• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vitun bike !.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mursu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
:vihainen:kyllähän tuo kyseinen lehti alkaa olla aikansa
elänyt minun osaltani,minua (varmaan muitakin) ei kiinnosta
mikä kyykkypyörä on in mikä ei oli se lehti mikä vain niin
aina on joku kyykkäpyörä testi ja tietysti radalla tehty
ja huippukuskit sarvissa,tiedän että kenellä on kunnia omistaa
sen kerran voittaja on siitä "ylpeä" mutta se ei todellakaan
palvele meitä tavallisia moottoripyöräilijöitä.
Mä en taida sitten olla tavallinen moottoripyöräilijä kun nuo kyykky- ja enduro/crossipyörätestit on se perimmäinen syy tilaamiseen.

Se radalla testaaminen tuo mun mielestä pientä vaihtelua normaaliin ajeluun, ja ne "huippukuskit" osaa ehkä tavallista jannua paremmin kertoa pyörän hyvistä ja huonoista puolista. Jos Bikessä alkaa olla testejä pelkistä halvoista (tai käytetyistä) moottoripyöristä ja testit suoritetaan ainoastaan maantiellä rajoitusten mukaan körötellen, lopetan tilauksen heti, ei yksinkertaisesti kiinnosta lukea "tavallisen" motoristin arjesta (peiliin katsomalla pääsee helpommalla)...

Ohessa Bike lehden vastaus miksi testiä ei julkaistu

"Lehdessä 2/2005 piti tosiaan olla artikkeli BMW:stä ja muista matkapyöristä. Artikkelia ei kuitenkaan tehty, eikä voitu julkaista, meistä riippumattomista syistä.

Pyrimme kuitenkin julkaisemaan artikkelin mitä pikimmin, heti sen jälkeen kun BMW K 1200 S on saatu tuotantoon"

Mä en taida sitten olla tavallinen moottoripyöräilijä kun nuo kyykky- ja enduro/crossipyörätestit on se perimmäinen syy tilaamiseen.

Se radalla testaaminen tuo mun mielestä pientä vaihtelua normaaliin ajeluun, ja ne "huippukuskit" osaa ehkä tavallista jannua paremmin kertoa pyörän hyvistä ja huonoista puolista. Jos Bikessä alkaa olla testejä pelkistä halvoista (tai käytetyistä) moottoripyöristä ja testit suoritetaan ainoastaan maantiellä rajoitusten mukaan körötellen, lopetan tilauksen heti, ei yksinkertaisesti kiinnosta lukea "tavallisen" motoristin arjesta (peiliin katsomalla pääsee helpommalla)...
sad_orig.gif
olet nimenomaan juuri se tavallinen pyöräiliä sillä minä
kuulun niihin epänormaaleihin ,testeistä vielä sen verran
kyllä minua kiinnostaa testien se osa kuinka teststtavat
pyörät pysähtyy(jarrut) kiihtyvyys koska se on tärkeä tuolla
liikenteessä nimenomaan ohituksissa ja se vääntö joka yleensä
jää jalkoihin lehden muille kriteereille, vääntöhän se on mikä
ratkaisee ohitus tilanteissa.

mutta noista crossipyöristä uskallan olla eri mieltä vieläkin sinim kannsassi , ikävä kyllä mutta kyllä se taitaa olla niin että nimenomaan ne tavalliset pyörät kinnostavat kaikkein eniten, koska
niille on kuitenkin eniten ostajakuntaa jos olet katsonut vuosittain
myytävien mallien tilastoa se kertoo aika paljon.

ja kuuluuhan noita "unelmatestejä" myös olla mutta poikkeuksetta joka lehdessä on nuo samat pyörät vastakkain
käytetään vain eri variaatioita kuka on ketäkin vastaan, mutta
sehän on juuri lehden kannalta halvin tapa tehdä lehteä ajaa
muutamat suuret testit ja siitähän riittää tarinaa koko vuodeksi.

varmasti ne testikuskit osaavat kertoa pyörien eroista paremmin
kuin tälläinen tavallinen "tallaaja" mutta tuntuu vain että liikaa
porukat sortuu toisten "sanomisiin" eli jos pyörä mikä voittaa
se heijastuu aivan suoraan myyntilukuihin on siinnä sitten kysymys nimenomaisen ostajan mieltymys vai testi voitto no
jätän sanomatta, minä nimenomaan EN kuulu tuohon ryhmään
enkä ole siitä yhtään katkera koska joku kuitenkin tähän puuttuu

päinvastoin olen niitä jotka hakevat varmasti erillaista pyörää
kuin on sen hetken muotivillitys, sillä en varmasti halua ajaa
sellaisella pyörällä kuin joka toisella vastaantulialla on, mutta
meitä on moneen junaan (onneksi) eikä tuo peiliin katsominen
tai katsomatta jättäminen merkitse näissä asioissa yhtään mitään, jos toinen puhuu vit..ta ja toinen lapiosta eli asioilla
on niin monta katsontakantaa ja tämä on vaan minun mutta
niinhän se sanontakin sanoo suomalainen ei koskaan ole yksin
sillä aina löytyy jne............. kevättä ;)

2

sad_orig.gif
olet nimenomaan...
.
.
.
...toinen puhuu vit..ta ja toinen lapiosta eli asioilla
on niin monta katsontakantaa ja tämä on vaan minun mutta
niinhän se sanontakin sanoo suomalainen ei koskaan ole yksin
sillä aina löytyy jne............. kevättä ;)
Kerrankin olen perusmallin jätkä, jee...

Lapiosta ja v**usta, itse en testejä lukiessa ole vähään aikaan kiinnittänyt huomiota vääntöihin, kiihtyvyyksiin tai jarrutusmatkoihin. Yksi syy tähän on ehkä se että olen kiinnostunut juuri noista kilokyykyistä tällä hetkellä eniten, niissä oletan potkua löytyvän normaali ajeluun ihan riittävästi. Radalla ajelu ei tällä hetkellä kuitenkaan kuulu harrastuksiini (puuttuu aikaa ja rahaa)ja näin ollen ei tule tunnetta että katsoisin peiliin.

Omaa pyörää ostaessa jouduin sortumaan toisten sanomisiin ja bikeä tuli luettua muutaman kuukauden ajan helvetin tarkkaan. Oman perstuntuman hakeminen olisi tietysti ollut viisainta, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta.

Voit tietysti olla erimieltä crossipyöristä, kerroin omat syyt lehden tilaamiseen ja yksi niistä on nuo kurapyörätestit, olet siitä mitä mieltä tahansa, ei se mun elämää hetkauta suuntaan eikä toiseen.

En myöskään seuraa vuosittain myytäviä malleja, koska harrastustani (ja elämäntapaani näillä hinnoilla) ei muiden ostokset varsinaisesti ohjaa. Jos muut tekevät valintansa samoilla perusteilla (esim. moottoripyörälehtien testien mukaan), niin siinäpähän tekevät.

Nykypäivän muotivillitys mun mielestä on väen vängällä "harmaasta massasta" erottuminen, tässä kohtaa päästäänkin takaisin lapion ja v**un ääreen...

Edit: turhia rivejä pois...

Bike on tasoltaan melkoisen ala- arvoinen. Lehdessä on selviä virheitä, asiakokonaisuudet ja lausunnot riitelevät keskenään (jopa saman lehden sisällön osin), käännökset ovat melkoista kapulakieltä ja joskus jopa kappaleen jatkuminen seuraavaan on ollut hukassa.
Yllättävän pitkään ovat kuitenkin markkinoilla olleet. Lieneekö todellisen vaihto- ehdon puutteesta johtuva asia.
Itse siirryin jo vuosia Performance Biken ja Ride- lehden lukijaksi. Valitettavasti tilaushinnat ovat suolaiset mutta myös tekstit ja testit ovat laadukkaita.

Bike-lehteä en ole tilannut, enkä tilaa. Tutulla oon lukennu muutaman kerran ja ei jotenkii vakuuta yhtään. Mut tää uus MP-Maailma vähän houkuttelee. Jos vaikka tilais...
nixweiss.gif

Kyllä lähtee tuo MP-maailman tilaus kanssa täältäpäin liikenteeseen.

Eka lehti oli mielestäni hyvä ja aatelkaas kun ne saa vielä lisää kokemusta ja lukijapalautteen mukaan hiovat lehden vimosenpäälle.

Bike on tasoltaan melkoisen ala- arvoinen. Lehdessä on selviä virheitä, asiakokonaisuudet ja lausunnot riitelevät keskenään (jopa saman lehden sisällön osin), käännökset ovat melkoista kapulakieltä ja joskus jopa kappaleen jatkuminen seuraavaan on ollut hukassa.
Yllättävän pitkään ovat kuitenkin markkinoilla olleet. Lieneekö todellisen vaihto- ehdon puutteesta johtuva asia.
Itse siirryin jo vuosia Performance Biken ja Ride- lehden lukijaksi. Valitettavasti tilaushinnat ovat suolaiset mutta myös tekstit ja testit ovat laadukkaita.
Biken perusongelma on mielestäni se, että lehdessä on suuri osa jutuista käännöksiä ruotsalaisesta emolehdestä. Kun sitten käännöstekstin taso ja oikoluku ovat sitä mitä ovat, ei lopputulos ole hyvä. Engelsmannien lehdet (PB, TWO, Ride ja se Englannnin Bike-lehti) ovat tasokkaampia, mutta myös hinnaltaan suolaisempia kuin Bike, mutta joskus sielläkin hehkuttelussa mopo karkaa pahasti käsistä, jolloin tulee mieleen "Ruuvit löysällä"- sarjan uhoavat maasturimiehet, jotka jäävät kiinni ensimmäiseen kuralätäkköön.
biggrin.gif

Back