• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XX, Busa tai 12R - miettii hän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Asiaan: Joku kaikkia kokeillut voisi kommentoida miten ko. laitteet sopivat isolle (190cm), vaikkakin solakalle
tounge.gif
kuskille.
Hondalla tuli ajettua kaksi kesää, yhteensä noin 25tkm, Busalla ja 12R:llä olen myös ajellut muutaman kerran.

Itse olen 185cm pitkä ja hyvin nämä sopivat pitkälle kuskille, eli tilaa riittää, Busassa en muuten nähnyt kunnolla mittariston yläreunaa/varoitusvaloja, tämä siis vakiopleksillä...

MP Maailma-lehden ensimmäisessä numerossa oli näiden pyörien testi...

Mun mielestä on ihan sama minkä näistä valitsee, loistavia pyöriä kaikki!
bowdown.gif
Itse en noihin korkeuksiin harvenevalla päälaellani yllä, mutta koivet on lainattu 190cm:ltä jolppiselta, samoin karvaiset kätöset.

Busaa 12R:n jälkeen ajaessa tuli olo että on kevarin selässä matkataan (ajoasennon puolesta siis).

Busassa jalkatappi-satula -välimatka on selvästi pienempi kuin 12R:ssä, varmasti myös satula-stonga -väli, siltä ainakin tuntui.

XX:stä en paljoa enää muista, mutta varmasti sekin on tilavampi kuin Busa.
Veikkaisin että parhaan ajoasennon sinäkin saat 12r:ssä tai xx:ssä. Ajoasento + ulkonäkökin hiukan oli syy minkä takia minusta ei kuitenkaan tullut busanistia.

Erinomaisia pyöriä varmasti kaikki. XX tosin eri teholukemilla, paljonkohan tuo sitten käytännössä tuntuu kuitenkaan...?

Itse en noihin korkeuksiin harvenevalla päälaellani yllä, mutta koivet on lainattu 190cm:ltä jolppiselta, samoin karvaiset kätöset.

Busaa 12R:n jälkeen ajaessa tuli olo että on kevarin selässä  matkataan (ajoasennon puolesta siis).

Busassa jalkatappi-satula -välimatka on selvästi pienempi kuin 12R:ssä, varmasti myös satula-stonga -väli, siltä ainakin tuntui.

XX:stä en paljoa enää muista, mutta varmasti sekin on tilavampi kuin Busa.
Veikkaisin että parhaan ajoasennon sinäkin saat 12r:ssä tai xx:ssä. Ajoasento + ulkonäkökin hiukan oli syy minkä takia minusta ei kuitenkaan tullut busanistia.

Erinomaisia pyöriä varmasti kaikki. XX tosin eri teholukemilla, paljonkohan tuo sitten käytännössä tuntuu kuitenkaan...?
Tossa voin kommentoida, että edellinen mp oli zzr1200 ja nykyinen on 12r. Mitään järkyttävää tehoeroa ei nuiden välillä ole. 12r vaan lähtee hiukan ripeämmin kaikissa ajotilanteissa + iskunvaimennus on etu+takapäässä monipuolisemmin säädettävissä kuin zzr1200 tai XX:ssä. Kaarreajo-ominaisuudet on 12r:ssä merkittävästi paremmat kuin zzr1200/XX:ssä mutta heikommat kuin 10r:ssä. Kaikkia em. prätkiä olen kokeillut. Nykyinen on -05 12r.

Osta sekä 12R että Hajapusa, niin minä tein ;)

JoukoL
12R -00 (pienessä huollossa)
GXS1300R -05
SR500 -80

tunnustan - olen ihan noviisi pyörähommissa, mutta kuitenkin ... omalla Thundercatilla ajon ohella olen testannut XX:n ja se "vastaa" ajoasennoltaan yllättävän paljon omaan laitettani ja on siis helppo mieltää vaikka matkailuun. Honda on Honda, hieman hajuton, mauton jne. mutta aina luotettava ja voimaa tuntuu olevan riittävästi (voisin kuvitella seuraavaksi pyöräksikin). 12R ja Busa on vielä kokeilematta mutta jos ne on vastaavan oloisia kuin testaamani Yammun R1 -05 niin repivää tehoa ja ketteryyttä (?) löytyy mutta ei oikein tunnu "omalta" normiajoon.

näinkö kävi että noviisin kommentin jälkeen eivät asiaatuntevammat enää teroittele sapeleitaan
lookaround_orig.gif

Back