• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Xenon valot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suzu-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
väizki sanoi:
Aika jännä homma jos xenoneilla saa umpiot paskaksi, koska yleensä se on kuumuus joka ne pilaa, ja xenonit ei lämpöä juuri tuota. Toinen on sitte Uv-valo joka haalistaa.

Itellä ollu kaikissa autoissa (mopossakin jo 2 vuotta) viimeiset 5 vuotta xenonit eikä mitään ongelmia missään.

joo, se valon säde on kylmä mutta itse lamppu tulee aivan järjettömän kuumaksi.
mulla on kans ollu autoissa jo pitkään ja kawassakin oli kiinaxenon ilman ongelmia, maxiinkin on ollu hyllyssä sarja jo pitkään mutten oo saanu aikaiseksi laittaa sitä paikalleen.

polttimoissa on hirmu eroja ,joillakin saa valokuvion ihan oikeanmalliseks ja toisilla taas ei,tulee vaan epämääräisen mallinen täplä joka häikäsee ihan sikana.

adville sanoi:
joo, se valon säde on kylmä mutta itse lamppu tulee aivan järjettömän kuumaksi.
mulla on kans ollu autoissa jo pitkään ja kawassakin oli kiinaxenon ilman ongelmia, maxiinkin on ollu hyllyssä sarja jo pitkään mutten oo saanu aikaiseksi laittaa sitä paikalleen.

polttimoissa on hirmu eroja ,joillakin saa valokuvion ihan oikeanmalliseks ja toisilla taas ei,tulee vaan epämääräisen mallinen täplä joka häikäsee ihan sikana.

Joo kyllä polttimo kuumenee toki.

Mersussa (w202 halogeeniumpio) ei ainakaan jaksa pitää umpiota edes sulana muutaman asteen pakkasesta eteenpäin, eikä kyllä jaksanut edellisessä bemarissakaan (e46 projektoreilla). Loskapaska ei sulanut, ja isommilla pakkasilla ei kyllä lumi tartu enää umpioihin..

Itellä ollu niin 15e sarjoja kuin 160e sarjoja, enkä millään ole saanut umpioita sulamaan / tummumaan. Bemarissa oli lyhyissä 50w, muissa on tainnut olla 35w. Pitkissä aina 50w

Mää mitään tiiä, kunhan länkytän, mutta eikös nyt suurin osa lampulle tulevasta sähvöstä muutu lämmöksi. Sitä on kyllä esim H7:ssa 55W eli 57% enemmän kuin 35Wattisessa Xenon-kloonissaan. Eli kyllä kait sille umpiolle tyypillisesti vaarallisinta on tuo lämpö.

Ainakaan en usko, että Xenon olisi kuumempi kuin 57% sähkö-tehokkaampi Halogeeni.

Watithan sen tehon kertoo mikä sitä lämpöä aiheuttaa, watit on xenonissa pienemmät ja valotehokin isompi, joten lämpöön jää selkeästi vähemmän tehoa verrattuna halogeeniin. Jos jotain umpion pilaantumista on, niin se johtuu jostain muusta kuin lämmöstä (UV tms).

Back