• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viritetty moposkootteri törmäsi pakettiautoon!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thenuke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvät herrat kyse on myös siitä, että mopojen vakuutus ei kata kuin vakion.
Ei taida kukaan kysellä mopon vakuutusyhtiötä hätiin, jos autoilija teilasi mopon päälle vaihtamalla kaistaa?
Jospa kyseessä oli taajama, jossa 50 km/h rajoitus; voimme lähes varmuudella todeta, että motoristi on kaahannut 8 km/h ylinopeudella pakettiauton päälle. Pakettiauton kuljettaja kertoo vielä kuulleensa juuri ennen törmäystä moottoripyörän voimakkaan kiihdytysäänen. Kyllä se syyllinen sieltä vastuuttoman, lakia rikkovan ajoneuvon ohjaksista löytyy.

Tää uutinen kuvastaa hyvin sitä todellisuutta, minkä keskellä kaikki kaksipyöräisillä liikkuvat ovat tuolla liikenteessä. Se on aivan sama, mitä itse teet, koska ulkopuolisten mukaan olet aina väärässä / rikot lakia / jne.

Toivottavasti kyseisen jutun kirjoittanut toimittaja ei pääse ikinä "oikeisiin tiedotusvälineisiin" töihin...

Olin ilmeisesti väärässä paikassa pyörätiellä koirani kanssa, kun yksi mopoilija oli ajaa koiran päälle. Toivottavasti kakara vammauttaa vielä yksin itsensä omatoimisesti mopedillaan. Ei itkettäisi pätkääkään.

sanoi:
Olin ilmeisesti väärässä paikassa pyörätiellä koirani kanssa, kun yksi mopoilija oli ajaa koiran päälle. Toivottavasti kakara vammauttaa vielä yksin itsensä omatoimisesti mopedillaan. Ei itkettäisi pätkääkään.

taitaa olla vähän eri asiasta kyse kuin otsikon onnettomuudesta... kai.

sanoi:

taitaa olla vähän eri asiasta kyse kuin otsikon onnettomuudesta... kai.

Viittaan tällä näiden 15-kesäisten kykyyn ottaa huomioon ympäristönsä. Aivan kuten kommentoin jo aikaisemmin. Ymmärtämättömyys liikenteestä, ajoneuvon puutteellinen hallintakyky ja sekä ajotaitoihin, että liikennetilanteeseen sopimaton ajonopeus aiheuttavat onnettomuuksia. Aivan kuten otsikon viittaus lehtiartikkeliin osoittaa, oli syy sitten kenen tahansa.

Toteamukseni läheltä piti-tilanteesta päivällä voi ottaa miten haluaa. Tällä foorumilla on todettu, että kaksipyöräisen ajoneuvon kuljettaja ei syyllisty virheisiin tai sitten laki on muotoiltu väärin näiden ajoneuvojen osalta. Tähän yleiseen linjaukseen vedoten olin väärässä paikassa pyörätien reunassa.

Oikea paikkani olisi kai ollut ojassa, jotta tuo alaikäinen sankari olisi saanut ylläpitää haluamansa ajonopeuden ja -linjan.

Itseä myös ketuttaa nuo päättömästi ajavat mopopojat, ainakin meidän kylällä liikennesäännöt hukassa ja havainnointi 0. Silti perseestä tuo uutinen...

Itseä myös ketuttaa nuo päättömästi ajavat mopopojat, ainakin meidän kylällä liikennesäännöt hukassa ja havainnointi 0. Silti perseestä tuo uutinen...
Asiaa. Ilman valoja tykitetään ja jos tullaan oikealta niin eihän heillä silloin tartte hidastaa yhtään, minun vikani jos ajan eteen jos sieltä tulee mopopoika 70km/h ilman valoja.  
withstupid.gif

e. Ja nimenomaan taajamassa

Back