• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

www.rebornbabies.fi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sinänsä ei liity aiheeseen, mutta kun nyt rupesitte hienoilla sanoilla puhumaan, niin saisitte selvittää ne meille tavallisille taatelintallaajillekin... tai ainaki mulle? Ku en jaksa googlettaa...

Kiitos
smile_org.gif

SCM = Supply Chain Management
CRM = Customer Relationship Management
B2B = Business to Business

Kunhan KX-Centerin palvelu pysyy uudistuksen johdosta edes ennallaan, olen tyytyväinen (tosin melko harvoin asioiva) asiakas.

Jos tämä on toimiva systeemi - eli hinnat laskee, tuotteet ja palvelu paranee - varmaan hymy levenee!

Tutkitaan(ko) ennen kuin hutkitaan? Ja sanonnan mukaan ei nimi miestä pahenna, joten tämä kökkö nimikeksintö tuskin haittaa konkreettisesti...
Juu, vähän samaa ajatusta päässäni pyörittelin, eli odotellaan nyt vielä vähän aikaa, ennen kuin aletaan haukkumaan kyseistä puljua maan rakoon. Tuskin kenenkään motoristin murot alkaa maistua kuselta, vaikka maassamme on yksi uusi prätkäpuolen firma lisää?

Muut aika selviä, mut mitä toimintaa on business to business?
B2B:llä tarkoitetaan tuotteiden, palveluiden tai tiedon vaihtoa yhtiöiden välillä, ei yhtiöiden ja kuluttajien välillä.

Esim. maahantuoja myy vain jälleenmyyjille, kuluttajat ei voi ostaa suoraan maahantuojalta (tämä esim. ei pidä aina paikkaansa, poikkeuksiakin löytyy)

Edit. Jälleenmyyjän taasen myydessä kuluttajille se on sit B2C (Business to Consumers), tätä B2C termiä näkee harvoin käytössä...ja kyllä, on olemassa myös C2C
wink.gif

Melkoisen sammakon päästi ainakin TV:ssä joku edustaja suustaan kun sanoi että he pyrkivät palvelemaan näitä 47-vuotiaita pikkupoika-uusmotoristeja. Mitäs asiaa meikäläisellä sitten on sinne? Tuskin yhtään mitään, kuten ei tähänkään asti.  
033102ass_1_prv.gif
Pääsikö sammakko sinunkin suusta? Meinaan kun  sinua näkyy häiritsevän nämä "47-vuotiaat pikkupoika-uusmotoristit".

Mitäs tykkäät elämän filosofiasta :"elä ja anna toistenkin elää"?

Varmuudeksi lopuksi kerron vielä, että en ole mainitsemasi "47-vuotias uusmotoristi". Ikä kylläkin on lähellä, mutta sehän on jo toinen juttu. Uusmotoristihin meistä jokainen on joskus ollut. Sinäkin. Vai oletko uudelleen syntynyt entinen motoristi?  
eek.gif

Falconer

Sivusta kun katsoo, en voi muuta sanoa että idea on hyvä, nimi on ärsyttävä = katsokaa miten paljon huomiota se on herättänyt, se on niin erilainen että varmasti jää mieleen, ja nyt melkein kaikki motoristit suomessa jo tietää nimen kun uutisissa ja Talous Sanomissakin oli tästä, eli markkinnoinnin alku on ollut hyvä, nyt voimme odottaa talven aikana ja mp-messuilla paljon tiedottamista jne.

Nämä liikkeet eivät kuitenkaan tod näk lähde hintasotaan koska kuitenkin meillä on Suomessa vielä sen verran vahvat tukkurit että RBB joutuu vielä pelamaan niidenkin kanssa.

Nämä mielipiteet ovat omia eikä liity mitenkään mihinkään yrityksen toimintaan.

Mikähän konsultti se on sattunutkin keksimään kotimaiseen mp-kauppaan noin sulavasti ja kuvaavasti sopivan firmannimen "Reborn Babies - The Motorcycle Dealer"? Nythän nämä meritat, nordeat, saunalahdet sun muut tuntuvat jo paljon asiallisemmilta!
Mulle tuli tosta nimestä ekaks mieleen joku teinip***osivut...ei millään pahalla...mulla onkin kai vähän likainen mielikuvitus...
crazy.gif

lookaround_orig.gif

Melkoisen sammakon päästi ainakin TV:ssä joku edustaja suustaan kun sanoi että he pyrkivät palvelemaan näitä 47-vuotiaita pikkupoika-uusmotoristeja. Mitäs asiaa meikäläisellä sitten on sinne? Tuskin yhtään mitään, kuten ei tähänkään asti.  
033102ass_1_prv.gif
Pääsikö sammakko sinunkin suusta? Meinaan kun  sinua näkyy häiritsevän nämä "47-vuotiaat pikkupoika-uusmotoristit".

Varmuudeksi lopuksi kerron vielä, että en ole mainitsemasi "47-vuotias uusmotoristi". Ikä kylläkin on lähellä, mutta sehän on jo toinen juttu. Uusmotoristihin meistä jokainen on joskus ollut. Sinäkin. Vai oletko uudelleen syntynyt entinen motoristi?  
eek.gif

Falconer
Luepa teksti uudestaan ja mieti sitten vielä kerran asiaa. Katsoin asiaa siis 27-vuotiaan näkökulmasta.

Jos kauppias sanoo suoraan ketä he keskittyvät palvelemaan niin minulla ei ole asiaa noihin liikkeisiin.

Mistä keksit sen että minua häiritsee 47-vuotiaat?
confused_orig.gif

Edit: Mainittakoon selvennyksenä vielä, että termi 47-vuotias pikkupoika-uusmotoristi oli haastatellun kauppiaan itsensä käyttämä termi.

"RB ketjun syntyhistoria juontaa lappeenrantalaisen moottoripyöräkauppiaan, Rauno Urpalaisen Martti Makkoselle esittämään kysymykseen "miten pieni kauppias voisi tulevaisuudessakin tuottaa korkeatasoiset palvelut asiakkaalleen järkevällä kustannustasolla". "

Mitenköhän voisi tuottaa edes mitään palvelua? Itse en ole kyllä saanut juurikaan palvelua Motsikasta.

Monien huonojen palvelukokemusten jälkeen iloitsin kun Lappeenrannassa osa edustuksista hyppäsi toiseen liikkeeseen, mm. yamaha. Valitettavasti kuitenkin suzukin edustus yhä Motsikalla... noh asioin Imatralla jos jotain original suzukisälää tarviin.

SCM = Supply Chain Management
CRM = Customer Relationship Management
B2B = Business to Business
Ja vielä suomeks mitä ne tarkottaa käytännössä?

Muut aika selviä, mut mitä toimintaa on business to business?
Vielä yksi lisää: S.P.Q.R. = Small profit, quick return vai oliko se sittenkin Senatus populusque Romanus?
eek.gif
Nuo muut ovat termejä, joita "insultit" käyttävät, että sanoma kuulostaisi hienolta ja saisi nyhdettyä enemmän massia asiakkaalta. Kyse on vain vanhasta "Keisarin uudet vaatteet"- jutusta. Mainonnan puolella B2B tarkoittaa yrityksiltä yrityksille suunnattua mainontaa kun esim. vaikka Fairyn ja Libressen mainonta on suunnattu yritykseltä kuluttajalle.

Nää kaikki "hienot" uudet lyhenteet on ihan perseestä.. Yritetään saada ihan yksinkertainen asia kuulostamaan joltain uudelta ja hienolta, käyttämällä lontoonkielisiä termejä ja mielellään vielä lyhennetyssä muodossa
biggrin.gif

Mua enimmäkseen naurattaa kun kuulen jonkun käyttävän niitä tosielämässä.. Tulee ihan mieleen myyntitykki Suikkanen sellasista tyypeistä...
tounge.gif

Ei kait se ole SCM joka kusee nykytilassa. No ehkä sekin, mutta pahin on kyllä CRM. Jos jokainen kauppa lähtis CRM-analyysin pohjalta liikkeelle ja sitouttais henkilökunnan analyysin pohkalta laadittuihn tavoitteisiin, niin ala saattaisi jopa kehittyä. Mutta ei, lapsenkengissä halutaan olla  ??
Kyllä CRM:ää on toteutettu jo vuosikymmeniä eräässäkin Etelä-Karjalaisessa mp-liikkeessä; jos olet toimitusjohtajan/omistajan kaveri, niin homma pelaa hyvin, jos taas et kuulu tähän arvoisaan joukkoon, niin et saa palvelua kirveelläkään. Avainasiakkuus kunniaan.  
tounge.gif

Kyllähän tämä koko viritys tuntuisi lähtevän ihan kauppiaiden omista intresseistä lisätä myyntikatetta tai säilyttää se ennen EU-markkinoiden avautumista vallinneella tasolla.

sinänsä pienten kauppiaiden ketjuuntuminen on varmasti hyvä asia. Ainakin parempi kuin että ne menis konkkaan ja jäljelle jäis vain muuan lauttasaarelainen/vantaalainen/turkulainen puoti, jossa prätkän ostajalle voidaan kettuilla jos huvittaa.

Tarvittiinkohan tuohon ideaan todella konsulttia?

Mutta reborn babies -huumori ei avaudu mulle. Se kuulostaa vaan uskomattoman typerältä nimeltä, josta varmaan on maksettu muutama 100 000 euro jollekin konsultille.

Frankia tai poikaa ei johdossa näy, onko Franknyman menny myyntiin? Mun mielestä Frankin brändi oli jo vahva, sillä olisi voinut tehdä vaikka koko ketjun, vaikka en noista muista mitään tiedäkkään.

Tosta nimestä tuli mulle lähinnä mieleen joku verkostomarkkinointi- tai ternimaitokapselihuuhaaajutska..

Ideana todella hyvä mutta Jyväskylässä kyseisessä liikkeessä en tule käymään! Jyväskylässä ketjua edustaa Kuvan moottoripalvelu, jossa palvelu ja hinnat ovat tunnetusti pers***tä
033102ass_1_prv.gif
veryangry.gif

"Yhtiön hallituksen puheenjohtaja on kauppias Timo Kuva Jyväskylästä."

Aina vaan pahemmaksi käy!
Voi voi Timon-rukka.....haluaisi käydä,mutta kun on 'mustamaalannut' kyseisen firman niin ei voi....ikävää...  
033102bebe_1_prv.gif

Sinähän se vallan ammattilainen olet arvostelemaan tulevaa....olisiko sääennustajana parempi tulevaisuutesi.........  
nixweiss.gif

ei siellä kumma kyllä CW:täkään näy......
sport05.gif

pftroest.gif
biggrin.gif
tounge.gif

033102ass_1_prv.gif

eek.gif

Falconer
Luepa teksti uudestaan ja mieti sitten vielä kerran asiaa. Katsoin asiaa siis 27-vuotiaan näkökulmasta.

Jos kauppias sanoo suoraan ketä he keskittyvät palvelemaan niin minulla ei ole asiaa noihin liikkeisiin.

confused_orig.gif

Edit: Mainittakoon selvennyksenä vielä, että termi 47-vuotias pikkupoika-uusmotoristi oli haastatellun kauppiaan itsensä käyttämä termi.
[Luepa teksti uudestaan ja mieti sitten vielä kerran asiaa. Katsoin asiaa siis 27-vuotiaan näkökulmasta.

Luin.

confused_orig.gif

Tekstistäsi.

Edit: Mainittakoon selvennyksenä vielä, että termi 47-vuotias pikkupoika-uusmotoristi oli haastatellun kauppiaan itsensä käyttämä termi.[/quote]

Uskon niin, mutta lainauksen voi tehdä eri sävyissä. Asialle kuitenkin piste minun puolestani.

Falconer

Back