• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Xenonit mopoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kemo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niinpä tietenkin...onhan mullakin kato kaks lamppua ja ajattelin että ne olis keskenään erilaisia, mutta kun nyt tarkastelin asiaa tarkemmin niin ihan samanlaisethan ne on, ihan normi H7 molemmissa (pitkissä ja lyhyissä). Kattelin tuossa nuita muutos sarjoja hintahan näytti olevan n.200€. tuolla niitä ainakin oli Link Olisko jollain sitten kokemusta että minkä "väriset" kannattaa laittaa, ite kattelin noita 8000 kelvinin lamppuja. Muutenkin sais laittaa kokemuksia noista xenoneista mopossa, onko huonoja puolia/kokemuksia vai pelkästään hyvää sanottavaa. Olit (Underace) ilmeisesti porissu kans että kävis kesällä norjassa, ja tuossa olis juttua kun joku on käynyt etelä norjassa pärtsäämässä Link matka kuume vaan nousee kun noita reissu kertomuksia lukee.

Kattelin tuossa nuita muutos sarjoja hintahan näytti olevan n.200€. tuolla niitä ainakin oli Link
Mitenkäs se eBay-vaihtoehto? Nytkin näyttäisi olevan Saksasta läjäpäin laatuvehkeitä huudot järjestäin 70-80e nurkilla + toimarit päälle = n. 100e ja paketti on kotona. Pankkisiirto onnistuu EU-sisällä kuluitta ja tavara kulkee veroitta
thumbs-up.gif

Värin suhteen suosittelisin pysymään tuossa 6k-8k välillä koska se on silmälle se luonnollisin värilämpö
smile_org.gif

Mitenkäs se eBay-vaihtoehto? Nytkin näyttäisi olevan Saksasta läjäpäin laatuvehkeitä huudot järjestäin 70-80e nurkilla + toimarit päälle = n. 100e ja paketti on kotona. Pankkisiirto onnistuu EU-sisällä kuluitta ja tavara kulkee veroitta
thumbs-up.gif
Jos katsot tarkemmin, niin nuo halvimmat on joko jenkeissä tai Aasiassa. Iha nsama miten sen maksat, silti paketti jää melko varmaan tulliin... Jolloin hintaa tulee helposti 120-150 euroa.

Mulla on tossa yksi tollainen vastaava H7-6000K halpissetti hyllyssä, pitäis kai asentaa toinen niistä kokeeksi mopottimeen.

Olisko jollain sitten kokemusta että minkä "väriset" kannattaa laittaa, ite kattelin noita 8000 kelvinin lamppuja.
Noi sinisen sävyiset on varmaankin joidenkin mielestä "makean" näköiset, mutta mutta...

... mielestäni olisi kaikkien motoristien etu käyttää vain noita "huomaamattomampia" 4000 Kelvinin xenoneita. Mitä vähemmän virkavalta kyttää prätkiä, sitä parempi. Ja sen seurauksena sitä useampi prätkäilijä voi huoletta käyttää xenoneita (vaikka ne nyt ei ihan niin kaikkia pykäliä täyttäisikään).

minkäköhän näköiset nuo 4000 kelvini valot olis...ei kellään olis kuvia?( mielellään omasta pyörästä/autosta) Niin toi ebay hommeli...eikös sinne pidä luoda joku tili tai jtn...näin olen antanut itseni ymmärtää ja olisko se ebay nyt sitten se ebay.co vai? saksa ei taivu meikäläiseltä yhtään joten ebay.de ei ole hyvä, englantikin vain kohtalaisesti.

Pelkästään hyviä kokemuksia tuollaisen muutossarjan käytöstä! Yhden kesän ollut kiinni pyörässä!

www.xenonautovalot.fi

Tuolta kannattaa tilata. Reilu 100e jää yhdelle setille hintaa ja tulee rivakasti postissa parissa päivässä. Itse tilasin tuolta ja hyvä mieli jäi.

mites tuosta reilu sata euroa tulee...? kun sarjalla on hintaa n.220€ vai tarkoititko yhden lampun hintaa...itse kun tarvin kaksi kpl (pitkät ja lyhyet)

mites tuosta reilu sata euroa tulee...? kun sarjalla on hintaa n.220€ vai tarkoititko yhden lampun hintaa...itse kun tarvin kaksi kpl (pitkät ja lyhyet)
Paketissa on aina kaksi sarjaa polttimoineen. Eli yksi sarja maksaa noin 100e. Itse vetelin pelkillä lyhyillä viime kesän. Olivat paremmat, kun tavalliset pitkät.

Tulevana kesänä laitatan tuohon nuo pitkätkin. Polttimon vain ostin siihen toiseen sarjaan joten saan molemmat sarjat käytettyä + minulle jää yksi varapolttimo molempiin sekä lyhyihin sekä pitkiin.
Olen ollut enemmän, kuin tyytyväinen.

No siinäpä olikin hyvä linkki noita kuvia ajatellen...no hitto jos kerta xenonit laittaa niin pitäähän muittekin huomata että minulla on XENONIT...eihän niistä muuten mitään hyötyä ole
wink.gif
noiden kuvien perusteella tuo 6000 kelviniä olis hyvä omasta mielestäni

Juu ite kans aattelin tuota 6000k lamppua, olis varmaan paras vaihtoehto. EBay hinnat kans kuulostaa houkuttelevilta, mutta kun ei ole koskaan tilannut eikä tuo kielipää ole kovin kummoinen niin tuntuu aika hankalalta. Lukeminen kyllä onnistuu mutta noiden emailien kirjottelu vieraalla kielellä ei onnaa. Taitaa noi halvimmat olla niitä kiina kamaa, tai kaikki kai ne tehdään tuolla jossain idässä.

(HiTec) Toi sun linkkis oli kiinnostava, tuolla oli näköjään ihan suoraan moottoripyöriin tarkoitettuja settejä 79 dollaria. Kehuttiin näköjään kestävemmiksi Taiwanin xenoneiksi. Onko noissa auton H7 seteissä yhteensä 4 poltinta ja kaksi sytytintä?? Jos tollaisen laittaisi niin siitähän jäisi tosiaan varapolttimot tai tulisi kahteen pyörään valot joissa on tupla valot (2xH7).Tarviiko jokainen poltin oman sytyttimen? Mitenkähän se sitten on jääkö noi tavarat Tulliin jos tilaa tuolta jenkeistä
confused_orig.gif
Mikähän on tällä hetkellä toi dollarin kurssi?

(Nopottaja) juu pitäähän sitä lähtä kans reissuun jos sellanen saadaan aikaan, alkaa katteleen vähän noita laukkuja tohon pärrään. Tuolta jos tilais noita xenoneita niin tulis noi lähetys maksut puoliks niin olis vielä halvempaa.
033102beer_1_prv.gif

Toi Tullihan ottaa ilmeisesti osanhinta+postituskulut noista lasketaan päälle alv.22% ja veroa 3,7% eli 25,7% on aika edukas siltikkin jos euron kurssi on Dollariin 1.3203. Eipä tuosta kovin kallis vielä tule.

Juu ite kans aattelin tuota 6000k lamppua, olis varmaan paras vaihtoehto. EBay hinnat kans kuulostaa houkuttelevilta, mutta kun ei ole koskaan tilannut eikä tuo kielipää ole kovin kummoinen Onko noissa auton H7 seteissä yhteensä 4 poltinta ja kaksi sytytintä??
Autoon tarkoitetussa H7-setissä on kaksi "sytytintä" ja kaksi polttimoa (tällainen setti minullakin on). Niissä pyörään tarkoitetuissa seteissä ei näyttäisi olevan kuin yksi molempia.

Tilasin 2 viikkoa sitten tuolta www.xenonautovalot.fi ja ei ole vielä mitään kuulunut. Sanoi vaan että kiitos tilauksesta ja että ottaa yhteyttä sitten kun hänellä on tuotteet.

ZX-12R tarvii ns. Bi-xenonit koska pitkät ja lyhyet ovat samassa bulbissa ja sellaisia on vaikea löytää.

Edit: laitan myöhemmin kuvaa asennuksesta ja lopputuloksesta. BAC 6000k bi-xenon/halogen setti tulossa.

(HiTec) Toi sun linkkis oli kiinnostava, tuolla oli näköjään ihan suoraan moottoripyöriin tarkoitettuja settejä 79 dollaria. Kehuttiin näköjään kestävemmiksi Taiwanin xenoneiksi. Onko noissa auton H7 seteissä yhteensä 4 poltinta ja kaksi sytytintä?? Jos tollaisen laittaisi niin siitähän jäisi tosiaan varapolttimot tai tulisi kahteen pyörään valot joissa on tupla valot (2xH7).Tarviiko jokainen poltin oman sytyttimen? Mitenkähän se sitten on jääkö noi tavarat Tulliin jos tilaa tuolta jenkeistä
confused_orig.gif
Mikähän on tällä hetkellä toi dollarin kurssi?
Itse olen tähän mennessä tilannut 1x H7-sarja, Taiwanista ja 1x H1-sarja, Saksasta. Molemmat tulla tupsahti alta 100e/sarja suoraan kotipostiin 100% ongelmitta. Ei siis (tällä kertaa) jäänyt tulliin kiinni. Ja jos se sitten jääkin kiinni, lisätään laskun loppusummaan toimituskuluineen ensin 3% tullia ja siihen päälle 22% ALV:ia - siis tilattaessa EU:n ulkopuolelta. Ja jos tuo lisämaksu jää alle 10e, sitä ei tarvi maksaa, mutta tässä HID:ien tapauksessa tuskin näin on
wink.gif

Yksi normisetti siis sisältää 2x polttimot + 2x ballastit + tarvittavat piuhat + nippusiteet yms. ja onpa joissain myös releetkin mukana. Eli jos mopossa on 1x lyhyt ja 1x pitkä, molemmat samaa polttimotyyppiä, saa tuolla yhdellä normisetillä tupla-xenonit fillariinsa
smile_org.gif

Valuuttoja voi pyöritellä esim. http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.html
thumbs-up.gif

Itse olen tähän mennessä tilannut 1x H7-sarja, Taiwanista ja 1x H1-sarja, Saksasta. Molemmat tulla tupsahti alta 100e/sarja suoraan kotipostiin 100% ongelmitta. Ei siis (tällä kertaa) jäänyt tulliin kiinni. Ja jos se sitten jääkin kiinni, lisätään laskun loppusummaan toimituskuluineen ensin 3% tullia ja siihen päälle 22% ALV:ia - siis tilattaessa EU:n ulkopuolelta. Ja jos tuo lisämaksu jää alle 10e, sitä ei tarvi maksaa, mutta tässä HID:ien tapauksessa tuskin näin on
wink.gif
No pitäis varmaan katella jos löytyis tuolta saksasta tommonen setti niin tulis ainakin verotta, joutuukos näihin kummiskin maksamaan alvin? Vai onko noissa hinnoissa yleensä saksan alvi mukana? Laitaisitko linkkiä jos tiedät mistä noita xenoneita saa euroopan alueella??

Toi Tullihan ottaa ilmeisesti osanhinta+postituskulut noista lasketaan päälle alv.22% ja veroa 3,7% eli 25,7% on aika edukas siltikkin jos euron kurssi on Dollariin 1.3203.
Pientä oikaisua: Prosenttilaskut kertaukseen, kiitos
wink.gif
Jos maksetaan ensin 3.7% tullia ja siihen 22% alvia, ei lopputulos tosiaankaan ole sama kuin alkup. summaan (3.7+22) 25.7%
confused_orig.gif
Oikea on 26.514%. Eli alkup summa A x 1.037 x 1.22 = A x 1.26514
smile_org.gif

No pitäis varmaan katella jos löytyis tuolta saksasta tommonen setti niin tulis ainakin verotta, joutuukos näihin kummiskin maksamaan alvin? Vai onko noissa hinnoissa yleensä saksan alvi mukana?
EU:n sisällä nuo(kin) kulkee tulleitta ja alveitta. Ja etenkin saksalaiset harrastaa aika paljon suoria tilisiirtoja, jotka nekin on EU-alueella IBAN/BIC-numeroita käyttäen (ks. Nordean ohje) ilmaisia
smile_org.gif

Ja paikka josta nuo setit itse hankin on tosiaan eBay:sta huutamalla. Juu, kärsivällisyyttä pitää olla että saa haluamansa tavaran about haluamaansa hintaan, mutta kokemuksesta voin sanoa että onnistuu kyllä. Tässä parhaillaan olen huudellut ihan kokonaan toisia tuotteita jo 2-3 vko (=n. 100-150 huutoa), mutta aina joku per... menee yli. Nyt sitten tällä viikolla napsahti saman päivän aikana noita 3kpl kiinni ihan peräkanaa - enkä tosiaankaan korottanut alkup. tarjoustani ne saadakseni. Winkin poikasena joulupyhät tulee varmasti olemaan aika hyvää "metsästysaikaa" kun porukoilla on muutakin tekemistä kuin roikkua eBay:ssa
wink.gif

Ja mikäs kiire sitä tässä vielä kun pyöräkin seisoksii jokusen kk
tounge.gif

kärsivällisyyttä pitää olla että saa haluamansa tavaran about haluamaansa hintaan, mutta kokemuksesta voin sanoa että onnistuu kyllä. Tässä parhaillaan olen huudellut ihan kokonaan toisia tuotteita jo 2-3 vko (=n. 100-150 huutoa), mutta aina joku per... menee yli. Nyt sitten tällä viikolla napsahti saman päivän aikana noita 3kpl kiinni ihan peräkanaa - enkä tosiaankaan korottanut alkup. tarjoustani ne saadakseni.
Mun kokemuksen mukaan ebay:stä ostaessa kannattaa käyttää "sniper" softia, jotka läjäyttää viimeisen tarjouksen 1-10 sek ennen kaupan päättymistä. Siis jos on ostamassa muuta kuin "buy it now/sofort kaufen" -tuotteita.

niitä on ilmaisia ja maksullisia, niihin syötetään maksimihinta, jonka on valmis maksamaan. Ohjelma tekee automaattisesti huutoja maksimihintaan asti, jos kilpailijoita löytyy. (tai kunnes kilpailijan snaipperi luovuttaa
nixweiss.gif
)

Mun kokemuksen mukaan ebay:stä ostaessa kannattaa käyttää "sniper" softia, jotka läjäyttää viimeisen tarjouksen 1-10 sek ennen kaupan päättymistä. Siis jos on ostamassa muuta kuin "buy it now/sofort kaufen" -tuotteita.
Siitä vain annat jollekin OnLine "palvelulle" omat eBay tunnarisi vapaaseen käyttöön, jep jep. Mitenköhän nämä eBay tunnukset valuu muiden, luvattomien käyttäjien tietoon? Varmaankin arvaamalla sun salasanan, eix je
biggrin.gif

Muutenkin eBay kun jo vakiona sisältää tuon huutorobotin = voit samointein täräyttää peliin huudon jonka olet tuotteesta valmis maksamaan, mutta robo huutaa vain sen seuraavan pykälän että se jää sulle kiinni - tai kunnes asettamasi katto tulee vastaan - niin näille snipereille ei silleen enää ole oikeasti hyödyllistä käyttöä. Ihmisillä kun on nopsat nettiyhteydet niin se vimonen 1min voi kyllä olla aikamoista kilpahuutoa, but that's life. Näissä omissakin tapauksissani asettamastani max. hinnasta yleensä mentiin 2-3 huutoa yli, pahimmilllaan huudeltiin jopa 2x hintoja kuin mitä itse olin valmis siitä maksamaan
eek.gif

Back