• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

X-spiritistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j-10r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin kyseisen shoei:n omistajat..kertokaapas kuinka hyvä toi kypärä oikeasti olisi kun sellaisen vermyylen värityksellä saisi nyt sopuhintaan saksanmaalta  
biggrin.gif
Tällä hetkellä päässä pyörii suupertin R1 jossa hyvää on aurinkovissiiri ja äänettömyys mutta tuulee silmille ihan liikaa
mad.gif

x-spirittiä oon kokeillu päähän ja ainaki istuvuus omaan s-kokoiseen kalloon tuntu hyvältä mutta ajokokemuksia olis kiva kuulla ennen ku menöö tilaamaan
062802moto_prv.gif

No niin hyvä se on että lippojen jälkeen hommasin uuden samanlaisen. Onhan se äänekäs ja huurtuu ilman pinlockia, mutta kaikki muu onkin sitten hyvää. Ilmastointi on tehokas, sisusta irtoaa helposti samoinkuin visiirikin. Kypärä tuntuu olevan onnistuneesti muotoiltukin, koska minkäänlaista pyörteilyä ei huomaa kovemmassakaan vauhdissa. Kannattaa hommata siihen leuan alle tuleva ilmanohjain mikä estää nimenomaan silmille tulevan tuulen, mikäli sitä ei jo valmiina paketissa ole. Kaiken lisäksi se on mielestäni hyvännäköinen kypärä. Pieni ulkomitoiltaan yms...

Teippaa sitä rykköstä hieman tiiviimmäksi jos tuulee silmiin.
Muissa tuulee vielä enemmän= hyvä tuuletus= meteli...

Kevyt, mukava ja ah, niin aerodynaaminen. Eipä ole enää niska kipeytynyt ajossa, kun keväällä Araista X-Spiritiin vaihdoin. Jo mainittu melu on mielestäni ainoa miinus - tosin sekin luonteeltaan miellyttävää: ei sihinöitä ja suhinoita, vaan pikemminkin jyrinää. Ja korvatulpillahan senkin saa vaimenemaan.

Kevyt, mukava ja ah, niin aerodynaaminen. Eipä ole enää niska kipeytynyt ajossa, kun keväällä Araista X-Spiritiin vaihdoin. Jo mainittu melu on mielestäni ainoa miinus - tosin sekin luonteeltaan miellyttävää: ei sihinöitä ja suhinoita, vaan pikemminkin jyrinää. Ja korvatulpillahan senkin saa vaimenemaan.
Shoein Whisper Kit sopii myös X-Spiritiin, vaikka sitä ei ole malleissa mainittukaan.

Lähes täydellinen kypärä jos ei olisi noin meluisa. Mistä tuo melu tulee ja paljonko Whisper kit auttaa pienentämään sitä? On korvatulppienkin kanssa vielä äänekäs. No tietysti riippuu siitäkin mihin sitä vertaa ja minkälaiseen kohinaan on tottunut...

Lähes täydellinen kypärä jos ei olisi noin meluisa. Mistä tuo melu tulee ja paljonko Whisper kit auttaa pienentämään sitä? On korvatulppienkin kanssa vielä äänekäs. No tietysti riippuu siitäkin mihin sitä vertaa ja minkälaiseen kohinaan on tottunut...
Omasta mielestäni Whisper Kit hiljentää kypärää selvästi, mikä on tietysti mutu-tietoa. Enin melu tulee ilmavirrasta ja alakautta kypärään. Tätä voi kokeilla laittamalla kämmenen kaulalle. (Näin ainakin matalilla plekseillä; touringeista en osaa sanoa.)

Itse tarkoitin tuota chin curtain mallia, joka tulee leuan alle. Poistaa pyörteilyn tehokkaasti silmiltä.

Itse tarkoitin tuota chin curtain mallia, joka tulee leuan alle. Poistaa pyörteilyn tehokkaasti silmiltä.
Mulla oli kyllä toi ihan vakiona. Eikös kaikissa? Whisper kittiäkin kokeilin, mutta vaikutus ei mielestäni ollut kovin merkittävä. Jotain se vaikutti, mutta ei niin paljoa, että ilman tulppia voisi ajella ja jos ne laittaa, niin sitten ei tarvitse w-kittiäkään.

Mulla oli kyllä toi ihan vakiona. Eikös kaikissa? Whisper kittiäkin kokeilin, mutta vaikutus ei mielestäni ollut kovin merkittävä. Jotain se vaikutti, mutta ei niin paljoa, että ilman tulppia voisi ajella ja jos ne laittaa, niin sitten ei tarvitse w-kittiäkään.
Vakiona tuli mullakin ekassa potassa. Toisen paketista puuttui. On sitten ilmeisesti jäänyt matkalle. Vanhasta otin kuitenkin sen käyttöön. Ilman tulppiahan ei tuolla voi mitenkään pidempää lenkkiä ajaa. Mutta nimenomaan sitä ilman pyörimistä kypärän sisällä tuo vähentää.

Vakiona tuli mullakin ekassa potassa. Toisen paketista puuttui. On sitten ilmeisesti jäänyt matkalle. Vanhasta otin kuitenkin sen käyttöön. Ilman tulppiahan ei tuolla voi mitenkään pidempää lenkkiä ajaa. Mutta nimenomaan sitä ilman pyörimistä kypärän sisällä tuo vähentää.
Juu, itelläkin tuli toi "leukasuoja" kypärän mukana. Ostin varalle toisen eli tuon Shoein chin curtainin, joka ei ollut kuitenkaan ihan täysin identtinen alkuperäisen kanssa. Sopi kylläkin mutta oli hiukan erilainen.

Kypärä sinällään erinomainen omaan kuuppaan eikä tuuli tosiaan riepottele suuremmissakaan nopeuksissa. Pieni kuorikoko on myös fiksu ulkonäon kannaltakin.
Eihän toi hiljaisin tosiaan ole, mutta korvatulppia olen aina käyttänyt kypärästä riippumatta niin ei sinällään ole ongelma.

Back