• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Voiko käyttää kahta eri öljyä samaan aikaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tianyu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hmm... tutkinki manuaalia tarkemmin... konetta pitäisi käyttää n. 3minuuttia ennen kuin tarkistaa öljyt
shaun.gif
Pitääpi tarkistaa uudelleen
biggrin.gif

Mutta mutta, kuitenkin teillä on ihan kestäny tonnin verran nuo öljyt? Itelläni on about 1200km mittarissa ja luulen että sisäänajon huoltoon mennessä on 1400km, joten kaipa se on ok? Jos öljyt loppuu nii eikös pitäis syttyä öljyvalo palamaan, kun paine laskee?
Jep. Niinku jo tuli todettua niin öljyn määrä tarkstetaan aina kone lämpösenä ja pyörä vaakasuorasssa niinku varmaan tiesitkin.

Nii. Ja en ite lisäis ku sitä samaa koska ei liene kovin vaikea selvittää mitä se on.

Olen ainakin kuullut, että eri öljyjä ei pitäisi mennä sotkemaan keskenään!!!
Ehkä hiukan offtopic, mutta ainakin 2-tahti motocros pyörät ei tykkää jos vaihtaa 2t öljyn eri merkkiseen, jos vanhaa bensaa viellä tankissa!!! Itsellä CR kilkannut tämän takia joskus kauan kauan sitten...
crazy.gif
Mutu: Muistelen että 2t-öljyissä on sen verran eroa, että jos vaihtaa kesken kaiken öljymerkkiä/-laatua niin se uusi öljy voi saada sieltä koneesta karstan liikkeelle, joka voipi särkeä koneen.

Jos kuluttaa öljyä uutena ota yhteyttä huoltoon asian tiimoilta.

Öljyn lisäys ei pitäisi olla ongelma kun pidät huolta että ohjekirjan vaatimukset öljyn laadun suhteen täyttyvät.

-J-

No hemmetti sentäs. Väittääkö joku siis että jos olet vaikkapa alottanu aikanaan Gastrolin öljyillä, ni siinä merkissä pitää pysyä sitten loppuun asti? Älkää nyt aikuiset ihmiset, täähän on justiin samanlaista potaskaa ku mm. toi 95 ja 98 bensojen välisien erojen vatvominen joissain topiikeissa...

Hohhoijakkaa, ite olen testannu omassani jo Gastrolit, Teboilin MP-öljyt ja BelRayt... Paras tähän mennessä ollen BelRay  
cool.gif
Niin, ja tosiaan eivät mp-huolloissa sitä öljyä ole koskaan osanneet laittaa tarpeeksi, valo alkanu palaa heti liikkeelle lähdöstä. Siispä ite olen vaihdellu litkut viimeaikoina...

Mites sitten eri viskositeetit? Jos koneessa on 10w40 öljyt niin voiko lisätä esim 5w50 lisäksi?

Oon kyllä kokeillutkin moisia sekoituksia autossa ja hyvin toimi, mutta jos joltakulta tietoa löytyy niin saa perustella miksi _ei_ saisi sekoittaa noin...

Kilometrien ajon jälkeen odotettuaan 3min(ohjekirjassa neuvotaan näin), ja pyörä vaakasuorassa(jaloin pidettynä silmämääräisesti arvioituna) öljyä näyttäisi kyllä olevan tarpeeksi, mut en sitten tiiä. Välillä tuuppais näyttää alempaa ja välil ylempää. Ehkä johtuupi et miten on antanu öljyn kiertää ja viilentyä? By the way, aika mustaa öljyä...

Ehkä hiukan offtopic, mutta ainakin 2-tahti motocros pyörät ei tykkää jos vaihtaa 2t öljyn eri merkkiseen, jos vanhaa bensaa viellä tankissa!!! Itsellä CR kilkannut tämän takia joskus kauan kauan sitten...
crazy.gif
Mutu: Muistelen että 2t-öljyissä on sen verran eroa, että jos vaihtaa kesken kaiken öljymerkkiä/-laatua niin se uusi öljy voi saada sieltä koneesta karstan liikkeelle, joka voipi särkeä koneen.
2T piikillä saatoin ajella pitkiä matkoja ja kun öljypula iski nii lähimmästä bensikseltä vähän halpis 2t-öljyä kehiin, vaikka käyttelinki yleensä Motulin vihreetä litkua. Ei oo ainakaan kone valittanu mitään, mut voipi olla tuuria. Tunnen kans monia jotka tekevät myös näin, että mennään merkillä-ei-väliä öljyllä. Heilläkään ei kone oo valitellu.

crazy.gif
2T piikillä saatoin ajella pitkiä matkoja ja kun öljypula iski nii lähimmästä bensikseltä vähän halpis 2t-öljyä kehiin, vaikka käyttelinki yleensä Motulin vihreetä litkua. Ei oo ainakaan kone valittanu mitään, mut voipi olla tuuria. Tunnen kans monia jotka tekevät myös näin, että mennään merkillä-ei-väliä öljyllä. Heilläkään ei kone oo valitellu.
2T-öljyt nyt ei kuulu tähän asiaan millään tavalla. Se jonkun mainitsema 5W-50 öljy, sitäkin voi lisätä, KUNHAN se ei ole mitään longlife/fuel economy -öljyä, joiden lisäaineistukset vähentävät kitkaa tuhoten pyörän märkäkytkimen (öljyssä uiva kytkin). Eli parempi kun ei lisää, jos ei tiedä varmasti. Paras tosiaan soittaa sinne huoltoon. Ja miksi ihmeessä sitä pyörää pitäisi käyttää ennenkuin ne öljyt tarkistaa? Sinnehän ne valuu öljypohjaan muutamassa minuutissa. Itse tarkistan aina ennen liikkeellelähtöä. Se öljysilmä on nimenomaan suunniteltu niin, että oikea öljymäärä näkyy vasta silloin kun öljyt ovat valuneet ö-pohjaan.

Ei tämä ole mitään rakettitiedettä. Varmasti tulee katsottua öljymäärä väärin, jos ensin käyttää pyörää vähän puolilämpimäksi ja sitten tarkistaa samantien, kun öljy vielä laskeutuu. Tärkeintä on, että pyörä on suorassa (jos ei ole keskistandia) ja että antaa öljyjen valua pohjaan (2-5 min).

Back