• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

voi helvata.ei mee kaupaks!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mutta ysiärrää -00 oon katellu tollaseen vähän alle 11t euron hintaan. vm-00 12r vähän alle 12 t euroo, joten...Ei oikein tiedä, mitä tekis.
(kawazx12 @ ylempänä) sanoi:
minä oon pitäny hintaa tuolla-02 12800e.

Tästä melkein näkis, että kun tiputat hinnan tuohon yhteentoista tonniin niin kaupat tulee... Jos Loosah vakavasti harkitsee ysi/kymppiärrän ostoa 11k€ hintaan, veikkaisin että kun vastaan tulee samaan rahaan astetta parempi mopo, on kauppa jo lähes selvä.

Jos hintaa pitää sen verran kun noista yleensä pyydetään, on ostajaehdokkaita juuri sen verran kuin juuri kyseisestä pyörästä kiinnostuneita. Jos hinta on samalla tasolla kuin astetta halvemmilla pyörillä, laajenee ostajakunta ratkaisevasti. Jos pyörä itsessään ei ostohaluja sytytä, niin lähes jokaisessa piilevä Sulo Vílen sen tekee
smile_org.gif

Asiaa sivuten millätapaa myydä yksityiselle pyörä josta on rahoitusta vielä jäljellä? Onko joku näin tehnyt? Loppuvelkahan on ensin maksettava pois?

Asiaa sivuten millätapaa myydä yksityiselle pyörä josta on rahoitusta vielä jäljellä? Onko joku näin tehnyt? Loppuvelkahan on ensin maksettava pois?
Voit tehdä ensin kaupat ja antaa mopon uudelle opmistajalle ja sitten esim viikon sisään maksaa loppuvelan ja toimittaa kauppakirjan rahoitusyhtiöön - postittavat sitten rekkarin suoraan uudelle omistajalle.

Myöskin voit tiedustella rahoituksen siirtoa.

Itselläkin on tuo mopotin ollut myynnissä nyt pari kuukautta. Kun näköjään ei porukalle kelpaa niin ajelen sitten sillä itse - ei tossa mitään vikaa ole joten mikäs ajellessa
biggrin.gif

No ei tosiaan tunnu menevän. Mutta kaikennäköistä kyselijää ja renkaanpotkijaa on ollut. Hintakin on ollut pelkästään tarjousten perusteella joten ei sieltäkään voi kiikastaa. Mutta kun katselee mitä yksityiset vaihdossa tarjoaa niin ei se ongelma tunnu yksin olla 12R:llä. Hintakaan ei pitäisi olla paha, mulla kun on kaksi vuotta vanha ja hinta 13t€. Mut enpä taida edes myydä.

Tosin sain myytyä kolmessa päivässä 10R:n keväällä.

......Ja tyhmyyttä ei palkita...Kilometrithän tuossa jo lukivatkin...höh.

No mutta ysiärrää -00 oon katellu tollaseen vähän alle 11t euron hintaan. vm-00 12r vähän alle 12 t euroo, joten...Ei oikein tiedä, mitä tekis.
Mulla myynnis -99 9r hieno+putket+suuttimet+bmc filsu.Ollut huuto.netissä+nettimotossa hintana 6500e.1 kävin näyttään 80km päähän.Kävi ilmi et halusi uudenveroisen ja vähän halvemmalla
biggrin.gif
En muuten enää mee näyttään,pisti sen verran
kaboom.gif
.Eli pyörä edelleen myymättä,otin ilmotkin pois.Vittu ajellaan sitten itte kun hyvin pelittää
smile_org.gif

Ei tunnu omakaan pyörä menevän kaupaksi. Monia soittoja on tullut, mutta tuntuu ettei kellään ole todellisia ostohaluja.

Pyörä on vm.04 ZX-6R, ajettu 6700km, on Öhlärin ohjausiskari yms. varusteet. Hintakin pitäisi olla täysin virheettömällä Suomipyörälläni kohillaan. 10400... Takuutakin on vielä heinäkuuhun 2006.

Jos ei mee kaupaksi tarvii ajella ite aina sunnuntaisin. Pyörä löytyy nettimotosta ja jostain muualta... Hinnastakin aina keskustellaan.

Mulla myynnis -99 9r hieno+putket+suuttimet+bmc filsu.Ollut huuto.netissä+nettimotossa hintana 6500e.1 kävin näyttään 80km päähän.Kävi ilmi et halusi uudenveroisen ja vähän halvemmalla
biggrin.gif
En muuten enää mee näyttään,pisti sen verran
kaboom.gif
.Eli pyörä edelleen myymättä,otin ilmotkin pois.Vittu ajellaan sitten itte kun hyvin pelittää
smile_org.gif
Toi on joo tosi helmee käydä näyttämässä pyörää - siihen ei pidä sortua
smile_org.gif

Tossa pari juttua "mukavista" ostajista jos kiinnostaa:
http://www.mp-foorumi.com/forum....&fpage=

Tossa pari juttua "mukavista" ostajista jos kiinnostaa:
http://www.mp-foorumi.com/forum....&fpage=
Noista tuli mieleen, kun myin ekaa "isoani", Suiza GS 450 -82.

Äijä soitti autosta, että nyt ollaan matkalla Helsinkiin, voiko tulla katsomaan. Pyysi tulemaan messukeskuksen parkkikselle näyttämään, kun ei oikein tuntenut seutua. Ajattelin, että jos oikein kauempaa ollaan tulossa, niin varmaan on nyt tosiostaja kyseessä.
Tavattiin siten Messarin parkkiksella. Äijän auto oli täynnä tavaraa ja perhettä. Mihin lienee olivat oikeasti menossa. Katteli pyörää ja totesi hyväkuntoiseksi. Tarjosin koeajoa ja tyyppi ajoi kerran parkkiksen ympäri. Sitten totesi, että ei oo rahaa ja muutenkin tuli vaan kattomaan, että miltä moinen pyörä näyttää.
veryangry.gif

Wittu, niinkuin mulla ei olis muuta tekemistä kuin käydä esittelemässä laitteitani kaiken maailman tyhjätaskupelleille
phaser.gif

Onhan noita ostettu ja myyty, ja edelleen pelkästään käteisellä rahalla, ei pankkisiirtoja tai muutakaan mistä jää näkyviä jälkiä
biggrin.gif

Tosiostaja on siitä kiva eläin, että se tulee paikalle rahaa mukanaan ja maksaa ihan temppuilematta jos mielestään saa halvalla. Se, paljonko myyjä nettoaa, on toinen tarina.

Mulla ZX-7R -00 myynnissä. Myynti-ilmo 22tkm 7700e hinta. Samanhintainen kuin samanikäiset kusiaiset. Paremmilla jarruilla, paremmalla keulalla kuin kutonen yms. Ainoa miinus, että painava on.

Eipä oikein tapahdu mitään. Emmä tiedä onko toi kallis vai halpa.

Ei mulla varsinaista hinkua ole siitä eroon. Helvetin hyvä mopo
nixweiss.gif
Haluaisin vain supermoton
biggrin.gif
biggrin.gif

Jake

Hei Loosahhhiii. Osta multa tuo seiska.

En tiedä meniskö se kaupaks, jos jos sinne ilmoon lisäis että emännän velipoika sai sillä kerran pillua kun omakseen väitti
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
mulle kans.....

Jake

En tiedä meniskö se kaupaks, jos jos sinne ilmoon lisäis että emännän velipoika sai sillä kerran pillua kun omakseen väitti
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
mulle kans.....

Jake
Se valehteli sulle,munaa se sai
biggrin.gif

Voit tehdä ensin kaupat ja antaa mopon uudelle opmistajalle ja sitten esim viikon sisään maksaa loppuvelan ja toimittaa kauppakirjan rahoitusyhtiöön - postittavat sitten rekkarin suoraan uudelle omistajalle.

Myöskin voit tiedustella rahoituksen siirtoa.

Itselläkin on tuo mopotin ollut myynnissä nyt pari kuukautta. Kun näköjään ei porukalle kelpaa niin ajelen sitten sillä itse - ei tossa mitään vikaa ole joten mikäs ajellessa
biggrin.gif
Vielä helpompaa on kysyä puhelinsoitolla rahoitusyhtiöstä tarkka loppuvelka kauppapäivänä. Sitten ostaja maksaa kauppasummasta osan myyjälle ja osan rahoitusyhtiölle. Luovarin tai kauppakirjan kopio toimitetaan rahoitusyhtiöön ja sieltä postitetaan rekisteriotteen tekninen osa suoraan ostajalle. Näin olen kaksi autokauppaa tehnyt ja hyvin on mennyt.

Ostaja voi vähän pelätä vilunkia jos myyjä sanoo, että "joo maksan sitten loppuvelan ensi viikolla..." Mitäs sitten jos myyjä ei maksakkaan?

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
mulle kans.....

Jake
biggrin.gif
Hui halvattu. Eikai ny sentään.
kaboom.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
mulle kans.....

Jake
biggrin.gif
Hui halvattu. Eikai ny sentään.
kaboom.gif
Milläs se sen todistaa
biggrin.gif
tounge.gif

Kyllähän se kirpaisee kun ei omastaan saa sitä mitä haluaisi, mutta kuten täälläkin on jo todettu, että kyllä kauppa käy varmasti, jos hinta on kohdallaan... voihan sitä tietysti yrittää itselleen selittää, että johtuu siitä ja tästä kun ei mene kaupaksi.

Itsekin mietin keväällä tehdasuuden mopon ostamista, kattelin myös uudehkoja käytettyjä ja järkytyin pyynnistä. Ymmärrän tosiaan, että mopo ei pahaksi mene 18tkm ajosta, mutta toisaalta jos oon yli kympin laittamassa mopoon, niin kyllä mä sen pari-kolme tonttua kaivan jostain tai otan pätkällä, että saan sitten uuden...

eli summa summarum, kun kauppa ei ilmeisesti käy, niin vähän käytettyjen hinnat eivät ole kysyntään nähden kohdallaan. ihmisillä on ostovoimaa, niinpaljon, että ostavat mieluummin uuden, käytetystä tulee vaihtoehto kun sen hinta on riittävän houkutteleva.. vaikuttaa siltä, että markkinat eivät ole aivan tasapainottuneet vielä veromuutosten ja saksantuonnin käynnistyttyä

Kyllä siihen kaupaks menemiseen vaikuttaa hinnan, kunnon ja ajokilometrien lisäks myös pyörän malli. Myin -95 vuotisen honda revereni muutamassa päivässä eka soittajalle. Jos ottaa huomioon, mitä itse maksoin pyörästä pari vuotta sitten, ni sehän on itsestään selvä, et turpiin tuli ja rahaa paloi! Vaikka ko pyörää ei olekaan aivan hirveästi myynnissä, en olettanut saavani lähellekään maksamaani hintaa, koska veroalennuksen myötä on laskenut niin uusien kuin vanhojenkin hinnat, lisäksi pyörämäärä alkaa suomessa olla aikamoinen.  
wink.gif

Back