1. Olen yleensä aina asettanut gapsit siten, kuten aiemmin kirjoitin eli 120°. Tämä on yleisin tapa. Makuasia sitten on, mistä kohtaa lähtee liikkeelle. Itse asennan siten. että öljyrenkaan haitarirenkaan pää sojottaa suoraan eteen, eli pakosuuntaan. Öljyrenkaan ylä- ja alarenkaiden päät ovat haitarirenkaan päästä 10 - 20 mm sivussa (siis molempiin suuntiin tietysti) riippuen männän koosta. Yleensä ne asettuvat hieman männäntapin reiän etupuolelle. 2. rengas on sitten 120° haitarirenkaan päästä vasempaan (päältä katsottuna), eli asettuu vasemman imuventtiilitaskun kohdille. 1. rengas taas 120° haitarirenkaan päästä oikealle (päältä katsottuna), eli asettuu oikean imuventtiilitaskun kohdille. Tärkeää on varmistaa, että öljyrenkaan haitarirenkaan päät eivät ole päällekkäin, vaan päättävät toisiaan vasten.1. Mihin suuntiin männänrenkaiden gapsit kannattaa laittaa? Olen nimittäin saanut nyt wisecoltakin kaksi erilaista ohjetta. Mukana tulleissa ohjeissa sanottiin että alin öljyrengas osoittaa ylhäältä katsottuna vasempaan, toinen oikeaan ja se niiden välissä oleva röpelörengas eteenpäin tai 90 astetta tapinpäästä pois. Kahdesta ylimmästä renkaasta ei sanota tähänkään mitään! Toinen Wisecon ohje minkä jostain netistä bongasin taas kumoaa tämän täysin ja öljyrenkaatkin pitäisi laittaa ihan eri suuntiin. Mitäs tuumaatte - kertokaapa hyväksi havaittuja ilmansuuntia jos mäntää katsotaan ylhäältä päin ja ylös on eteen?
2. Miten saisi ne tappien lukot helposti paikalleen. Luulisin että tuossakaan sylinterin paikalleen asentamisessakin on vaikeinta saada se toisen puolen lukkosokka paikalleen sinne pikku rakoseen joka sylinterin ja lohkon väliin jää..? Onko jotain pirkkaniksiä tähän puuhaan muuta kuin kapeakärkiset pihdit ja helvetinmoiset hermot? Olisi mukava varmistaa että tuo sokka ei lentele pitkin mopotallia saati jonnekin nokkaketjun kuiluun (jonne toki älynnen jotain rättiä laittaa? Nix nax?
2. Wisecon männäntapin lukkorenkaat ovat todella jäykkää kamaa, paljon jäykemmät kuin originaalit. Kuten aikaisemmin neuvottiinkin, kannattaa sisemmät lukkorenkaat asentaa jo valmiiksi, kun männät ovat irrallaan. Pihdeistä on kyllä apua, kunhan ne ovat riittävän jämäkät. Itse asetan lukot siten, että sormin painan niin pitkälle kuin menee ja loput rullaamalla meisselillä. Tärkeintä on, että ei aiheuta lukkoon turhaa ylimääräistä vääntöä, jotta muoto pysyy oikeana. Yhtä tärkeää on, että lukon päiden asento on oikea, siis joko alas tai ylös. Itse asennan aina alas, koska irroitus on tällöin helpompaa männässä olevan irroitusuran vuoksi. Missään tapauksessa lukon päät eivät saa sojottaa sivuille.
On makuasia, asentaako männät valmiiksi kankiin vai sylinteriryhmään. Olen kokeillut molempia tapoja ja kumpikin on toimiva. Wiseco taitaa muistaakseni suosittaa männän asentamista valmiiksi sylinteriin.