• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Xenan jarrulevylukko esim. xn14 tai 15

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopojussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin myös tuollaisen xena lukon, eikä siinä mitään ongelmaa ole ollut sateella eikä kylmällä.. Ei ole turhia hälytellyt.. Naapureita vaan alkaa ottamaan aivoon kun hälytin alkaa aamuisin huutamaan. Ei millään kerkeä ottamaan sitä pois. Tänäänkin aamulla veti kunnon veisut puoli seitsemältä aamulla kun oli vähän pimeää ja ohjauksenlukitus hankaloittaa laitteen asennusta ja pois ottoa.
Viisasta olisi että laite tunnistaisi oman avaimen ja sammuisi hälytysvalmiudesta.. Tämän käyttö on aina niin jännittävää.. Vähän avaimella hipaiset niin jo kiljuu.

Päätin repiä siitä patterit tänään irti mutten saanut. Onko normaalia, että laite alkaa ulvomaan kun sen mustan kannen avaa ja irrottaa modulin jossa patterit on? Mulla alko välittömästi huutamaan ja sammui vasta kun laskin sen pöydälle. Pattereita en saanut irti oli luukku tiukassa. Päätin kasata koko höskän takaisin kokoon ja heitin kaappiin.. Toivottavasti ei ulise siellä.. Se sammui vasta kun sain modulin takaisin kiinni kuoreensa, unohdin laittaa väliin vesitiivisteen joten nyt en ainakaan voi käyttää sitä pihalla.. Täytyy sanoa että olen stressaantuneepi hälyttimen kanssa kuin ilman..

Mulla ja se halvin malli kyseisestä lukosta. Ensimmäisen paristojen vaihdon yhteydessä tiivistin sen mustan osan silikonilla. Ei mee enää vesi sisään. Ekat patterit kesti puolisen vuotta, ja sen että ne oli huonot, huomasi tai oikeastaan kuuli siitä, että alkoi naukasemaan silloin tällöin. Mutta se paristojen vaihto vasta veemäistä oli. Parempi kun voisi suorittaa kyseisen toimenpiteen jossain äänieristetyssä kopissa kuulosuojaimet korvilla. Samaten on lukon irrottamisen kanssa. Pulssi nousee lähelle kahtasataa kun lähestyy sen avaimen kanssa. Irrottaminen pitäisi suorittaa valonnopeudella. Yksikin virhe ja kaikki naapurit hereillä.
veryangry.gif

Itselläni on toi xn-15. Välillä toimii kuin unelma, mutta välillä huutaa aiheetta. Pitäis koitaa puhdistaa vedet tai jotain jos se sitten tosiaan auttais.

Tosiaan aika ajoin aiheuttaa noloja tilanteita kun aamuisin lähtee ajoon. Hyvä olis jos laite tunnistaisi avaimen läsnäolon niin voisi deaktivoitua. Toisaalta jos unohdat silti sen sinne takajarrulevyyn ja lähdet miehekkäästi kaasuttaen ajamaan niin huonostihan siinä käy jos laite ei hälytä.

Jos tarkoitat kosteussuojatulla mallilla sitä, jossa paristojen edessä on semmonen kumijuttu, niin semmonen mulla on.

En oikein muista millainen se (kumijuttu) oli, sillä tulin epähuomiossa heittäneeksi sen kumijutun pois.
idea3.gif
Tarinaan liittyy kerrostaloasunnossa kello 12 yöllä ko. lukon tutkiminen ja siitä johtunut yllättävä 110 desibelin kehtolaulu ja sen jälkeen tapahtunut pikainen pura ja kokoa ilmiö...

Mutta on se nyt kaksi kautta toiminut vallan mainiosti - ilman sitä kumihommaa, turhia hälytyksiä ei juurikaan ole ollut..

Ainoa virhehälytys mitä se on saanut aikaan on Rukalla, täysin tyynellä ilmalla, betonipinnalla parkissa ollessaan täysin ilman mitään järkevää tai näkyvää syytä aiheutunut hälytys. Ehkä siihen osui gravitaatioaalto?
biggrin.gif

Joskus voisi kyllä reagoida herkemminkin.

Hauska vekotin. Mullakin on semmonen. Välillä saa heilutella aika paljonkin ennenkuin reakoia, kun taas välillä huutelee itekseen. Positiivista on että se ei kuulu meikäläisen asuntoon saakka yölläkään. Lähinnä naurattaa naapuriparat jotka ovat kesäöinä pitäneet ikkunoita auki ja mopo sattuu olemaan ikkunan alla.
tounge.gif

Positiivista laitteessa on ainakin se että sillä ei voi yrittää lähteä liikenteeseen lukko kiinni levyssä. Kaveri muuten hajotti juuri etulokarinsa jarrulevylukolla. Joten jouduin selittämään hänelle tänään mitä virka on sillä muovisella spiraalinauhalla joka tuli lukon mukana. Olin kuulemma 24 h myöhässä
tounge.gif

Toinen positiivinen seikka on se että kaikki naapurit ovat varmaan huomanneet (myös nämä hämäräveikot) että pyörässäni on huutava hälytin.

Sen muuten huomasin että kun pyörä oli firman hallissa, lukko paikoillaan, niin seinänaapurin stanssauskone aiheutti jatkuvasti hälytyksiä.

Mutta se paristojen vaihto vasta veemäistä oli. Parempi kun voisi suorittaa kyseisen toimenpiteen jossain äänieristetyssä kopissa kuulosuojaimet korvilla. Samaten on lukon irrottamisen kanssa. Pulssi nousee lähelle kahtasataa kun lähestyy sen avaimen kanssa. Irrottaminen pitäisi suorittaa valonnopeudella. Yksikin virhe ja kaikki naapurit hereillä.
veryangry.gif
Tulkitsen tuon siten että, hälyttimen siis kuuluu ulvoa paristoja vaihtaessa.. Miten kätevää!!

Itse tuskailen aina myös tuota pois ottoa.. Aamuyöstä kun herää ja katsoo kelloa alkaa hiki nousta otsalle ja loppu yön kelaa menetelmää miten lukon saisi nopeasti pois ilman suurempaa häiriötä. Taidan kirjottaa valmistajalle pari vinkkiä ensi kesän malliin.. Se avain olisi todella hyvä juttu, ei autonkaan hälyttimet ulvo jos yrittää omalla avaimella sisälle, ihan sama se voisi näissä olla.
Harmittaa vaan, että tuo on viikon vanha ja mulla palo hihat heti kättelyssä siihen.

Minulla XN-15 on toiminut ongelmitta, vain kerran olen onnistunut virittämään sen silleen että IR on sattunut levyn reijän kohdalle ja rupesi rääkymään.

Lukkoa pois ottaessa en ole saanut kertaakaan hälyä päälle, kannattaa pitää lukon "heiluripäästä" kiinni toisella kädellä painaen aavistuksen levyä vasten niin se ei heilu kun avainta sorkkii lukkoon. Tuolla systeemillä se piippaa korkeintaan kerran kun lukon vetää pois levystä.

Suosittelen laittamaan lukon levyyn kello 2 suuntaan missä se nojaa levyyn eikä pääse heilumaan niin ei tule turhia hälyjä.

Siis mä meen tonne pihalle koht haulikon kanssa istumaan..
Otettuani patterit irti tuosta laitteesta, huomasin tänään siinä kummia jälkiä ihan kuin sitä nyt sitten olis joku käyny jo jollai rusikoimassa, hälytintä siis.. Siitä on irti tuo x ympyrä, mietin että onko se kuinka tärkeä et pitäskö se liimata siihen takasin kiinni.. Vaikuttaako se laitteen toimintaan mitenkään, et mikähän tarkoitus sillä oli.. Takuuseen tuo ei varmaan mene.. Alkaa vähä olemaan tällänen olo
mad.gif

Edellinen meni kahden lainaus reissun jälkeen lunastukseen. Uusi on kolme viikkoa vanha ja kolme kertaa yritetty pölliä...
mad.gif

Kolmesta Xenasta kokemuksia vuodesta 1999 lähtien. Kaikki on toiminu, mutta myös tulleet kaheliksi kosteudesta. Pitäkää se kuuskulma mukana matkalla. Viime kesänä rupes ittekseen huuteleen satulan alla. Toissa kesänä revin paristot veks Krakovassa, kun huusi semmoista varotusääntä (paristo loppu?). Ne oli kaksi eri Xenaa.

Ilman tota kosteusherkkyyttä (joo on myös kosteussuojattu malli, ei toimi pitkään) ihan hyvä laite. Mikä vaan, mikä tekee rosvon elämän hankalaks...

Otetaanpa tämä aihe taas esiin, kun alkaa tuo käyttöaikakin lähestyä.

Testailin talven aikana omaa lukkoani muutaman kerran, mutta ei sen sielun elämä minulle kuitenkaan täysin valjennut.
Jotenkin sen epämääräisyyden sai hallintaan, jos sen antoi olla jonkun aikaa samassa asennossa kuin jarrulevyssä ennen
sen laittamista kiinni (vähän niinku tekeytyä).
Liekö jotain tekemistä hälytyssysteemin kanssa? Voin olla täysin väärässäkin, vaikka itse testi kyllä on tehty
tieteellisen tarkalla MUTU-menetelmällä.
Samalla menetelmällähän tuo näyttäis lukkokin olevan tehty.
Nyt se on maahantuojan ihmeteltävänä. Ja kun sais vielä sen pois sieltä, niin näkis tullooko siihen mittään tolokkua.
Sainhan minä sen hälyttimen takaisin jo muutaman viikon päästä ja siihen oli vaihdettu keskusyksikkö.
Nyt se toimi moitteetta, ei yhtään vikahälytystä.
Tosin käyttöaika oli vain kaksi viikkoa. Mutta jäi maku, että siihen pystyi jo luottamaan.

Mulla on se XN-15 malli, ostin heinäkuussa, oli yhdessä reissussa käytössä ja hälyytteli itekseen=>vitutti.. No joo, kastuihan se mutta ku sen pitäis olla vedenpitävä. Vein takasin ostopaikkaan ja myyjä tuumasi että "ollaan vuosikaudet myyty näitä ja olet ensimmäinen joka tuo takasin..." just joo, no otin takuuseen samanlaisen mutta en oo vielä kokeillu ku ei oo ollu tarvetta. Täytyy kokeilla heti ens kauden alussa kun on vielä takuu voimassa, jospa siitä sais rahat takasin, on meinaan pikkusen kallis pelkäksi jarrulevylukoksi
veryangry.gif
Näiden kertomusten perusteella ei oo hirveesti luottoa siihen että tämä toinenkaan yksilö toimisi paremmin...

Back