• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VN 2000 Classic

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leijona59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
terse vaan.

nyt on reilu vuosi vn 2000 kanssa takana ja kokemuksena täytyy sanoa että ensimmäinen ja viimeinen pyörä näillä näkymin niin hyvä se vaan on. onhan se iso ja raskas ja melkoinen raktori kaupungissa eikä käänny mihinkään mutta kun vauhtiin saa niin hieno ajella, reissussa olin emännän kanssa 4500 km tänä vuonna pitkin eurooppaa ja pakko sanoa että ainoa pyörä millä on oikeesti kiva ajella 2 päällä vrt esim. 1500/1600 väinö. lisävarusteista sen verran että taka-astin laudat ovat liian korkeat jos neidolla sattuu olemaan pituutta vähän enemmän, lisäksi vn omat org.laukut ovat aika syvältä. pyörä kyllä soveltuu pienillekin asfalttiteille kunhan muistaa astinlaudat...
cool.gif

Keväällä tuli hommattua vn 2000   millä olen nyt jytisyttänyt noin 7000 kilsaa.
Ei ole ainakaan toistaiseksi mitään pahaa sanottavaa.
Itse olen tykännyt pyörästä, ainoa joka ei pitänyt oli  mamman perse.(tottusi liian mukaviin istuimiin Wingiin ja LT:hen)
Siihen saatiin helpotus kun vaihdettiin touring istuin taakse.
Onko sun pyörään tehty mitään säätöjä ? Mun väinössä ilmenee pintakaasulla ajaessa kaupunkinopeudessa ärsyttävää nykimistä, varmaankin seokset liian laihalla.
Kovemmassa vauhdissa ei mitään nykimistä havaittavissa.

Pitäisikö vaihtaa putket ja ilmansuodatin avarampiin  
tounge.gif
itsellä on putket ja commanderit enkä ole kyllä huomannut mitään käyntiin liittyvää onkelmaa... joten putket vaan vaihtoon
buttrock.gif

Keväällä tuli hommattua vn 2000   millä olen nyt jytisyttänyt noin 7000 kilsaa.
Ei ole ainakaan toistaiseksi mitään pahaa sanottavaa.
Itse olen tykännyt pyörästä, ainoa joka ei pitänyt oli  mamman perse.(tottusi liian mukaviin istuimiin Wingiin ja LT:hen)
Siihen saatiin helpotus kun vaihdettiin touring istuin taakse.
Onko sun pyörään tehty mitään säätöjä ? Mun väinössä ilmenee pintakaasulla ajaessa kaupunkinopeudessa ärsyttävää nykimistä, varmaankin seokset liian laihalla.
Kovemmassa vauhdissa ei mitään nykimistä havaittavissa.

Pitäisikö vaihtaa putket ja ilmansuodatin avarampiin  
tounge.gif
itsellä on putket ja commanderit enkä ole kyllä huomannut mitään käyntiin liittyvää onkelmaa... joten putket vaan vaihtoon  
buttrock.gif
mökä putket ja lapsettaa??? vai....
pftroest.gif

mulla iso väinö ollut nyt 3 kesää,enkä kyllä vaihtaisi mihinkään muuhun pyörään. 15000 takana. Hieman sitä laittanut. Tankki levennetty,nyt 25l noin. Leveämmät sarvet. 240 kumi taakse joka menee vakio vanteelle. Väri matta musta. Ens kesäksi 180 etupyörä uudella vanteella. Ja suoria putkia tekis mieli. Isolle miehelle iso pyörä. Kulutus alle 6 litraa/sata. Tukeva ajaa ja hyvä kakspäällä,kunhan asentaa tosiaan ensin sen kunnon matkustajan jakkaran.

mulla iso väinö ollut nyt 3 kesää,enkä kyllä vaihtaisi mihinkään muuhun pyörään. 15000 takana. Hieman sitä laittanut. Tankki levennetty,nyt 25l noin. Leveämmät sarvet. 240 kumi taakse joka menee vakio vanteelle. Väri matta musta. Ens kesäksi 180 etupyörä uudella vanteella. Ja suoria putkia tekis mieli. Isolle miehelle iso pyörä. Kulutus alle 6 litraa/sata. Tukeva ajaa ja hyvä kakspäällä,kunhan asentaa tosiaan ensin sen kunnon matkustajan jakkaran.
kuulostaa luettuna hyvältä, mattamusta ja läskit renkaat, sekä kulutus alle 6 litraa sadalle, missä vauhdissa tai millaisessa ajossa syö tuon verran? aika vähän tehoihin ja koneen kokoon katsoen.

ps. onko kuvia saatavilla? tuo mattamusta aina niin sävähdyttää meikäläistä, oikeen herkkua on sellaista katsella. niin ja miten levensit tankkia? millaista materiaalia laitoin väliin? pitääkö hyvin? siinähän olisi hullunrohkeimmille vaikka saumaa rakentaa avattava ja huollettava bensatankki. olisko ideaa sellaisessa? minusta olisi, niin ei tarvitsisi arvuutella moskan kanssa. siis puhdistus onnistuisi. pitäisi vain tiivistää jollakin ihmepatentilla todella hyvin. onko sellaista konstia olemassakaan.

yritän tällä viikolla laittaa pari kuvaa. Tankin leventi paikallinen prätkän rakentaja. Tankin sisään tulee siihen tarkoitettu erikoisaine,kaksi eri ainetta sekoitetaan yhteen ja kaadetaan tankkiin ja pyöritellää huolellisesti tankin sisään. Sellainen lasimainen kalvo tulee. Taitaa tankki olla karvan yli 60cm leveä,sopii todella hyvin. Ens kesäksi vähintään 180 kumi eteen,mustat suorat putket. Yritän laittaa huomenna kuvat. Nyt moto gp. Elämä on satua:)
062802moto_prv.gif

niin siitä kulutuksesta. 5.6 litraa matka-ajossa. 6.1 vei emännän kanssa maakuntakierroksella reippaalla ajolla. Kaveri päässyt omalla väinöllä 5.3 litraa matka-ajossa. 6.1 litraa taitaa olla suurin kulutus mitä ollut. Vanha pyörä 1500 intru,vei yli 7 sadalla. Nyt on vääntöä ja ruiskukone. Rocket vie 2 litraa enemmän. Ja rumat äänet
033102bebe_1_prv.gif

olitkohan tuplajussi naapuriteltassa kirjavassa silloin 2006 vai koska se oli, kun siinä oli intru vl 1500 ja ihmeteltiin sen matalia käyntikierroksia tyhjäkäynnillä, mulla oli ne koirat kärrysä.

yritän tällä viikolla laittaa pari kuvaa. Tankin leventi paikallinen prätkän rakentaja. Tankin sisään tulee siihen tarkoitettu erikoisaine,kaksi eri ainetta sekoitetaan yhteen ja kaadetaan tankkiin ja pyöritellää huolellisesti tankin sisään. Sellainen lasimainen kalvo tulee. Taitaa tankki olla karvan yli 60cm leveä,sopii todella hyvin. Ens kesäksi vähintään 180 kumi eteen,mustat suorat putket. Yritän laittaa huomenna kuvat. Nyt moto gp. Elämä on satua:)
062802moto_prv.gif
missäs on jussin kuvat, eiku heitähän linkkiä. mistä muuten oot hommanut palikat kyseiseen laitteeseen ? btw 5.1 litraa on ennätys
smile_org.gif

ei osaa käyttää tietokonetta,joten joka haluaa kuvia mun väinöstä niin laittaa mulle sähköpostiosoitteen vaikka mun puh 0405812410 ja soitellakin saa.

Paljonko saatte menemään öljyä mittatikun ylärajaan VN 2000 moottoriin?

Vaihdoin tänään öljyt, avasin kaikki kolme proppua ja suodattimen ja tulihan sieltä öljyä melkoinen määrä.

Katsoin käyttöohjekirjasta menekin jossa sanottiin seuraavaa:

Öljytilavuus ilman suodatinta 4.4 litraa
Öljynsuodatin mukaanlukien 4.6 litraa
Kokonaistilavuus täysin kuivana 5.5 litraa

No oletin että öljyä menee moottoriin tuo 4.6 litraa mutta eihän siinä edes tikunpää kastunut, lisäilin varovasti öljyä kunnes oli mennyt 5 litraa siinä vaiheessa mittatikku oli alaviivaan asti  kastunut.
Eli vielä uupuu varmaankin tuo puolikas, pitää huomenna ostaa lisää.

Hirveä on öljytilavuus tuossa koneessa, enemmän kuin useimmissa autoissa, luulenpa että tuo ohjekirjan 12 tuh. tai 1 v vaihtoväli saa kyllä riittää tuskin tulee useammin vaihdettua

crazy.gif

Ps. Nyt olisi hyvä syy käyttää sitä halpaa telvakkia
062802moto_prv.gif

VN2000:ssa on semi-kuivasumppuvoitelu.Öljyn pinnankorkeuden tarkistus ja öljynvaihto poikkeavat perinteisestä märkäsumppujärjestelmästä.
1. pyörän oltava pystysuorassa.
2. Öljynvaihdon jälkeen pinnantarkistus kun öljyn lämpötila on noin 50c.
3. Öljyn täyttökorkki/mittatikku pitää kiertää täysin pohjaan jotta oikea määrä voidaan lukea asteikolta.
4. Moottorin on käytävä tyhjäkäynnillä vähintään 2 minuuttia ennen sammuttamista.
Edeltävää tapaa on käytettävä koska öljy ei muutoin varastoidu itse öljyponjaan vaan joutuu vaihteiston puolelle.
5. Moottorin sammuttamisen jälkee odota 2-3 minuuttia jotta öljyn pinta asettuu oikealle tasolle.
Ohjeista poikkeaminen voi aiheuttaa öljyn liikatäytön ja voi aiheuttaa pahimmassa tapauksessa hydraulisen lukon.
Tai niinkuin minulle ja kaverille vapaavalo katkaisian hajoamisen.

VN2000:ssa on semi-kuivasumppuvoitelu.Öljyn pinnankorkeuden tarkistus ja öljynvaihto poikkeavat perinteisestä märkäsumppujärjestelmästä.
1. pyörän oltava pystysuorassa.
2. Öljynvaihdon jälkeen pinnantarkistus kun öljyn lämpötila on noin 50c.
3. Öljyn täyttökorkki/mittatikku pitää kiertää täysin pohjaan jotta oikea määrä voidaan lukea asteikolta.
4. Moottorin on käytävä tyhjäkäynnillä vähintään 2 minuuttia ennen sammuttamista.
Edeltävää tapaa on käytettävä koska öljy ei muutoin varastoidu itse öljyponjaan vaan joutuu vaihteiston puolelle.
5. Moottorin sammuttamisen jälkee odota 2-3 minuuttia jotta öljyn pinta asettuu oikealle tasolle.
Ohjeista poikkeaminen voi aiheuttaa öljyn liikatäytön ja voi aiheuttaa pahimmassa tapauksessa hydraulisen lukon.
Tai niinkuin minulle ja kaverille vapaavalo katkaisian hajoamisen.
Juuri näin, ohjekirja sanoo kutakuinkin samaa
wink.gif

Minua eniten hämäsi tuo >Öljynsuodatin mukaanlukien 4.6 litraa<
olisiko siinä vaiheessa pitänyt lyödä proput kiinni kun öljyä oli tullut tuo 4.6 litraa
baaa.gif

Ainakin minulla (vuosimalli 2005) ja kaverilla (vuosimalli 2004) on toi öljymäärä suodattimen kanssa 4,6 litraa oikea.
Meidän ohjekirjat ei anna noita tarkastus ohjeita,vaan se on Kavasaki UK:n (Iso-Britannian) julkaisema tiedote öljymäärän tarkistamisesta.
Jos tarkistaa öljymäärän normaalisti,tulee koneeseen liikaa öljyä.
Luulisin että uusissa on sama kone,tehoja on vaan pudotettu.

Ja päästitte öljyt myös kytkinkopassa olevasta propusta, sieltä tulee noin litra öljyä.

Mulla meni tasan 5.5 litraa että mittatikku oli ylärajassa lämmityskäytön (10 min. tyhjäkäyntiä) jälkeen, ja annoin öljyn tasaantua n.5 min.

Back