• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VT600:sen Tankin vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xj650t
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
2.) Onko normaalin rajoissa kulutus 4,8 l/100 km tällaisella ajolla:
yht. 150 km, josta
n. 70 km maantieajoa 80-100 km/h 4. vaihteella
n. 40 km maantieajoa 60-80 km/h 3. vaihteella
n. 20 km soratieajoa 30-40 km/h 2. vaihteella
n. 20 km kaupunkiajoa 0-50 km/h 1. - 3. vaihteella
Kuorma 105 kg

3.) Mikä on alin nopeus, jolla 4. vaihteella jaksaa vetää kunnolla?
Normaalin rajoissa ainakin minusta on kun kerran pienemmilläkin vaihteilla suht reilusti on tullu ajeltua. Jotkut yksilöt syö ilmeisesti vähemmänkin, mutta ei mulla ainakaan kovin usein alle neljän litran mene. Kuuttakymppiä ajan jo nelosella, viiskymppiä on hieman nihkeä (eli riippuu alamäestä ja myötätuulesta
062802moto_prv.gif
). Tosin ajan kotilollakin aina liian matalilla kierroksilla. Joku custom-syndrooma varmaan
confused_orig.gif

Mutta tuosta tulikin mieleeni se yhden toisen topicin ratastusasia, eli kyllä varmaan seuraavan kerran kun menee ketjut/rattaat vaihtoon meinaan testailla muutamaa pykälää isompaa välitystä, niin voi sitten kolmosella ajella vaikka sitä kuuttakymppiäkin, mutta 80-100 olisi sopivampi sille neloselle.

Mistähän löytyisi Shadow-kuskeja, kun täällä on niin kovin hiljaista (tiedän, olen tottunut liian hyvään kun odotan, että 3 päivän aikana pitäisi tulla roppakaupalla vastauksia - näin homma kuitenkin pelaa monessa paikassa)? Lieneekö Honda Riders of Finland ainoa paikka...
täällähän meitä, en vain ehkä aina osaa antaa vastausta hienoihin kymysyksiin, joten jätän mielumin vastaamatta...
cool.gif
*minä, joka olen yleensä suunapäänä joka paikassa*

Viimeisin tankkaus 4.0l/100km Ja kaksi päällä noin puolet. Tosin suurin osa oli 80km/h alueella ajettua ja rajoitusten mukaan luonnollisesti.

Varmaan on turhaa kysellä suuttimien vaihdon aiheuttamia positiivisia ja negatiivisia puolia?
No,vielä tänä syksynä tiedän ne itsekin -ilman kyselyjä
033102bebe_1_prv.gif

Hienoa, että rupesi elämää löytymään! Kiitoksia vastauksista. On itsellä ensimmäiset hetket Shadowin (-93) parissa ja sen takia on aika newbie-olo. Ja samaa rataa jatkuu:

Mitä öljyä olette käyttäneet? Ohjekirjassa mainitaan laatuluokitus, toki SF:ää tai SG:tä tai parempaa, mutta viskositeetin osalta manuaalikaan ei auta. Kävisikö 15W-50, kun kylmässähän tällä ei ajeta?

Itsekin sain tuossa parinsadan kilsan maantielenkillä (parikymmentä kilsaa kaupunkiajoa, n. 180 km maantietä 60-90 vauhdilla) kulutukseksi 4,0 l/100 km, mutta muuten on tuntunut menevän sinne lähemmäksi viittä. Ei ole tietoa suuttimista tms., putkia on kylläkin varmaan avarrettu äänistä päätellen. 98E:tä olen vanhan tapani ja uskomukseni mukaan tankannut, mutta ysiviitosen sopivuudesta on jo monessa lähteessä mainittu joten sitäkin voinee kokeilla.

Minulla tuntuu, että vasta 80 sopii nelosvaihteelle kunnolla. 60-70 tuppaa täristämään, tai sitten en vain ole siihen tottunut vielä. Ainakin ylöspäin vaihtaessa näin, sitten taas toisaalta joskus tulee huomaamattaan laskettua alle 80:n nelosen jo ollessa päällä, silloin ei tunnu niin raastavalta.

Mitä öljyä olette käyttäneet? Ohjekirjassa mainitaan laatuluokitus, toki SF:ää tai SG:tä tai parempaa, mutta viskositeetin osalta manuaalikaan ei auta. Kävisikö 15W-50, kun kylmässähän tällä ei ajeta?
cool.gif
Ihan pakko on laittaa nuista öljyistä. Tottahan jokainen custoomi-kuski mopoonsa laittaa DELVACit.
Mulla ainaskin on ja hyvin pelittää VT750 Shadowissa.
033102bebe_1_prv.gif

tounge.gif
Haa, joskus näinkin, että joku ei tiedä Delvacista mittään.
Tuo on Mobilin kamaa tuo Delvac ja tarkoitettu raskaalle kalustolle tiisselikoneille. Mut kyllä se ihan oikeesti sopii näihin meijjän mopoihinkin. Tuota kun vielä ostaa semmottisen 20L kannun esmes Motonetista, jää siilon litrahinnaks jotakin palttiarallaa 2,4 €/liitra, elikkäs on HALAPAA ja vaihdankin öölit 5000 kilsan välein.

Ja kohta sit alkaa se tavanomainen vääntö mopoöljyt/Delvakki mut ei anneta sen haitata tahtii.......
033102bebe_1_prv.gif

Niin, on siinä nuo luokituksekin ihan kohillaan.....

Ei tuo ollut tuttu minullekaan (joskus olen nimen ehkä kuullut), kun olen jättänyt kaikki aiemmat öljykeskustelut lukematta ja traktorissakin meillä käytetään vain Fordin omaa öljyä.  
tounge.gif

Itse vaihdan kotiloonkin öljyt 5000 km välein joten sinänsä Delvacin käyttö onnistuisi, prätkällä en tosin noin paljoa vuodessa aja mutta onhan ne öljyt silti vaihdettava.

Vaihdatko suodattimenkin joka kerta vai esim. 10 tkm välein? Hondan alkuperäinen suodatin lienee järkevä valinta(?)

Rupesihan tuohon tottumaan, eli nyt menee 60 km/h itselläkin nelosella. Ja vastaavasti tuntuu olevan 40 km/h sopiva alaraja kolmoselle, ja 20 km/h kakkoselle.

Keskikulutus on 1600 km jälkeen ollut 4,6 l/100 km, sisältää melko paljon kaupunkiajoa reilulla kiihdyttelyllä ja tyhjäkäyntipumppausta (ääniä on pakko ihailla jatkuvasti...
cool.gif
).

Sellaista olen vähän miettinyt, että ryyppyvivun ulosvetämisellä ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta, kierrokset eivät ainakaan nouse. Tosin käynnistyy joka kerta lähes täydellisen hyvin silti, kylmänä vielä aavistuksen verran paremmin kuin kuumana.

Oletteko laittaneet bensahanan kiinni esim. päivän takia? Tämähän on yksi niistä "toinen tekee toisin" -asioista, ja tällä kertaa ohjekirjassakin puhutaan ristiin - toisessa kohdassa sanotaan, että off-asento on vain huoltoja tai pitkäaikaissäilytystä varten, mutta toisessa kohdassa ("Pysäköiminen") kuitenkin käsketään laittamaan off:lle.

Ovatko sivukotelot (persauksen kohdalla olevat, jonka takana on esim. akku) jossain uudemmassa (tai vanhemmassa) mallissa metallia, vai ovatko netissä näkemäni olleet jälkiasennettuja? Eivät ole oikein kestävän oloisia nuo muoviset.

Ovatko sivukotelot (persauksen kohdalla olevat, jonka takana on esim. akku) jossain uudemmassa (tai vanhemmassa) mallissa metallia, vai ovatko netissä näkemäni olleet jälkiasennettuja? Eivät ole oikein kestävän oloisia nuo muoviset.
Itsellä orggisosat olivat halki joten hommasin Rikun rompetorilta tuunausosat, tosin Honda originaalikamaa. Eli sellaiset kromatut posket, tosin muovia nekin on mutta kyllä nuo on kestäneet.

Back