• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XL 1000 varadero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja honda1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja toi sama bensapumppu ongelma oli jo afrikkalaisessa. Africa Twinillä pääsi jatkamaan matkaa pumpun "hajottua" ku ohitti pensaletkut pumpun kohdalta olettaen että oli yli puoli tankkia bensaa tankissa. En tiedä miten varaderossa menee et onko sama homma mahdollista jos pumppu sanoo kaput??
Ja tosta ajonestosta en osaa sanoa juuta enkä jaata, vielä...
wink.gif

062802moto_prv.gif
Ajelin kahdella varaderolla yhteensä melkein 80 tuhatta km. Hyvä pyörä pitkällekin kuskille ja matkustajalle.
Harvassa pyörässä saa matkustaja koipensa 90 asteen kulmaan.
Yksi huono puoli on pirunmoinen tuuliherkyys lastattuna; 3 laukkaua+tankkilaukku+2 henkeä kyydissä Ison Beltin sillalla vedin sivutuulessa kahden kaistan "ässän", kun pylonin takana tuuli (20m/s) kääntyi yhtäkkiä toiseen suuntaan ja alkoi uudestaan pylonin takana. Älkää kokeilko kotona!!
Olen kuullut muiltakin samanlaisia juttuja.
Viime kesän ajoin matkapyörällä, mutta varadero on mielestäni yksi parhaista pyöristä yli 185-senttiselle, jolla on kyyditettävä mukana.
Matkapyöristä (pannari, LT jne. löytyy samat tilat).
Bensapumppu hajosi 30 tkm jälkeen toisesta pyörästä, muuten ei mitään vikaa.
buttrock.gif
Ei muuta kuin ostamaan, mutta varokaa sivutuulta ihan oikeasti.
sport05.gif
Sulais nyt lumet ainakin ennen kesää.

confused_orig.gif

Olen kuullut että veturin / varaderon kone olisi tarkka mitä öljyä sille syöttää. Kytkimen toiminnassa eroja ?
Vinkit tervetulleita !

sport05.gif

...Niin siitä öljystä.
Itse oon käyttänyt Belray öljyä.
Kytkimessä ei ole ollut mitään.

smile_org.gif
Hyvä peli se on ..itsellä 01 Varaeero ja erittäin onnellinen omistaja-
03 ja uudemmissa 6 vaihdetta ja ruisku ja mittaristo ja etukate hiukan erillainen..

kyseisessä linkissä oma pyöräni

http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=kccoy&gid=0

siinä on myös edellinen enduroni TDM 850
bowdown.gif
onko sulla muuten tuossa pyörässä normaali vai touring plexi, koska itelläni on paikalla normaalista madallettu versio ja se tuntuu ainakin aivan hyvältä, mutta en ole kerennyt vielä kokeilla toista plexiä!!!

mikä on hyvä!

tässä linkki mun pyörään!
Jep mulla on MRA Tai joku sellaine en muista tarkkaan merkkiä.. siis asiaan
smile_org.gif
.. se on säädettävä plexi

Mulla on hälyytin jossa käynnistyksen esto ja mun -01 :ssä ei ole sitä vakiona.

Tuulta tuntuu vähän vierastavan mutta ei kyllä tarvitse erikseen sitä tarkkailla sää ukolta.
cool.gif

:orgmp:Onko teillä omassa mopossanne laitettu Slipareita ja millaisia ja mitä naapurit siihen sanoo..onko Saundit kohdallaan.

"mielenkiinnosta kysyisin sinulta siitä h.i.s.s ajonestosta, että vilkkuuko sulla siinä valo kun sammutat virran?? "
Vara Teron ohjekirjasta löytyy selostusta H.I.S.S:n toiminnasta: Virran katkaisun jälkeen varoitusvalo aktivoituna 24 h, vilkkuu 2 s välein. Voidaan kytkeä pois toiminnasta kellon asetusnamiskasta.

Veturi palstalla oli siitä öljystä kirjoitusta, joten syötämme Terolle kymppi neljääkymmentä. Eipä kolahtele vaihteisto !
sport05.gif

Moro! Onko kukaan vaihtanut Varaderoon jäykempää takajousta, ittellä meinaan pohjaa 2 päällä jo hyvin pienissä montuissa vaikka säätö onkin jäykimmällä, asia ei sinänsä tullut yllätyksenä ku pyörää osti, negatiivisia huhuja olin kuullut jousituksen löysyydestä jo aiemmin. Elikkä mitä kannnattais harkita, Wp, Öhlins vai joku muu??

Moro! Onko kukaan vaihtanut Varaderoon jäykempää takajousta, ittellä meinaan pohjaa 2 päällä jo hyvin pienissä montuissa vaikka säätö onkin jäykimmällä, asia ei sinänsä tullut yllätyksenä ku pyörää osti, negatiivisia huhuja olin kuullut jousituksen löysyydestä jo aiemmin. Elikkä mitä kannnattais harkita, Wp, Öhlins vai joku muu??
Moi

Ota yhteyttä Jämsään Huolto- Kaksikko nimiseen firmaan. Kysy J-P:tä. Hän on tehnyt noihin Varaderon takaiskareihin jonkin asteisen korjauksen. Kuulemma toimii sen jälkeen moitteetta.

Moi

Ota yhteyttä Jämsään Huolto- Kaksikko nimiseen firmaan. Kysy J-P:tä. Hän on tehnyt noihin Varaderon takaiskareihin jonkin asteisen korjauksen.  Kuulemma toimii sen jälkeen moitteetta.
confused_orig.gif
Tarkoitatko että virittelee alkuperäistä iskaria jotenkin
Itse olen tota wp:ä ajatellut.......

Moi

Ota yhteyttä Jämsään Huolto- Kaksikko nimiseen firmaan. Kysy J-P:tä. Hän on tehnyt noihin Varaderon takaiskareihin jonkin asteisen korjauksen.  Kuulemma toimii sen jälkeen moitteetta.
confused_orig.gif
Jep. Juuri näin. J-P kuulemma laittaa jonkinlaisen holkin jousen alle, jolloin esijännitys saadaan oikean "säätöalueen" sisään.

Huolto Kaksikko

Moi

confused_orig.gif
morjens!!

itelläni on wp paikalla ja siihen vielä lisäksi sellainen asennuspala sen jousen alle, mikäli ei vieläkään piisaa!!!

olen ajanut tällä hetkellä tuolla pyörällä kokonaisuudessaan noin 800km, mutta en ole 2-päällä vielä testannut!

entinen omistaja oli tuon wp:n iskarin siihen laittanut, joten en tiiä ku ei ole kokemuksia alkuperäisestä, että minkälainen se on, mutta sen voin sanoa, että toi sininen wp;n jousi on todella hyvä ainakin mulle ku painan 105 kg eli on riittävän jämäkkä ja ei tarvi olla ku noin puolenvälin yli säädetty kireys, ni 1 päällä on tosi hyvä eikä lähe mutkissa perää vispaamaan!!
062802jumpie_prv.gif

Moi

confused_orig.gif
Jep. Juuri näin. J-P kuulemma laittaa jonkinlaisen holkin jousen alle, jolloin esijännitys saadaan oikean "säätöalueen" sisään.

Huolto Kaksikko
juu, mulla on kyseinen holkki, mutta en tiedä mistä se on hommattu!!!

en ole sitä tarvinnut tosin kun on tuo wp:n jousi ja edellinenkin omistaja sanoi, että ei ole tarvinnut 2 päälläkään sitä laittaa ikään ku ton jousen vaihto!!!

"mielenkiinnosta kysyisin sinulta siitä h.i.s.s ajonestosta, että vilkkuuko sulla siinä valo kun sammutat virran?? "
Vara Teron ohjekirjasta löytyy selostusta H.I.S.S:n toiminnasta: Virran katkaisun jälkeen varoitusvalo aktivoituna 24 h, vilkkuu 2 s välein. Voidaan kytkeä pois toiminnasta kellon asetusnamiskasta.

Veturi palstalla oli siitä öljystä kirjoitusta, joten syötämme Terolle kymppi neljääkymmentä. Eipä kolahtele vaihteisto !
sport05.gif
moro!

juu, tiedän että tuossa 2003 mallissa ja siitä ylöspäin se h.i.s.s toimii niin, mutta eipä toimi mun pyörässä se valo silleen, joten ei sillä nyt mitään väliäkään oo, joten oletan että sitä ei ole 2001 mallisessa vielä mahdollisuutena!!!
confused_orig.gif

nixweiss.gif

smile_org.gif
Hyvä peli se on ..itsellä 01 Varaeero ja erittäin onnellinen omistaja-
03 ja uudemmissa 6 vaihdetta ja ruisku ja mittaristo ja etukate hiukan erillainen..

kyseisessä linkissä oma pyöräni

http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=kccoy&gid=0

siinä on myös edellinen enduroni TDM 850
bowdown.gif
onko sulla muuten tuossa pyörässä normaali vai touring plexi, koska itelläni on paikalla normaalista madallettu versio ja se tuntuu ainakin aivan hyvältä, mutta en ole kerennyt vielä kokeilla toista plexiä!!!

mikä on hyvä!

tässä linkki mun pyörään!
Jep mulla on MRA Tai joku sellaine en muista tarkkaan merkkiä.. siis asiaan
smile_org.gif
.. se on säädettävä plexi

Mulla on hälyytin jossa käynnistyksen esto ja mun -01 :ssä ei ole sitä vakiona.

Tuulta tuntuu vähän vierastavan mutta ei kyllä tarvitse erikseen sitä tarkkailla sää ukolta.
cool.gif
moi!

ihme juttu!!! kyllä mun tietääkseni kaikissa -01 malleissa pitäisi olla tuo ajonesto!?!? mut voipi olla jotta olen väärässä!!!
nixweiss.gif

koska mulla se ainakin on!!
062802jumpie_prv.gif

Back