• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Wilbers- jouset ja iskunvaimentimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dnapekko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kenelläkään kokemuksia, ovatko minkälaatuista tavaraa ? Näkyisi olevan Saksan ebayssa kohtuuedullisia vaihtoehtoja omaan kulkimeen. Kai ne vanhat originaalit päihittävät.

Mulla oli edellisessä bläkkärissä Wilbersin takaiskari, täysin säädettävä ja hydraulisella jousen esijännityksellä. Ei voi kuin suositella, paransi ajoa ihmeesti ja oli kätevä säätää jousi kuorman tai ajon mukaisesti. Hinta tosin tuolla jäi enää pari sataa Öhlinsiä edullisemmaksi, mutta ei ainakaan itseä haitannut. Varmaan ihan peruspatukkakin on parempi kuin orggis.

Kesällä vaihdoin omaan zzr:n wilbersin etujouset vanhojen ja väsähtäneiden orggis jousien tilalle. Keula muuttu heti huomattavasti paremmaksi.

Hoitanevat homman niinkuin pitää. Itsellä ei ainakaan mitään valittamista noista jousista.

M.

Rockettiin ostin wilberin kaasu taka iskarit ja progressiiviset etu jouset, aivan sairaan hyvät,, voin tosiaan suositella oli aivan eri planeetalta sen jälkeen...

tekivät iskarit kuljettajan ja pyörän painon mukaan huomioiden ajotyylin..

Tyytyväinen olen ollut takaiskariin on mielestäni erittäin laadukas hintaansa nähden.Niinkuin tuossa jo mainittiinkin tekevät iskarin asiakkaan painon ja ajomieltymysten mukaan ja melko hulppea viiden vuoden takuu löytyy myös.Viime talvena kun iskarinvaihto tuli ajankohtaiseksi kyselin Ö:n hintaa 829€ ja Wilbers samoilla säädöillä 429€ se nyt vaan on tyhmää maksaa brändistä
wink.gif
Suomessa noita välittää OITRACON

Nyt kun tutkin hiukan lisää, myös Hagonit näyttäisivät olevan suunnilleen samassa hintaluokassa, onkos noiden kahden kesken eroja tiedossa ?

edit: vihre

Mitenkäs Bitubo merkkinen iskari? Ainakin Storm myy niitä. Vaikuttaisivat myös ihan "kohtuu"hintaisilta ja ilmeisesti ihan hyviä käyttökokemuksiakin.

Nyt kun tutkin hiukan lisää, myös Hagonit näyttäisivät olevan suunnilleen samassa hintaluokassa, onkos noiden kahden kesken eroja tiedossa ?
No itse vaihdoin stereoperäiseen mopooni ensin väsähtäneet orggisiskarit Hagoneihin ja sitten muutaman vuoden päästä Hagonit Wilberseihin. Eroa noilla oli mun mielestä kuin yöllä ja päivällä. Tosin tässä tapauksessa Wilbersit oli liki kolme kertaa kalliimmatkin.

Eli mun kokemuksien perusteella painivat vähän eri sarjassa, mutta ilmeisesti Hagon tekee myös vähän paremman laatuluokan iskareita monoperäisiin. Ei nuo mulla olleet stereoiskaritkaan mitenkään täysin luokaton esitys olleet. Sopivat ihan hyvin sellaiseen rauhalliseen kruisailuun raskaamminkin kuormattuna, mutta reippaammassa ajossa ominaisuudet loppui äkkiä kesken. Toinen iskari päästi ensimmäisen kesän jälkeen öljyt pihalle, mutta takuusta tuli uudet tilalle mukinoitta. Toinen pari sitten kesti hyvin, paitsi ulkoasu alkoi nuhraantua aika äkkiä.

Täällä FJR:ssä Wilbers jouset edessä ja täysin säädettävä iskari takana. Tyytyväinen olen ollut, vaihtoivat ilmaiseksi taakse jousen ja simmasivat iskarin kun en ollut tyytyväinen 2 päällä ajettavuuteen. Paketti tuli OITRACONISTA.  
bowdown.gif
bowdown.gif

Wilbersin hydr.esijännityksellä varustettu takaiskari omassa vfr:ssä toiminut moitteetta eikä mun mopoon saanu edes Öhlinssiä..Oitraconista tilattu.

Rockettiin ostin wilberin kaasu taka iskarit ja progressiiviset etu jouset, aivan sairaan hyvät,, voin tosiaan suositella oli aivan eri planeetalta sen jälkeen...

tekivät iskarit kuljettajan ja pyörän painon mukaan huomioiden ajotyylin..
Wäinössä on Wilbersin progressiiviset etujouset ryyditettynä Race Tech:n Cartridge Emulator:eilla. Onpa kerrassaan toimiva etupää.

Takana stereo Hagonit. Kyllä kelpaa
062802moto_prv.gif

Jos haluaa säästää jokusen kympin, kannattaa katella Saksan eBaystä, itse löysin sieltä myyjän jolta tilasin suoraan ja säästin liki 100 € Oitraconin hintoihin nähden. Oitraconhan myy nuo kamat listahinnalla, jonka valmistaja ilmoittaa ja ottaa pari kymppiä postikuluja, pitää siitä välistä tinkaamansa rabatit itse. Tässä mun myyjän sivu: http://www.ksparts.de/ . Homma toimi kuin junan vessa, vaikka vaihdoin tilauksen alkuaikoina vielä mieltäni ja tilasinkin sen hydrosäädön siihen. Kamat tuli ihan hyvässä aikataulussa ottaen tosiaan huomioon että tuo on mittatilauskamaa.

Back