• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VT 600 Shadow bensapumppu ei saa virtaa???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Riivank
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt rele kiinni ja kone käy kuten pitääkin. Silti rakennettiin kytkin joka on virtalukon vieressä. Tästä saadaan virta suoraan pumpulle jos tarvii, siis vain jos tarvii! Mitattiin jännite niin kun kone käy niin sinisessä piuhassa pumpulle virtaa tarpeen mukaan noin 7v. Elikkä rele leikkaa pumpun virtaa. Nyt ohituksella tulee pumpulle melkein täydet 12v. Piileekö tässä vaara pumpun toiminnan suhteen? Ohitustahan käytettäisiin vaan siihen että kone lähtee käyntiin ja sit vipu kiinni?

Tohon ihan ekaan viestiin tuli mieleen että nyt muistan että kun käytin konetta ennen vian ilmenemistä niin hana oli jäänyt kiinni. Kone ehti käydä jonkin aikaa hana kiinni. Avasin hanan ennen kuin kone ehti sammua. Olisko tällä kuitenkin ollu jotain yhteyttä siihen että pumppu olisi tilapäisesti mennyt jumiin.

Vähän hankalaa tää oikeestaan on kun vika on nyt pois kuvioista?

Kävin ajamassa pienen lenkin ja luulen että vika on nyt 100% se rele. Kun ajoin ilman tuota ohitusvirtaa niin kone röpötti täydellä kaasulla mutta kun löin suoravirtakytkimen päälle kulki pyörä kuten pitääkin.

Tyhjäkäynnillä ilman suoravirtaa kone sammui ja kun sammuksissa löin ohitusvirran päälle niin kuului bensapumpulta heti nakutus.

Nyt vaan pitäis tietää että onko ok jos pumppu saa täydet virrat? Vois ajella siihen asti kunnes saan sen uuden releen. ?

Mun järkeen kävis se että rele ei säätele pumpun virtaa vaan antaa sille sen täyden 12v silloin kun tarvii??? Tästä syystä rele olisi rikki kun antaa jotain 3-7 v väliltä. ????

Riivank sanoi:
Kävin ajamassa pienen lenkin ja luulen että vika on nyt 100% se rele. Kun ajoin ilman tuota ohitusvirtaa niin kone röpötti täydellä kaasulla mutta kun löin suoravirtakytkimen päälle kulki pyörä kuten pitääkin.

Tyhjäkäynnillä ilman suoravirtaa kone sammui ja kun sammuksissa löin ohitusvirran päälle niin kuului bensapumpulta heti nakutus.

Nyt vaan pitäis tietää että onko ok jos pumppu saa täydet virrat? Vois ajella siihen asti kunnes saan sen uuden releen. ?

Mun järkeen kävis se että rele ei säätele pumpun virtaa vaan antaa sille sen täyden 12v silloin kun tarvii??? Tästä syystä rele olisi rikki kun antaa jotain 3-7 v väliltä. ????

En keksi ainoatakaan syytä miksi 12v järjestelmään olisi asennettu alennetulla jännitteelä toimiva polttoainepumppu.

Kyllä se sillä 12 voltilla pelaa, itse olen vaaroja uhmaten ajanut koko viime kesän hyppylankapatentilla. Kyseessähän on vain soledoidi, joka sitten palautuu jousivoimalla.

Back