• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

www.louis.de

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Reilu viikko vierähti täälläkin.
thumbs-up.gif

Täytyy tosin Louissia kiitellä.
Itsellä Saksan taito jolla syö ja juo saksassa, sekä tavaa germaanisia www-sivuja.
Nooh tuossa viikolla tilailin louissilta hieman hiluja - postikulut DHL-post germaanisasta 14Eur. Millasenkohan paketin lähettää vaikka Vantaalta Ouluun samalla hinnalla ;)

Nooh joka tapauksessa sain sähköpostiini vahvistuksen.
Paketin lähetys infoja tuli kuitenkin kaksi eri paketti nummerolla.

Nooh lähettivät saman keikan kahteen kertaan ja tietty veloittivat.

Laitoin asiallisen, mutta tiukan viestin, että en hyväksy luottokorttini tupla veloitusta tilauksesta joka on tehty kerran.

Tuli e-mail. Älä ota vastaan toista lähetystä hyvitämme luottokortin kun lähetys on palautunut Germaaniaan.

Vastasin, että en hyväksy menettelyä. Olivat myöntäneet mokansa ja vaadin välitöntä hyvitystä tyyliin miksi minun rahani seisovat heidän tilillään heidän virheensä johdosta.

Kaikki kirjeenvaihto oli käyty Lontooksi ( se kun on mulla kuitenkin vahvempi kuin Saksa ja taspuolista kun kumpikaan ei neuvottele äidinkielellään)

Illalla soitti kaveri (joo olen kanta asiakas ja rekisteröitynyt) pahoitteli, lupasi että luottokorttini tupla on hyvitetty ja painotti, että en hyväksy toista pakettia jolloin palautuu lähettäjälle lähettäjän piikkiin.

Puhui erinomaista Lontoota ja oli todella ystävällinen kaveri.

Toinen kerta noin kolmevuoden aikana kun olen joutunut reklamoimaan ja myös toinen kerta kun Louis hoitaa homman TYYLILLÄ.

Vaikka kauppa on saksassa tai ehkä juuri siksi homma pelaa myös reklamaatioissa. Samaa voin sanoa technikdirekt.de osalta.

Pysyn jatkossakin asiakkaana....

Panitko kenntiess, maksun p-ennakolla...  
smile_org.gif
Joo, eli rahaa peliin ennenkuin tavara on tarkastettu?! Tähjawhatjavad!?
e-kauppa kannattaa! Mut olkaa ny sen verran "viitseliäitä" et tseggaatte taustat! Mulla ei oo vielä (n.5-v.kokemus webbitilauksista) kussu nilkoille, eli homma pelittää (yleensä keskimäärin -40% c. "domestic" price level) kun vaan malttaa käyttää esim. Visan taI DINERSIN verifioimaa  (=TSEGGAAMAA) toimittajaa.. toimii ku siljan vessa!
Elimitätästäopimme.... -noeisityhäänmitäääääääääännnn.....
smile_org.gif
Rock!

Tilasin 20.12 paketin jossa erinäisiä romppeita ja tänään tuli aamusta paketti kotiovelle. Visalla maksoin. Todella nopea toimitus vaikka välissä oli joulunpyhät ja viikonloput.Ja kaikki tavarat olivat lähetyksessä,mitään ei puuttunut.Ei voi moittia, jatkossakin pysyn asiakkaana.

Mitä tuo meinaa kun ilmeisesti tuossa onko tuotetta varastossa kohdassa on oranssi moottoripyörän kuva, ja numero kolme sen perässä?
confused_orig.gif

Hmm. päätimpä sitten tilata kypärän tuolta, ja maksutavaksi otin postiennakon (tai ainakin luulisin niin), ja tälläinen viesti tuli sähköpostiin.

Dear Mr. Pekka,

thank you for your order and your interest in our products.

Shipments to foreign countries are only possible by payment in advance
because of administrative reasons.
Therefore please would you be so kind to transfer the amount of money
mentiones below within 10 days to our account.

Please mention customer- and invoice-number on the moneytransfer.

For this period your order will be placed ready for shipment and will
leave our stock immediately to the address mentioned above when we
received the money.

The merchandise will be shipped after full payment of the respective
invoice. Please pay attention to declare our IBAN- and Swiftcode on
the moneytransfer, the bankcharges will be reducted.

Bank and transfer charges have to be paid by you.
Please make sure that you stipulate "all charges will be born by myself",
when filling in the transfer form.

Opin tästä vain, että ihminen joka ei enkkua tarpeeksi osaa. Niin ei hänen pitäisi tilatakkaan ulkomailta mitään
smile_org.gif
Olisin kiitollinen jos joku auttaisi hieman Siis epäselvää on nyt onko se paketti lähtenyt Suomeen päin jo, vai pitäisikö minun nyt jotakin jo maksaa?
bowdown.gif

Dear Mr. Pekka,
.......

Opin tästä vain, että ihminen joka ei enkkua tarpeeksi osaa. Niin ei hänen pitäisi tilatakkaan ulkomailta mitään
smile_org.gif
Olisin kiitollinen jos joku auttaisi hieman Siis epäselvää on nyt onko se paketti lähtenyt Suomeen päin jo, vai pitäisikö minun nyt jotakin jo maksaa?
bowdown.gif
Lyhyesti: Siinä lukee, että ulkomaille toimitetaan vain etumaksulla.
Sun pitäisi maksaa 10 päivän sisällä (pankkisiirrolla) ja laittaa viitteeksi asiakas- ja laskunumero.

Kyllä se nyt on niin, että haluavat ensin rahaa ja sitten lähettävät tavarat Suomeen.

Maksat vaan tilille laskulla. Tavara tulee perästä.,

ÄLÄ merkitse, että maksat kaikki kulut (vaikka viestissä käsketään) - silloin se ei ole EU-maksu, ja kuluja tulee.

Siis: nettipankissa älä paina mitään hyväksy-nappia ennen kuin siellä lukee uskottavasti "EU-maksu". Siitä ei tule kuluja kummallekaan osapuolelle.

Vaatii siis nuo IBAN- ja BIC(Swift)-koodit.

Ja tietoihin pyydetään panemaan asiakas- ja tilausnumero.

Eli siis kannattaako nyt maksaa, vai unohtaa koko juttu. Eli tässä viestissä on ilmoitettu
Customer-No
Invoice-No
BLZ
Account
IBAN
ja SWIFT-BIC
Eli mitä nyt teen? Ja uskaltaako sitä nyt lähettää rahaa ilman tullin ym. lisäkuluja? Kun olen lukenut louisin tilaajilta, että kaikki maksettaisiin vasta pakettilähettiläälle. :/

Eli siis kannattaako nyt maksaa, vai unohtaa koko juttu. Eli tässä viestissä on ilmoitettu
Customer-No
Invoice-No
BLZ
Account
IBAN
ja SWIFT-BIC
Eli mitä nyt teen? Ja uskaltaako sitä nyt lähettää rahaa ilman tullin ym. lisäkuluja? Kun olen lukenut louisin tilaajilta, että kaikki maksettaisiin vasta pakettilähettiläälle. :/
Kyllä uskaltaa tiltata, tuo on iso ja tunnettu firma. Tullia ei ole Suomen ja Saksan välillä.
Kun maksat nettipankissa EU-maksuna (käyttäen IBAN ja SWIFT-BIC koodeja, ne on myyjän pankin ja tilin tunnisteet) niin kummallekaan ei tule lisäkuluja.
Ja viiteeseen muista laittaa nuo "Customer-No" ja "Invoice-No".

maksa huoletta vaan...
itselle tulossa pakeetti.. tulee huomenna...

minä menin osuuspankin kautta.... netissä jota muutenkin
käytän laskujen maksuun...

sieltä EU-maksu...
seuraa ohjeita.. täytä tarvittavat kentät... saajan nimi.. IBAN...
big swift ... customer no... invoice no... en muista oliko muita..

homma pelaa ja pankki vastaa että menee perille...

monta kertaa tilannut ja aina kaikki loistavasti. mennyt....
jopa kerran kun tuli väärät tavarat.. oli alihankkijan vika... nopea tosi pikatoimitus oikeille osille... ilmaiseksi
eivät palauttaneet rahoja, mutta kulujani suurempi hyvitys seuraavassa tilauksessa...
idea3.gif
....
suosittelen... vain hyviä kokemuksia

pitääpä laittaa tähän samaan ketjuun toisen saksalaisen mp-liikkeen linkki

Polo

Sieltä löytyy merkkikamaakin. Muistaakseni Louis myy vain edullisempia merkkejä. Tilaamisen onnistumisesta en osaa sanoa kun olen ostanut kamaa vain paikan päältä, mutta ainakin silloin saa todella ystävällistä palvelua.

Voin myös suositella Louisia. Vuosi sitten tilasin tavaraa ja kaikki tuli tosi nopesti ja täsmällisesti. Tutuilla myös kokemuksia, pelkkää ++++++  
smile_org.gif

Jep hyvä on pulju, itse tilasin 9.1 maksu VISAlla, niin 10.1 tuli ilmoitus että DHL noutanut.
Toinen kerta ja yhtä nopeaa, edellisellä kerralla tuota OP maksupalvelunkautta maksoin toimi ihan yhtähyvin aikaa meni paripäivää vain enempi.

Nyt on eu-maksu lähetettu tuhannet kiitokset teille kaikille vastanneille
bowdown.gif
Minkälaisen ajan kuluttua on tullut teille tietoa louisilta, että rahaa on mennyt perille/tai paketti lähtenyt postiin (vai onko se tässätapauksessa UPSille)?
062802jumpie_prv.gif

Nyt on eu-maksu lähetettu tuhannet kiitokset teille kaikille vastanneille  
bowdown.gif
Minkälaisen ajan kuluttua on tullut teille tietoa louisilta, että rahaa on mennyt perille/tai paketti lähtenyt postiin (vai onko se tässätapauksessa UPSille)?
062802jumpie_prv.gif
Rahansiirrossa eu-maksulla tonne saksanmaalle on yleensä omien kokemuksien mukaan mennyt 4-5 pankkipäivää. Sen jälkeen tilaus kyllä lähtee melko heti kuljetukseen...

Back