100.000 mailia ajetusta -97 KAASARI bläkäristä joka on toiminut kuin kello!

Ja eikös miliisilläkin ollut joku 200tkm ajettu -97? Itsellä käyttökokemukset 1000f:stä ja -99 XX:stä. Ainut asia mikä mieltä aidosti lämmittänyt on juurikin tuo, että ei ole tarttenut tuon ryypyn kanssa pelata.

Tuttava taas, joka noitten tuplaX:ien kanssa pelannut sanoi, että sairain XX millä itse ajanut oli joku pikkasen laitettu kaasari XX . Myynti-ilmoitukseen olisi huoletta voinut laittaa, että myydään pitovaikeuksien vuoksi. Soppakin sille koneella maistui eli n 10l/100km, mutta oli kuulemma aika huima peli. 1000F:llä ajelin alta 6l/100:lla ja rastas ryyppää samanverran yli 6l/100km.

Jossain vaiheessa autoteollisuudessakin oli tämä murroskausi kaasari -ja ruiskuvehkeitten kanssa, ja siitäkin selvittiin elossa. Jos kriteerinä on, että bläkkäri pitää saada, niin molemmat vie eteenpäin. Aivan tarpeeksi.

Sama tie käyty läpi. XX -01 ruisku kellarissa. Hyvä on pois en vaihda...ainakaan heti. Kaksi kesää on jo kuljettu yhtämatkaa n.25 tkm. Eikö kaasarit ole jo hiukan vanhahtavia
nixweiss.gif

Back