Sinänsä ei liity aiheeseen, mutta kun nyt rupesitte hienoilla sanoilla puhumaan, niin saisitte selvittää ne meille tavallisille taatelintallaajillekin... tai ainaki mulle? Ku en jaksa googlettaa...
Kiitos
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sinänsä ei liity aiheeseen, mutta kun nyt rupesitte hienoilla sanoilla puhumaan, niin saisitte selvittää ne meille tavallisille taatelintallaajillekin... tai ainaki mulle? Ku en jaksa googlettaa...
Ja vielä suomeks mitä ne tarkottaa käytännössä?SCM = Supply Chain Management
CRM = Customer Relationship Management
B2B = Business to Business
Juu, vähän samaa ajatusta päässäni pyörittelin, eli odotellaan nyt vielä vähän aikaa, ennen kuin aletaan haukkumaan kyseistä puljua maan rakoon. Tuskin kenenkään motoristin murot alkaa maistua kuselta, vaikka maassamme on yksi uusi prätkäpuolen firma lisää?Kunhan KX-Centerin palvelu pysyy uudistuksen johdosta edes ennallaan, olen tyytyväinen (tosin melko harvoin asioiva) asiakas.
Jos tämä on toimiva systeemi - eli hinnat laskee, tuotteet ja palvelu paranee - varmaan hymy levenee!
Tutkitaan(ko) ennen kuin hutkitaan? Ja sanonnan mukaan ei nimi miestä pahenna, joten tämä kökkö nimikeksintö tuskin haittaa konkreettisesti...
B2B:llä tarkoitetaan tuotteiden, palveluiden tai tiedon vaihtoa yhtiöiden välillä, ei yhtiöiden ja kuluttajien välillä.Muut aika selviä, mut mitä toimintaa on business to business?
Ja vielä C2B löytyy myösMuut aika selviä, mut mitä toimintaa on business to business?
Edit. Jälleenmyyjän taasen myydessä kuluttajille se on sit B2C (Business to Consumers), tätä B2C termiä näkee harvoin käytössä...ja kyllä, on olemassa myös C2C![]()
Pääsikö sammakko sinunkin suusta? Meinaan kun sinua näkyy häiritsevän nämä "47-vuotiaat pikkupoika-uusmotoristit".Melkoisen sammakon päästi ainakin TV:ssä joku edustaja suustaan kun sanoi että he pyrkivät palvelemaan näitä 47-vuotiaita pikkupoika-uusmotoristeja. Mitäs asiaa meikäläisellä sitten on sinne? Tuskin yhtään mitään, kuten ei tähänkään asti.![]()
Mulle tuli tosta nimestä ekaks mieleen joku teinip***osivut...ei millään pahalla...mulla onkin kai vähän likainen mielikuvitus...Mikähän konsultti se on sattunutkin keksimään kotimaiseen mp-kauppaan noin sulavasti ja kuvaavasti sopivan firmannimen "Reborn Babies - The Motorcycle Dealer"? Nythän nämä meritat, nordeat, saunalahdet sun muut tuntuvat jo paljon asiallisemmilta!
Luepa teksti uudestaan ja mieti sitten vielä kerran asiaa. Katsoin asiaa siis 27-vuotiaan näkökulmasta.Pääsikö sammakko sinunkin suusta? Meinaan kun sinua näkyy häiritsevän nämä "47-vuotiaat pikkupoika-uusmotoristit".Melkoisen sammakon päästi ainakin TV:ssä joku edustaja suustaan kun sanoi että he pyrkivät palvelemaan näitä 47-vuotiaita pikkupoika-uusmotoristeja. Mitäs asiaa meikäläisellä sitten on sinne? Tuskin yhtään mitään, kuten ei tähänkään asti.![]()
Mitäs tykkäät elämän filosofiasta :"elä ja anna toistenkin elää"?
Varmuudeksi lopuksi kerron vielä, että en ole mainitsemasi "47-vuotias uusmotoristi". Ikä kylläkin on lähellä, mutta sehän on jo toinen juttu. Uusmotoristihin meistä jokainen on joskus ollut. Sinäkin. Vai oletko uudelleen syntynyt entinen motoristi?![]()
Falconer
Terve Puuhis,mulle tutumpi lyhenne on r2d2...
mut se löytyykin yleensä star wars:in yhteydessä..![]()
Vielä yksi lisää: S.P.Q.R. = Small profit, quick return vai oliko se sittenkin Senatus populusque Romanus?Ja vielä suomeks mitä ne tarkottaa käytännössä?SCM = Supply Chain Management
CRM = Customer Relationship Management
B2B = Business to Business
Muut aika selviä, mut mitä toimintaa on business to business?
Kyllä CRM:ää on toteutettu jo vuosikymmeniä eräässäkin Etelä-Karjalaisessa mp-liikkeessä; jos olet toimitusjohtajan/omistajan kaveri, niin homma pelaa hyvin, jos taas et kuulu tähän arvoisaan joukkoon, niin et saa palvelua kirveelläkään. Avainasiakkuus kunniaan.Ei kait se ole SCM joka kusee nykytilassa. No ehkä sekin, mutta pahin on kyllä CRM. Jos jokainen kauppa lähtis CRM-analyysin pohjalta liikkeelle ja sitouttais henkilökunnan analyysin pohkalta laadittuihn tavoitteisiin, niin ala saattaisi jopa kehittyä. Mutta ei, lapsenkengissä halutaan olla ??
Voi voi Timon-rukka.....haluaisi käydä,mutta kun on 'mustamaalannut' kyseisen firman niin ei voi....ikävää...Ideana todella hyvä mutta Jyväskylässä kyseisessä liikkeessä en tule käymään! Jyväskylässä ketjua edustaa Kuvan moottoripalvelu, jossa palvelu ja hinnat ovat tunnetusti pers***tä![]()
![]()
"Yhtiön hallituksen puheenjohtaja on kauppias Timo Kuva Jyväskylästä."
Aina vaan pahemmaksi käy!
[Luepa teksti uudestaan ja mieti sitten vielä kerran asiaa. Katsoin asiaa siis 27-vuotiaan näkökulmasta.Luepa teksti uudestaan ja mieti sitten vielä kerran asiaa. Katsoin asiaa siis 27-vuotiaan näkökulmasta.Pääsikö sammakko sinunkin suusta? Meinaan kun sinua näkyy häiritsevän nämä "47-vuotiaat pikkupoika-uusmotoristit".Melkoisen sammakon päästi ainakin TV:ssä joku edustaja suustaan kun sanoi että he pyrkivät palvelemaan näitä 47-vuotiaita pikkupoika-uusmotoristeja. Mitäs asiaa meikäläisellä sitten on sinne? Tuskin yhtään mitään, kuten ei tähänkään asti.![]()
Mitäs tykkäät elämän filosofiasta :"elä ja anna toistenkin elää"?
Varmuudeksi lopuksi kerron vielä, että en ole mainitsemasi "47-vuotias uusmotoristi". Ikä kylläkin on lähellä, mutta sehän on jo toinen juttu. Uusmotoristihin meistä jokainen on joskus ollut. Sinäkin. Vai oletko uudelleen syntynyt entinen motoristi?![]()
Falconer
Jos kauppias sanoo suoraan ketä he keskittyvät palvelemaan niin minulla ei ole asiaa noihin liikkeisiin.
Mistä keksit sen että minua häiritsee 47-vuotiaat?![]()
Edit: Mainittakoon selvennyksenä vielä, että termi 47-vuotias pikkupoika-uusmotoristi oli haastatellun kauppiaan itsensä käyttämä termi.