• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Virta törspeliin soveltuva akkulaturi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha T
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä on kesää jäljellä... mutta oon jo pähkäillyt akun ylläpitolaturin hankintaa. Bemarin omaa saa kaupasta tietty. Onhan noita muitakin valmistajia. Vaatikohan toi känniväylä laturilta jotain erikoisominaisuuksia
withstupid.gif
Näyttäs vaan Louis'sillakin olevan monelaista laturia johon saa hankittua töpseliin sopivan virtapistokkeen.

Jos et Bemarin omaa laturia hanki, niin unohda tuo pyörän oman virtapistokkeen käyttö. Känniväylä kun sulkee sen muutaman minuutin jälkeen eikä se herää ennen virtojen päällekytkentää.

Hyvä ja taatusti edullisempi vaihtoehto on esim. CTEKin laturi, jossa mukana tulee jo akun napoihin pultattava oma töpseli, johon laturin voi kytkeä.

Jos et Bemarin omaa laturia hanki, niin unohda tuo pyörän oman virtapistokkeen käyttö. Känniväylä kun sulkee sen muutaman minuutin jälkeen eikä se herää ennen virtojen päällekytkentää.

Hyvä ja taatusti edullisempi vaihtoehto on esim. CTEKin laturi, jossa mukana tulee jo akun napoihin pultattava oma töpseli, johon laturin voi kytkeä.
Jep... yksi ääni lisää CTEKille
buttrock.gif

Parit talvet jo lataillut XS3600 laturilla ja hyvin pelittää.

Kuten myös. CTEKissä tuli tosiaan mukana akkuun pultattava kaapelinpätkä jossa on toisessa päässä asiallinen vesitiivis suojattu liitin, jonka voi kaapeleineen jättää pyörään kiinni. Tällöin oma ikäänkuin oma virtapistoke laturia varten. Tietysti laturin mukana tulee myös isoilla hauenleuilla varustetut piuhat, joita voi käyttää muissa ajoneuvoissa oleviin akkuihin tms.

Latasin edellisenä talvena tarjoustalon laturilla ja keväällä pyöritti tosi laiskasti. Sama akku ja viime talven CTEK-lataukset niin jopa oli virtaa. Ilmeisesti ylläpito- ja herättelylataustoiminnot todella toimii.

Kiitoksia vaan neuvoista ja kommenteista
bowdown.gif
Vähän olen tota CTEK 3600 vilkuillut. Näyttäisi soveltuvan mp:stä-traktoriin.

Jos olen oikein käsittänyt niin tällä voi ladata akkua vaikka pyörän piuhat olisivat kiinni akussa? Ei aiheuta virtapiikkejä tai tms muuta murhetta?

Tyytyväinen  CTEC 3600 käyttäjä täälläkin. Zephyr, Kotilot, veneen akku. kaikissa olen käyttänyt nyt noin kaks vuotta. Ei ole ongelmia ollut, aina akku ollut kiinni virtapiireissä kotiloissa ja Zephyrissä.

Kiitoksia vaan neuvoista ja kommenteista
bowdown.gif
Vähän olen tota CTEK 3600 vilkuillut. Näyttäisi soveltuvan mp:stä-traktoriin.

Jos olen oikein käsittänyt niin tällä voi ladata akkua vaikka pyörän piuhat olisivat kiinni akussa? Ei aiheuta virtapiikkejä tai tms muuta murhetta?
Juuri noin. Itse pistän pyörän aina CTEK 3600:aan kiinni kun ajan sen talliin. Pyörä on siis aina seisoessaan tuossa kiinni. Pari kertaa olen pöräyttänyt pyörän käyntiinkin tuo kiinni, eikä CTEK'kään tuosta ole nokkiinsa ottanut.

Back