• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

www.rebornbabies.fi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nää kaikki "hienot" uudet lyhenteet on ihan perseestä.. Yritetään saada ihan yksinkertainen asia kuulostamaan joltain uudelta ja hienolta, käyttämällä lontoonkielisiä termejä ja mielellään vielä lyhennetyssä muodossa
biggrin.gif

Mua enimmäkseen naurattaa kun kuulen jonkun käyttävän niitä tosielämässä.. Tulee ihan mieleen myyntitykki Suikkanen sellasista tyypeistä...
tounge.gif
Niinno, erilaisille asioille on tapana antaa nimiä, joilla niitä kutsutaan. Monimutkaisemmilla asioilla, joiden sisältöä on vaikea tiivistää yhteen tai kahteen sanaan, on myös tarkempia määritelmiä, jotka itselleen selvittämällä voi varmistua siitä että asiasta voi rupatella järkevästi.

Jos toimitusketjun hallinta on niin yksinkertainen juttu, että se oikein naurattaa muuallakin kuin taksitolpalla, niin kyllä silloin täytyy olla aika rautainen logistiikan ammattilainen, proffa tai jonninmoinen nero. Onnittelut jos näin on.

thumbs-up.gif
tounge.gif
062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif

"Sen saatavuuden ketju hoitaa yhteisillä suurilla hankinnoilla ja hyvin toimivalla toimitusketjulla."

*reps!  
biggrin.gif

Jos toimii yhtä hyvin kuin tähänkin asti niin näyttää siltä, ettei hyvältä näytä.  
pftroest.gif
Millähän ilveellä tuo toimitusketju nyt mukamas on tehty hyvin toimivaksi?

Reborn Babies - The Motorcycle Dealer...   2 x *reps!!  
biggrin.gif
biggrin.gif

"RB ketjun syntyhistoria juontaa lappeenrantalaisen moottoripyöräkauppiaan, Rauno Urpalaisen Martti Makkoselle esittämään kysymykseen "miten pieni kauppias voisi tulevaisuudessakin tuottaa korkeatasoiset palvelut asiakkaalleen järkevällä kustannustasolla"."

Tarkoittaa ilmeisesti siis sitä, että kun ostetaan iso erä, saadaan kustannuksia alas... myydään samaan hintaan kuin aina ennenkin ----> isompi kate.  
thumbs-up.gif

Mielummin ostan netistä ja esim. Saksasta. Hinnat kun kuitenkin on aivan eri maailmasta, eikä palvelussa ole tähän asti ollut minkäänlaista valittamista.

Mielummin ostan netistä ja esim. Saksasta. Hinnat kun kuitenkin on aivan eri maailmasta, eikä palvelussa ole tähän asti ollut minkäänlaista valittamista.
Entäs sitten kun italialainen kuminauhaskootterisi alkaa työntää kierrepastaa lohkojen välistä eikä käy enää edes pestokastikkeella? Lähetätkö mopon netissä Saksaan? Pyydätkö korjaajaa katselemaan webbikameralla spädäriin?

buttrock.gif

Ei tänne Suomen maahan uppoa niin paljon tavaraa, että mikään ketju pystyis kilpailemaan hinnoilla oikein kunnolla, varsinkin kun puuhastelemassa on useita yrittäjiä.Kate ei vaan oo tarpeeks suuri, että saisivat kaikki leipänsä. Yksittäiseltä suurelta tuojalta toi homma onnistuis, jos olis halua, kun ei tarvis saada yksittäisestä tuottesta niin suurta katetta. Voluumi korjais tilanteen. Tavara kun ei kuitenkaan oo mitään halpahallikamaa. Mutta kaikki yritykset saada hintaan alennusta kelpaa mulle.

Entäs sitten kun italialainen kuminauhaskootterisi alkaa työntää kierrepastaa lohkojen välistä eikä käy enää edes pestokastikkeella? Lähetätkö mopon netissä Saksaan? Pyydätkö korjaajaa katselemaan webbikameralla spädäriin?

buttrock.gif
Täti olis setä, jos sillä olisi munat. Kyllä se niin vain että jos Saksasta tilaamalla säästät 40%:ia jokaisesta tilauksesta. Niin pitkällä aikavälillä saa useampikin skootteri pukata spakettia ja siitä huolimatta omaan taskuun jäi enemmän rahaa. Skootteria pienemmän vialliset tavarat saa varsin näppärästi palautettua Saksan maalle. Toistaiseksi minun on tarvinnut lähettää yksi eturengas takaisin ja viikon päästä oli uusi tilalla. Ylimääräisestä postikuluista huolimatta tuli yli 50 EUR säästöä.

Nii, mutta onhan niitäkin tätejä joilla on munat.
tounge.gif

Jos suomalaiset puljut pystyvät parantamaan kannattavuuttaan esimerkiksi tämmöisellä esitetyllä hankintajärjestelyllä, niin tarjolla ehkä on vielä tulevaisuudessakin myös muita palveluja, kuten ihan sitä perinteistä huoltoa. Onhan se myös ihan mukavaa, että tarjolla on tavaraa hypisteltäväksi ilman toimitusaikojakin. Ajokamppeita on esimerkiksi ikävä ostaa kuvan perusteella.

Tulinpa vilkaisemaan.....aika lailla tuntuu kiinnostavan aihe kun kommentteja on syntynyt.
Itselle tuli mieleen, että minkäpohjalta kukakin tekee kannanottoja,kun koko syntynyt ketju ei tietääkseni ole mitään vielä myymälöidensä kautta toimittanut meille kuluttajille.Eiköhän todellisten kannanottojen aika ole vuodenpäästä sama paikka sama aika?
Sen verran syventynyt aiheeseen, että ilmeisemmin tällaisen uuden syntytarve on tällähetkellä juuri kauppiailla, kun kun eivät ole kilpailukykyiseen hintaan pystyneet tavaraa meille motoristeille toimittamaan kun keskieuroopan nettiketjut toimittaa mm.renkaita huomattavasti halvemmalla.
Ja kauppiaat juuri ajattelevat tällä meitä kuluttajia ja toki varmaan parempia katteita itselleen mutta niin että hinnat kilpailukykyisiä meille kuluttajille.
Elikä olen vahvasti silläkannalla että tulen itse ensikaudella säästämään tähänkauteen verrattuna mm.renkaissa.
Mielestäni AllRighti:n ja Duelli:n tukkujen monopolivalta on aika tässäkin maassa alkaa mureneen! Siihen ei pysty kuluttajat yksin vaan nyt hinta-alennusta on lähtenyt tukemaan kauppiaat.
Osallistuvien kauppiaiden listalta voisi sanoa, että siellä kyllä on tällähetkellä joukko suomen suurimpia alan kauppiaita jotka käsittääkseni monet olleet Duell ja AllRight kauppiaita.En usko että kauppiaiden joilla on vuosien kokemus alalta on enää tarve lähtee kokeilemaan mitään, he voivat vain tehdä tallaisen ketjujutskan.
No sana on vapaa,mutta täverran tarvi lisätä ihan omaakin ajatustani PISTE

sanoi:

Justiinsa.. juu, lähetän. Liitetiedostona.

Ehkäpä käytän ne Saksasta/netissä ostaessani säästyneet rahat ja vien kuminauhaskootterini kuminauhaskoottereiden merkkiliikkeeseen korjattavaksi. Laskeskelin, että tähän mennessä on säästynyt jo n. 600€ verrattuna suomalaisiin hintoihin. Tuolla summalla korjailee jo kuminauhaskootteria kummasti, ainakin ne kuminauhat.  
nixweiss.gif

sanoi:
...niin tarjolla ehkä on vielä tulevaisuudessakin myös muita palveluja, kuten ihan sitä perinteistä huoltoa.

Perinteistä suomalaista moottoripyörähuoltoa. Aamen.
033102ass_1_prv.gif
Vanha sananlaskuhan menee: "Jos et pärjää huoltamalla autoja, ryhdy huoltamaan veneitä. Jos et pärjää siinäkään ryhdy huoltamaan moottoripyöriä." Parempi tehdä itse.. jää sentään se p*ska käteen.

sanoi:
Onhan se myös ihan mukavaa, että tarjolla on tavaraa hypisteltäväksi ilman toimitusaikojakin. Ajokamppeita on esimerkiksi ikävä ostaa kuvan perusteella.

Totta! Kaikkein hienointahan tässä on se, että voin käydä täällä koto Suomessa hypistelemässä ja kokeilemassa tavaroita ja varusteita ja sitten....  
idea3.gif
TILATA NE NETISTÄ! Ai että on yksinkertaista!
062802jumpie_prv.gif
Toimitusajoista sen verran vielä, että eipä meikäläistä hirmuisesti harmita jos viikon verran odottelen esim. ajopukua. Varsinkaan jos säästän siinä parhaassa tapauksessa satoja euroja.

edit: toimitusajoista

Ei siinä mitään, toki jokainen saa tilata kuminauhansa mistä haluaa. Itsekin olen tilannut semmoisia romppeita, joita ei Härmästä saa, netistä. Pienen kyselykierroksen jälkeen olen muut kamat kuitenkin saanut niin huokeasti täältäkin, ettei ole enää tarvinnut muutaman kympin takia tuupata käteistä Gyntterin taskuihin; mieluummin tuen tuttua kotimaista yrittäjää.

Löyhästi perusteltua kyynisyyttäsi kaikkia suomalaisia mp-alan yrittäjiä vastaan sen sijaan en ymmärrä. Tuskin sinullakaan kovin kattavaa otosta tarjonnasta on. Varmasti soppaan mahtuu täälläkin monenlaista seppää, mutta ainahan niistä voi ainakin suurimmissa kaupungeissa itse valita luotettavimmat, edullisimmat ja parhaat päältä. Siinä tämä ORG on esimerkiksi loistava työkalu.

bowdown.gif

Käsitettä "perinteinen suomalainen moottoripyörähuolto" tuskin on olemassa, enkä kyllä tunne tuota toistakaan sananlaskua. Ei saa yleistää, soo soo.

thumbs-up.gif
cool.gif

Löyhästi perusteltua kyynisyyttäsi kaikkia suomalaisia mp-alan yrittäjiä vastaan sen sijaan en ymmärrä. Tuskin sinullakaan kovin kattavaa otosta tarjonnasta on. Varmasti soppaan mahtuu täälläkin monenlaista seppää, mutta ainahan niistä voi ainakin suurimmissa kaupungeissa itse valita luotettavimmat, edullisimmat ja parhaat päältä. Siinä tämä ORG on esimerkiksi loistava työkalu.
Noh... sanotaan nyt vaikka, että olen työskennellyt yhdessä tämän maan suurista. Siinä samalla sai "melko kattavan otoksen" koko alasta.  
wink.gif

Kyynistä, sitä tämä ei ole. Eikä tietenkään kaikkia kohtaan. Mielestäni asioita vaan pystyisi ja voisi monessa tapauksessa tehdä melko paljon paremmin. Kenelläkään ei vain näytä olevan siihen haluja. (Paitsi nyt, pelastavalla enkelillä, Reborn Babiesilla..  
biggrin.gif
*reps, aina yhtä hauska.)

Miksi olisikaan, kun mattimeikäläiset ottavat kaiken annettuna. Onneksi vähenevässä määrin. Vikaa on siis myös meissä ostajissa. Itse yritän toimia... hmm. oikein?!?, koska aito kilpailu ei ainakaan heikennä minun asemaani kuluttajana.

Koska samat tavarat saa esim. Saksasta huomattavasti paljon halvemmalla kuin Suomesta, kiikutan rahani mielummin siis sinne mistä halvimmalla saan. Turha tunteilu suomalaisuudesta ja kotimaisuudesta on lähinnä hupaisaa. Euro kun on kotimaani valuutta ja koko EU:n valuutta. Kotimaani taas on osa EU:ta ja sen talousaluetta. Näin ollen kotimarkkinanikin ovat siis koko EU:n markkinat. Eli toisin sanoen kannatan kotimaista mp-alaa.  
wink.gif
Sen ovat ainakin saksalaiset motoroipekauppiaat ymmärtäneet.

edit: pientä korjailua

Kaivetaanpa sen verran vanhaa topikkia ylös kun aikaa on jo hieman kulunut ja näin tuon Rebornbabies-logon paikallisessa lehdessä vasta, että onko ollut havaittavissa kyseiseen ketjuun kuuluvissa liikkeissä heidän hakemiaan parantuneita toimintamalleja sun muita eli onko ollut parampaa palvelua asiakkaille, edullisempaa hintatasoa tuotteissa, laajempaa valikoimaa ynnä muuta.

En voi itse isommin kommentoida oman paikkakunnan liikettä, kun en ole siellä paljon asioinut. No kerran kävin katselemassa ostoaikeissa kateminivilkkuja (ei muuten ollut e-hyväksyttyjä tai merkintä puuttui) ja vilkaisin samalla muita tuotteita ja samoilta nuo vaikuttivat kuin ennenkin ja samaan hintatasoon, isompaa muutosta silloin en havainnut verrattuna edellis vuoteen. Mutta miten muilla paikkakunnilla ja liikkeissä ostoksilla käyneet?

Kaivetaanpa sen verran vanhaa topikkia ylös kun aikaa on jo hieman kulunut ja näin tuon Rebornbabies-logon paikallisessa lehdessä vasta, että onko ollut havaittavissa kyseiseen ketjuun kuuluvissa liikkeissä heidän hakemiaan parantuneita toimintamalleja sun muita eli onko ollut parampaa palvelua asiakkaille, edullisempaa hintatasoa tuotteissa, laajempaa valikoimaa ynnä muuta.

En voi itse isommin kommentoida oman paikkakunnan liikettä, kun en ole siellä paljon asioinut. No kerran kävin katselemassa ostoaikeissa kateminivilkkuja (ei muuten ollut e-hyväksyttyjä tai merkintä puuttui) ja vilkaisin samalla muita tuotteita ja samoilta nuo vaikuttivat kuin ennenkin ja samaan hintatasoon, isompaa muutosta silloin en havainnut verrattuna edellis vuoteen. Mutta miten muilla paikkakunnilla ja liikkeissä ostoksilla käyneet?
Käsittääkseni JKL:ssä tuota ketjua edustaa Kuvan moottoripalvelu, joka on kunnostautunut jo vuosien ajan olemalla JKL:n ainoa MP-liike josta saa huonoa palvelua kalliilla hinnalla ja sama tyyli tuntuu jatkuvan edelleenkin. Puitteet ja valikoima on tosin ihan OK ainakin varusteiden osalta, mutta eipä tällä rebornbabies-hässäkällä taida olevan mitään tekemistä ainakaan jälkimmäisen asian suhteen (valikoima oli samanlainen aiemminkin).

Idea oli ihan hyvä, mutta toteutus mättää ja vähän on alkanut epäilyttämään että olikohan tässä edes tarkoitus aikaansaada sitä mitä luvattiin, vaiko vaan perustaa jonkinlainen monopoli?

MP-messuilta RB:n kuivalta osastolta mulle jäi sitä paitsi sellainen kuva että RB edustaa jotain motoristipappoja joilta pitää ehdottomasti saada kaikki rahat pois.

Make.

Ideana todella hyvä mutta Jyväskylässä kyseisessä liikkeessä en tule käymään! Jyväskylässä ketjua edustaa Kuvan moottoripalvelu, jossa palvelu ja hinnat ovat tunnetusti pers***tä
033102ass_1_prv.gif
veryangry.gif

"Yhtiön hallituksen puheenjohtaja on kauppias Timo Kuva Jyväskylästä."

Aina vaan pahemmaksi käy!
Eläs ny timonisein!

Ite oon ainaki saanu hyvää palvelua siellä ny viime aikoina
smile_org.gif
Ainakin miun osalla "kuoppa on tiessä eikä palvelussa"- sloukani on ollu kohillaan. Vai oliko se mutka
baaa.gif
Siis siellä tiessä. Niinq
omg.gif
tounge.gif

Se hintahan nyt on melko suhteellinen käsite: itse sain kyllä Kuvalta renkaat samaan hintaan kuin saksasta reifenverasandilta, jarrupalat, jotka hain viimeksi, halvemmalla kuin saksan luettolohinnat oli. Talvella taisin hakea akkulaturin joka oli saman hintainen kuin Louisin luettelossa.

Kyllä se RB on tainnut vaikuttaa ainakin niiden tavaroiden hintoihin mitä he itse tuovat maahan. Sitten jos joku haluaa sinne jonkun muun maahantuojan tavaraa, All Right tms, niin siinä on ilmeisesti taas yksi välikäsi rahastamassa lisää jolloin ei voi antaakaan yhtä halvalla.

Tosin kaikki maahantuojat ovat tainneet kyllä laskea hintojaan täksi vuodeksi kun ulkomailta tilaaminen tuli halvemmaksi.

Ja kyllä siinä alennuksissa varmaan vaikuttaa "ostoksien keskittäminenkin". Jos myyjät tuntevat naaman niin saattaa saada tinkiessä muutaman euron halvemmallakin kuin joku toinen.

Tosin kaikki maahantuojat ovat tainneet kyllä laskea hintojaan täksi vuodeksi kun ulkomailta tilaaminen tuli halvemmaksi.
Pari kautta kun tilaillaan tavaraa ulkoa, niin joutuvat kaiken maailman "uudestisyntyneet vauvat" myymään jo kohtuu hintaan tavaraa.

Kyllä mun mielestäni pojat puppua puhelivat, kun lupailivat lähes kuuta taivaalta. Mutta niinhän kaikki rahasta tykkäävät tekevät.

Näitä mahtavia hintoja jotka maassamme vallitsevat, eivät tule alas kuin boikotoimalla ja ostamalla vähemmän Suomesta.

Itse mopoliike toimintaa hieman eteeltä seuranneena, olen moisen asian faktaksi todennut. Ja sitä edelleen boikotoin minkä vaan pystyn.

ps. Älkää heti ottako poijjaat(vauvat) ihteenne, kuten joskus aiemmin.
wink.gif

TÖSÖS !
Jovain on hienoa ketjuuntumista !
Outellaan ! Eiköhää kumminnii myö asiakkaat jaloillamme eänestetä vaiko näpytetäänkö vuaan netistä tavarata.
Tiijä aina noista , kohtuullisia hintaeroja ruvennu jo näkymään että minkä perässä juosta .
Pittääkö nää nettikulut laskee jo mopoilun piikkiin ?
Heheee !

Back