• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Visiiri huurussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arzka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä oli pinlock ja ei todellakaan huurtunut. Noh, sadekelillä vahingossa tuli ajettua hetkinen visiiri auki ja heti kun vesi näki pinlockin ja visiirin välissä olevan minimaalisen raon ampaisi se sinne väliin ja oli sen jälkeen kohtuullisen mielenkiintosta ajella kun näkökentässä oli epämääräisiä vesilaikkuja. Siinä vaiheessa kun järki tuli peliin ja totesin ettei kertakaikkiaan näe yhtään mitään eteensä repäisin pinlockin vauhdissa irti ja lennätin sen maantieojaan. Itsellä ongelma huurtumisen kanssa tulee nimenomaan sadekelillä ja tällöin pitäisi pystyä ajamaan visiiri tiukasti kiinni joka ikinen hetki. Käytännössä ajan visiiri raollaan lähes aina ja iankaikkisesti.

Tuo huurtumisongelma on yksilöllistä. Mm. kelkkaillessa ja lasketellessa itsellä vetää jopa tuplalinssilasit huuruun kun kaverit vieressä katselee kirkkaiden yksilinssilasien läpi. Keväällä otettiin värikuulamatsia ja oli melko mielenkiintoista kontata lumessa maskin visiiri totaalihuurussa ja yrittää arvata mistä seuraava "armonlaukaus" tulee. Kaverit näki huomattavasti paremmin samanlaisilla kalustoilla. Ehkä silmät vain vuotaa kosteutta helpommin ja voi vaikuttaa myös hikoiluun taipumisen herkkyys.

Mullakin oli visiirin huurtumisongelmia varsinkin talvella. Kypärä on AGV Airtech ja laitoin siihen tuollaisen hengitysilman ohjaimen. Oliskohan ollut IXS:n ohjain, mutta meni ihan heittämällä paikoilleen tuohonkin pottaan. Aivan loistava värkki. Ei ole visiirissä mitään kalvoja, mutta ei pysty hönkimään sitä huuruun, vaikka haluaisi. Hengitysilma ei vaan mene ollenkaan visiirille.

Mul arai VDB ja hommasin siihen pinlockin: Viddu on hyvä. Myyjä viel poras sabloonaa käyttäen sen reijityksen. Kyl 25e kandee siit maksaa et ei huurru meinaa koklattu tänä suvena on jo!
bowdown.gif

Mulla olis vähän toisenlainen ongelma.

Voiko visiiriä vahata tms koska jotenkin jää pisarat kuin liimattu siihen visiiriin..vai ajoinko liian hiljaa kun pisarat ei mene ilma virran mukana pois?

Eli saako viisiiriä jotenkin "liukkaammaksi" jotta vesi ei jäisi seisomaan siihen?

Meillä on ollut jälkeenpain visiiriin asennetun Pinlockin kanssa ongelma, että visiiri kun kunnolla huurtuu, niin se huurtuu sieltä Pinlockin ja visiirin välistä, eikä sitä pysty millään pyyhkimään. Pinlockissamme on joku silikonitiiviste reunoissa, mutteti se paljon auta, kun se Pinlock on ihan löysästi kiinni ja liikkuu siis ylös alas. Asennuksessa se varmaan jätettiin liian löysälle, muttei kai sitä saa enää kiristettyä, kun on kiinni vain sellasilla painonapeilla?
sport05.gif

yksi ääni lisää Progrip:in kalvolle.ostin omani tuolta .Org shopista. kyllä munkypärässä ainakin menee visiiri ihan hyvin kiinni.

sanoi:
Mielestäni se 10€ halvempi ei ole merkittävästi halvempi ja mikäli ottaa sen pinlockin niin meneepähän se visiiri vielä sen asennuksen jälkeen vielä kiinni.
Kuten sanottu, esim. omassa potassa ole ongelmia tuon kiinnisaamisen kanssa. Samoten nuo tuossa jo mainitut pinlockien ongelmat jäävät pois. Makuasioitapa nämäkin, mikä nyt itse kullakin vaan toimii.

Jep. Fairilla mäkin hinkkaan visiirin sisäpuolen, ei huurru, oli keli mikä hyvänsä.
Pikku homma samalla kun pesee visiirin.
smile_org.gif

Osta kunnollinen kypärä ja (merkki on shoei), sekä visiirissä on pinlock.
Tuon lauseen keskiosan voit jättää huomioimatta täysin (höpö höpöä)
wink.gif
, mutta pinlock lienee ratkaisu pulmaasi.
No kun se kyseinen (höpö höpöä) merkki istuu ainakin minun päähän saumattomasti ja olen sitä testannut myös omakohtaisesti varsin kovassa ulosajossa.
Tahtoo vaan ne shoeit olla myös pirun hienoja muotoiluiltaan, toimivuudeltaan, värityksiltään, mutta ainoa asia mikä on schubertissa parempi on se, että se on hieman hiljaisempi. Hiljaisuuden merkitys on kuitenkin toisarvoinen, kun kuitenkin on tulpat korvissa ja ulkonäkö on kuitenkin siinä höpö merkkissä ihan omaa luokkaansa.
Ulosajon iskujen kovuutta kuvannee hieman nämä
Mutta kuitenkin arailla olisit pärjänny paremmin, vaihda pois, vähän offtopic

Kannatan myös Pinlockia, kunhan se on paikallaan kunnolla.

Kun taas se Fairy-juttu meni niin että peset ensin visiirin puhtaaksi ja kuivaat sen. Tämän jälkeen tippa-pari Fairya visiirin sisäpinnalle, levität sen vaikka sormella. Kun Fairy on kuivunut muutaman minuutin päästä, kiillotat tuon visiirin pinnan jollakin pehmeällä kankaalla. Tämä on kätevä ja varmasti toimiva kikka-viitonen siinä vaiheessa kun "tilanne" pääsee yllättämään tai on jo "päällä"
buttrock.gif

Pieni fairyn haittapuoli on jos sattuu sitä visiiriä pyyhkäisemään vahingossa sormella ja sitten hieraisemaan silmää esimerkiksi roskaa pois ottaessa, niin kyllä alkaa mukavasti silmää kirvelemään.

wink.gif
No kun se kyseinen (höpö höpöä) merkki istuu ainakin minun päähän saumattomasti ja olen sitä testannut myös omakohtaisesti varsin kovassa ulosajossa.
Tahtoo vaan ne shoeit olla myös pirun hienoja muotoiluiltaan, toimivuudeltaan, värityksiltään, mutta ainoa asia mikä on schubertissa parempi on se, että se on hieman hiljaisempi. Hiljaisuuden merkitys on kuitenkin toisarvoinen, kun kuitenkin on tulpat korvissa ja ulkonäkö on kuitenkin siinä höpö merkkissä ihan omaa luokkaansa.
Ööö...

No toi hienous lienee makuasia...

Kaikilla ei liene samanlainen kuula kuin sinulla...?

Ja jos vielä tohon hiljaisuuteen... riippuu kyllä aika paljon juuri kyseessä olevasta kypärä/pyörä/pää-yhdistelmästä että onko potta hiljainen vai ei. Se merkki siinä otsan kohdalla ei sitä desibelitasoa kerro.

Mulla on Shoeissa pinlockit sekä tummassa että kirkkaassa visiirissä! Toimii!
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif

Toi fairy juttukin tietty toimii, ainakin lätkäkypärässä mutta itse käytän huurtumisen estoksi optikolta ostettu ainetta? ja ei huurru (ko. aine käy sekä silmälaseille että muille muovilinsseille jne...

wink.gif
Ööö...

No toi hienous lienee makuasia...

Kaikilla ei liene samanlainen kuula kuin sinulla...?

Ja jos vielä tohon hiljaisuuteen... riippuu kyllä aika paljon juuri kyseessä olevasta kypärä/pyörä/pää-yhdistelmästä että onko potta hiljainen vai ei. Se merkki siinä otsan kohdalla ei sitä desibelitasoa kerro.
Äänestyksen tulos

Mutta kuitenkin arailla olisit pärjänny paremmin, vaihda pois, vähän offtopic
No tuo oli sitä höpö höpöä.
No asiaan viitaten oli höpöhöpöä, paremmuudesta/turvallisuudesta jos eroja nyt onkaan, sitten voidaan kiistellä, ehkei kannata, pään mukaan mikä sopii kellekin, shoei oli omalla ostoslistalla myös.

edit: omat mieltymykset käänsi araihin, oikeesti ei turvallisuusseikat

edit2: pinlock käytössä, aika lyömätön systeemi

Back