• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

woody-moto ohjausiskarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vuohi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään kokemuksia woody-moton ebayssa myynnissä olevista halpis ohjausiskareista? Hintaa ei hirveästi postikuluineen luokkaa 50$.

<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/7-Steps-330mm-Black-Steering-Damper-Honda-Kawa-Ducati-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ320334710965

QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#shId" target="_blank">Tossa linkki tuotteeseen</a>

Kiinnitys tarvikkeitahan tuossa ei tule mutta eiköhän ne näppärä mies tee itse. Jotain säädettävyyttäkin pitäisi olla ja kai tuo nyt tyhjää parempi on?

Ei herätä ainakaan meikäläisen luottamusta viritellä tuollaista oman mopon tankoon...

Näkyy sama äijä myyvän kiinalaisia Brembo-kopioitakin eli eiköhän noi ohjauspumput tule samalta suunnalta.

Ei ole kovin luotettavan oloinen kioski tuo. Ties mistä marsipaanimetallista noi kikkareet on askarreltu.
"MADE OF HIGH QUALITY MATERIAL"
Ei oo kuitenkaan raaskittu mainita että mitähän se matsku mahtaa olla.
thumbs-up.gif

Mites se menikään, osta kallista ja itke kerran. Osta halpaa ja itket koko ajan...
biggrin.gif

Mut asiasta ei vaikuta kovin kummoiselta tuotteelta. Ja jos hintaero "oikeisiin" kiinnikkeillä varustettuihin iskareihin on kymmenkertainen haiskahtaa homma aika pahasti...

Mites se menikään, osta kallista ja itke kerran. Osta halpaa ja itket koko ajan...
biggrin.gif

Mut asiasta ei vaikuta kovin kummoiselta tuotteelta. Ja jos hintaero "oikeisiin" kiinnikkeillä varustettuihin iskareihin on kymmenkertainen haiskahtaa homma aika pahasti...
Eikai tuollaisen alumiini putken missä on pari tiivistetä ja jonkinlainen mäntä sisällä pitäisi tuon kalliimpi ollakaan? Taidan ottaa riskin ja tilata yhden kokeeksi.

biggrin.gif

Eikai tuollaisen alumiini putken missä on pari tiivistetä ja jonkinlainen mäntä sisällä pitäisi tuon kalliimpi ollakaan? Taidan ottaa riskin ja tilata yhden kokeeksi.
Ois hyvä jos noi myyntipuheissaan kertois, ett mikä toi kopsattu tuote on alunperin ollut. Silleenhän noi "kaikki" kiinassa tehään. Otetaan joku valmis tuote ja kopsataan se. Huonommalla tai paremmalla menstyksellä.

Joo lähti tulemaan hintaa oli 42€ eli ei oikeastaan mitään. Raportoin sitten tänne oliko mistään kotosin vai meneekö koristeeksi kirjahyllyyn
tounge.gif

Mistähän tommosiin mahtais löytää jotain kiinnikkeitä ja jotka olisivat mielellään vielä samassa hintaluokassa?

Taidanpa laittaa kaverin hommaamaan itselleni samanmoisen. Ohjausiskari nyt ei kovin kummoinen kapistus ole, joten siihen on turha omaisuutta tuhlata.

Taidanpa laittaa kaverin hommaamaan itselleni samanmoisen. Ohjausiskari nyt ei kovin kummoinen kapistus ole, joten siihen on turha omaisuutta tuhlata.
Niin minäkin ajattelin ennen ensimmäisiä kunnon tankslappereitä.
biggrin.gif

Kummasti vaan kaverinkin pyörä rauhoittui kun laittoi kiinni kunnon ohjausiskarin vanhan rinnalle.

Mistähän tommosiin mahtais löytää jotain kiinnikkeitä ja jotka olisivat mielellään vielä samassa hintaluokassa?
Tuskin löytyy ainakaan kovin helpolla taitaa olla enemmän niitä tee-se-itse luokan hommia. Täytyy vähän valokuvista ottaa mallia miten noi "oikeat" ohjausiskarit on kiinni ja tehdä itse vastaava systeemi.

edit: ja noista tankslappereista sen verran että kun omalla budjetilla vaihtoehdot ovat tällä hetkellä laittaa toi tai olla ilman niin ei niitä nyt ainakaan enempää tuon kanssa tule kuin ilman
biggrin.gif

Näkyy sama äijä myyvän kiinalaisia Brembo-kopioitakin eli eiköhän noi ohjauspumput tule samalta suunnalta.

Ei ole kovin luotettavan oloinen kioski tuo. Ties mistä marsipaanimetallista noi kikkareet on askarreltu.
"MADE OF HIGH QUALITY MATERIAL"
Ei oo kuitenkaan raaskittu mainita että mitähän se matsku mahtaa olla.
thumbs-up.gif
Ne ovat 100 prosenttista materiaalia!

Kannattaa kuitenkin muistaa ettei ohjausiskari poista ongelmia. Se vaan peittää niitä. Tiettyyn rajaan saakka.

Niin minäkin ajattelin ennen ensimmäisiä kunnon tankslappereitä.
biggrin.gif

Kummasti vaan kaverinkin pyörä rauhoittui kun laittoi kiinni kunnon ohjausiskarin vanhan rinnalle.
Itse tuosta omasta pyörästä otin o-iskarin pois tälle kesälle. Huomasin radalla, ettei se sitä edes tarvitse.
Minulla on sentään 16 etupyörä, painopistettä jne muutettu. Taitaa olla paketti aika hyvin kasassa..?

Itse tuosta omasta pyörästä otin o-iskarin pois tälle kesälle. Huomasin radalla, ettei se sitä edes tarvitse.
Minulla on sentään 16 etupyörä, painopistettä jne muutettu. Taitaa olla paketti aika hyvin kasassa..?
Eihän sitä välttämättä tarvii, mutta kyllä noi pari kyykkymopoa mitkä mulla on ollut läväyttää niin iloisesti sormille jos ei kunnon iskaria ole. Lähinnä sen olen huomannut esim. Kemoran pääsuoralla, melkein jokaisella Alastaron suoralla ja muuallakin missä keula nousee ilmaan tai kevenee juuri ja juuri pidon rajalle. Vähänkin jos keula tulee kallellaan alas, niin aika iloisesti läväyttää. Näin käy mulle usein kolmosmutkan jälkeen Alastarossa.

Vikahan on siis tietysti mun ajotekniikassa, koska keulimista ei pitäisi päästä syntymään. Ei vaan ole vielä tullut opeteltua takajarrulla sitomista enkä edemmäksi penkissä pääse. Kaasulla keulimisen estäminen johtaa koetusti surullisen heikkoihin suoranopeuksiin. Jousituksen muutokset tietysti auttaa myös tuohon vaivaan, joten sieltä toivotaan apua talven aikana löytyvän.

Itsehän en pyörän säätämisestä mitään tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että aika moni kisaisemmaksi viritetty pyörä olisi aika mahdoton ajettava ilman ohjausiskaria.

Eihän sitä välttämättä tarvii, mutta kyllä noi pari kyykkymopoa mitkä mulla on ollut läväyttää niin iloisesti sormille jos ei kunnon iskaria ole. Lähinnä sen olen huomannut esim. Kemoran pääsuoralla, melkein jokaisella Alastaron suoralla ja muuallakin missä keula nousee ilmaan tai kevenee juuri ja juuri pidon rajalle. Vähänkin jos keula tulee kallellaan alas, niin aika iloisesti läväyttää. Näin käy mulle usein kolmosmutkan jälkeen Alastarossa.

Vikahan on siis tietysti mun ajotekniikassa, koska keulimista ei pitäisi päästä syntymään. Ei vaan ole vielä tullut opeteltua takajarrulla sitomista enkä edemmäksi penkissä pääse. Kaasulla keulimisen estäminen johtaa koetusti surullisen heikkoihin suoranopeuksiin. Jousituksen muutokset tietysti auttaa myös tuohon vaivaan, joten sieltä toivotaan apua talven aikana löytyvän.

Itsehän en pyörän säätämisestä mitään tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että aika moni kisaisemmaksi viritetty pyörä olisi aika mahdoton ajettava ilman ohjausiskaria.
Itsellä ei radalla ole aikaisemmilla pyörillä ollut tarvetta ohjausiskarille mutta isot pojat ovat varoitelleet että tuo vm04 10r saattaa olla ilman vähän paha tapainen
tounge.gif
Sen sijaan suljetulla alueella joskus keulitellessa on ollut vähän jänniä tilanteita kun pysähtynyt eturengas kohtaa yli kahtasataa rullaavan asfaltin...

No empä tippaakaan ihmettele että varsinkin se sun vanha mopo (aivan liian löysät jouset sulle) vikuroi aina ja joka paikassa ja huolella... Ne jouset, ne jouset... Onneks ymmärrät sit keväällä.  
wink.gif

Onko kellään kokemuksia woody-moton ebayssa myynnissä olevista halpis ohjausiskareista? Hintaa ei hirveästi postikuluineen luokkaa 50$.

<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/7-Steps-330mm-Black-Steering-Damper-Honda-Kawa-Ducati-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ320334710965

QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#shId" target="_blank">Tossa linkki tuotteeseen</a>

Kiinnitys tarvikkeitahan tuossa ei tule mutta eiköhän ne näppärä mies tee itse. Jotain säädettävyyttäkin pitäisi olla ja kai tuo nyt tyhjää parempi on?
mulla oli tollainen.. Ihan toimiva. Ei pahaa sanaa.. Taisin ostaa stormilta kiinnikkeen iskariputkeen ja runkoon nappasin sellaisen piilo mutterin/niitin. Hyvin pelasi. Ostaisin uuden jos zx9r runko olis erilainen kaikkine ilmanottimineen..

Back