• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vinkki vanhojen "isojen raasereiden" omistajille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heh, en meinannu sitä
smile_org.gif
meinasin jotakin heittää mut pyyhkäsin veks jottei jouku heti tartu siihen ja.. no niin
mad.gif

Mistä noi nussimis ja panojutut tähän tuli?

Alkaa tuntua jo teinihörinöiltä.. isot puheet, pienet teot
biggrin.gif
Tuo Sinun avauksesi oli sen verran sekava ja vaikeaselkoinen, että kai se antoi liikaa tilaa virnuilulle. Sori, jos lipsahti vakava keskustelu vikaraiteelle. Itse availit viestissäsi teeman ISOIN JA KOVIN? Eikö?

Aloitin käytetyllä 750 Fourilla Hondalla -80 luvun alussa. Ei tyhjenny takki cruisaillessa. Sen jälkeen on ollut näitä "isoja raasereita" kymmenkunta. Takki senkun täyttyy. Nahkapukuunkaan ei enää mahdu kuin käsi siihen, mihin ennen jalka.

Tekopyhä teema.

edit: ja nuo kolme kirjainta selityksineen oli omistettu vanhalle bestikselle Hannu59:lle ja vain hänelle.

Tuo Sinun avauksesi oli sen verran sekava ja vaikeaselkoinen, että kai se antoi liikaa tilaa virnuilulle. Sori, jos lipsahti vakava keskustelu vikaraiteelle. Itse availit viestissäsi teeman ISOIN JA KOVIN? Eikö?

Joo, en ota nokkiin vaikka ehkä siltä vaikuttais. Mulla provosoiva tyyli, tiedetään ja useimmiten "minä tiedän" asenne mut ei voi mitään kun on tavaksi jo tullu
smile_org.gif

Saa heittää takas "lunta pesään", kun tulee liika paksua tekstiä.

Tekopyhä teema.
Eikö täällä ole ainakin 50% jutuista tekopyhää jeesustelua, 20% omalla erinomaisuudella retostelua, 20% silkkaa vittuilua ja jäljelle jää 10% muuta höpinää, josta ehkä 10% on asiaa?
Jep, eikö saanu sanoa?
Ei. Olen edelleen käärmeissäni tiistaitrivian hyytymisestä semminkin kun pari viimeistä kierrosta oli itselleni vähemmän tutuista aiheista.

Eikö nyt kuitenkin ole niin, että moottoripyörä yleensä ostetaan harrastevälineeksi ja hauskanpitoon? Silloin useastikin ostaja ottaa sen, mihin on varaa ja mikä eniten vastaa omaa mielikuvaa siitä prätkästä, minkä on aina halunnut.

Pedagoginen näkökulma jää usein varjoon. Itselläni oli pari kesää GS450 Suzuki. Hyvä pyörä ja ihan riittävä kaikkiin tarpeisiin. Niin kuitenkin kävi, että sillä Palominolla auringonlasku näytti jotensakin liian kaukaiselta...

Olis ehkä pitäny aloittaa "Kun olin ajelulla.. jne. kokemusta" mutta tuli vaan yks kaks mieleen heittää ohjeen muodossa, kun olin vetässy Lahden reissun muijan kanssa ja illemmalla halus vielä rundia kylillä.

Kyll tuntu jo painavalta toi cebari kaupungissa, valoista valoihin ym. ja olihan siinä tietty sitä muuta viikonlopun rientoakin, jotta takki oli jo aikas tyhjä vaikka onkin harteikas miäs
smile_org.gif

Siinä se sitten koettuna lähti vinkin muotoon foorumille..

Daredevil; Ei pidä tyhminä mutta nääs tätäkin foorumia selaa motoilijat, jotka seisottaa konetta valoissa molemmat tossut tukevasti maassa. Ei siinä mitään vikaa mutta jos se on ainoa keino pitää pyörä pystyssä niin ehkä vinkit on tarpeen.

Kuten sanottua, olen aina oikeassa ja mun on pakko se sanoa
baaa.gif

Isot teot, pienet munat. Pahoittelut.

P.S. Jotenkin mua joskus ärsyttää jotkut jostain itsestäänselvyyksistä paasaajat. Pitävätköhän he meitä muita tyhminä vai mitä vittua...
biggrin.gif
Hehe!

Juu siltähän se tuntuu..
Mutta aina sillon tällön jonkun mopo kellahtaa..

Kait sitä ihminen on vaan niin tyhmä, ajattelee etten minä väsy. Ne on tavalliset ihmiset jotka väsyy..
biggrin.gif

Just kaverin mopo kaatu pihassa, ku ajo 200km sateessa, eikä muistanu laittaa tukijalkaa alle.

Onneks ei jääny ite alle ja mopoonki tuli vaan pari naarmua.

Just kaverin mopo kaatu pihassa, ku ajo 200km sateessa, eikä muistanu laittaa tukijalkaa alle

Just näin.. mä lueskelin tota noloimmat kaatumiset viime viikolla ja siin oli muutamaan kertaan toi jalka jääny yhellä sun toisella alas lähdössä ja kuperkeikat sitte enempi vähempi lähellä. Ite siellä ehdin kehua ettei mulla.. ja sen jälkeen jääny jalka alas jo kaks kertaa.. ei vielä kaatoa sen takia
nixweiss.gif

Tekevälle kait sattuu mutta jalan takia en viittis kaatua sentään.

"Osti viidenkympinvillityksessä jonkun ison uuden bemarin, jota se kippaili sinne sun tänne.
biggrin.gif
Tosin, paikaltaan. Mm. kerran liikennevaloihin, kun unohti laittaa jalat maahan. "

Tämä on yksi vanhimmista HD kaupunkitarinoista, saapunut näköjään vihdoin Toijalaan. Siellä se sitten elääkin kuin rakkari Rätössä.
No tämä nyt ei ole mikään kovin kummoinen juttu, se tosiaan kyllä voi sattua, ja varmasti on sattunut useammallekin motoristille aikojen saatossa.
pftroest.gif
Olkoonkin kuinka kaupunkitarina tahansa. Se ei varmaankaan estä sitä, ettei niin olisi jollekin/joillekin käynyt.
smile_org.gif
Vai olenko väärässä?

(Itekin kippasin autokoulun pyörän, kun nostin jalat tapeille ennen kun sain pyörän liikkeelle)

Ai juu, tapahtui Tampereella.

motoilijat, jotka seisottaa konetta valoissa molemmat tossut tukevasti maassa.
Näin sitä itse tulee hyvin usein tehtyä. Molemmat tossut maassa olo on tukevampi ja voi vapaammin keskittyä valoja ootellessa siihen kaikkeen muuhun mitä se vaeltava silmä nyt milloinkin saattaa bongata
wink.gif
Sama aika siinä menee "herätessä" nakata ykkönen pesään kuin kotilollakin - siis jos ei osaa aavistaa ko. risteyksen valovuoroja. Tutuissa valoissahan jo keltaisella mopo irtoaa viivalta, kotiloiden jäädessä arpomaan vielä polkimiaan
cool.gif

Joku vanha kadeksankymmentäluvun gixeri olis komea sitten kun sellaisen saa museorekisteriin
biggrin.gif
. Mutta jos vanhemmista pyöristä puhutaan, niin usein niissä on tehoa, muttei ajo-ominaisuuksia. Verrattuna uudempiin siis. Jossain testissä oli joskus asiaa kuinka vanhan gixerin alusta ja jarrut olivat todella huonot siihen nähden, että kuinka kovaa pyörällä pääsi moottoritehon puolesta. Kun siihen lisää vielä yhtälön, että kuinka vaikeaa moottoripyörällä on suorittaa tehokas jarrutus tai väistöliikkeitä, niin ajosta tulee riskialttiimpaa. Mutta voisihan sitä väittää, että yhtä hyvin uusien pyörien kanssa tulee valheellinen turvallisuudentunne ajaessa, kun pyörä toimii kuin ajatus.

Mistä noi nussimis ja panojutut tähän tuli?

Alkaa tuntua jo teinihörinöiltä.. isot puheet, pienet teot  
biggrin.gif
Isot teot, pienet munat. Pahoittelut.

P.S. Jotenkin mua joskus ärsyttää jotkut jostain itsestäänselvyyksistä paasaajat. Pitävätköhän he meitä muita tyhminä vai mitä vittua...
No tottakai paras on hintalaput Goretexeissä roikkuen hiihtävä pönäkkä punoittava Petteri joka tulee valistamaan jakamalla Tekniikan Mailmasta juuri lukemaansa syvää viisautta mopolla ajamisesta...

Siis nimenomaan lukemaansa, systemaattinen harjoittelu, kuntoilu tai mikään muukaan vaivannäkö mopoilun takia on turhaa kun on varaa ja on kierretty ko. ikään mennessä muutakin kuin tahkoa.

Ilmeisesti keski-iän kriisin raiskaamat tono-oskarit arvioivat kaikkia muita oman mittansa mukaan eli kukaan muukaan ei voi tietää mitään mikä on itselle uutta ja ihmeellistä...

Back