• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vinkkejä tulevan kesän reissulle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vinkkejä tulevan kesän reissulle

Alustava tarkoitus olisi tehdä seuraava reissu kesällä: Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Tanska, Ruotsi ja sieltä takas kotiin. Olisiko ohjeita neuvoja ko. maista? Virossa emme ole yötä mutta muissa maissa tulee yövyttyä. Hyviä majoitus vinkkejä? Kaupungit missä olisi ajatus majoittua olisivat Riika, Kaunas, Gdansk, Berliini, Kiel, Köpis, Falköping, Tukholma

Kiitoksia jo vinkeistä etukäteen. Akaisempaa kokemusta ei ole kuin Norjasta, Virosta ja Latviasta, eli kaikki pienetkin vinkit ovat tervetulleita!

Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia majoituksista, nähtävyyksistä, jne.
Olen ajatellut tuon "lenkin" jossain vaiheessa tehdä :orgmp3:

Virolaisen kaverin mukaa ne tiet on ihan paskakunnossa kun rekat jyystää ne pilalle ja kukaa ei ylläpidä niitä. Eli vähä kantsii varautua baltian maiden alueella semmottee. Saksassa oon ajellut itte vaa autolla mutta haaveillu et pääsis pyöräl päästelee sinne, siel ei montaa tuntia mee eteläsaksasta pohjoseen pyyhältää! :jpstyle:

timon sanoi:
Alustava tarkoitus olisi tehdä seuraava reissu kesällä: Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Tanska, Ruotsi ja sieltä takas kotiin. Olisiko ohjeita neuvoja ko. maista? Virossa emme ole yötä mutta muissa maissa tulee yövyttyä. Hyviä majoitus vinkkejä? Kaupungit missä olisi ajatus majoittua olisivat Riika, Kaunas, Gdansk, Berliini, Kiel, Köpis, Falköping, Tukholma

Kiitoksia jo vinkeistä etukäteen. Akaisempaa kokemusta ei ole kuin Norjasta, Virosta ja Latviasta, eli kaikki pienetkin vinkit ovat tervetulleita!

moro en minä sillee vinkkejä osaa antaa ite oon aina aina lähteny vaan ajeleen ja päämääräkään ei oo ollu aina sevillä tai jos onki ollu se on voinu muuttua matkalla eli illalla hotellilla oon suunnitellu mihin taas ajelen ja nuista teistä ja niiden kunnosta ihan turhaa semmosia miettiä kyllä niitä pitkin pääsee meneen ja tieten esim Puola sielä ei juuri moottoripaanoja oo eli pikkuteitä rekkoja ja kyliä paljon mutta mihinpä se on lomalla kiire ja Puolalaiset on liikenteesä tosi viksuja ohittelevat kyllä paljon mutta hyviä ovat väistäänkin - ite oon tosiaan ajellu aika paljon itä-euroopassa pari kertaa mustallemerelle ja istanbiliin jne. yöpymiset sielä on vielä yleisesti halpaa - ja tänäkesänä käyn ainakin tyttären pojan 9v kans Sashenringillä heinäkuun alusa kattoon kisat ja siitähän Puolan kautta mekin mennään ja älä nyt ihan rantoja kiertele Varsovasa sun pittää tieten käydä !! kari.coutsi@luukku.com

Nyt ois tosissaan tarkotus kiertää noita rantoja! Muuten on tullu varsovat yms. katottua mut Latviaa pitemmälle en ole pyörällä ajellu ja noiden teiden kunnosta niin ainakin Virossa ja Latviassa tiet on paikoin paremmassa kunnossa kuin Suomessa.

Ihan hyvässä kuosissa ne tiet siellä olivat ainakin muutama vuosi sitten, pahin pätkä taisi olla Puolan puolella Saksasta (Berliini) tultaessa rajalla kun Puolan puolella muuttui betonitieksi, jossa 100km/h rajoitus mut just pysty 80km/h ajamaan. Ensimmäistä kertaa näin muuten tienvarsi"naisen", jolla varoitusliivit päällä :grin:

timon sanoi:
Nyt ois tosissaan tarkotus kiertää noita rantoja! Muuten on tullu varsovat yms. katottua mut Latviaa pitemmälle en ole pyörällä ajellu ja noiden teiden kunnosta niin ainakin Virossa ja Latviassa tiet on paikoin paremmassa kunnossa kuin Suomessa.

Via Baltica on hyvässä kunnossa, mutta muuten en voi yhtyä mielipiteeseesi Latvian teiden kunnosta, paikoin aika järkyttävää, paikkaa ja paikan paikkaa enemmän kuin alkuperäistä tietä.

Riian vieressä oleva Jurmala on hiekkantoineen tunnettu rantakohde.

Ihan hyvässä kuosissa ne tiet siellä olivat ainakin muutama vuosi sitten, pahin pätkä taisi olla Puolan puolella Saksasta (Berliini) tultaessa rajalla kun Puolan puolella muuttui betonitieksi, jossa 100km/h rajoitus mut just pysty 80km/h ajamaan. Ensimmäistä kertaa näin muuten tienvarsi"naisen", jolla varoitusliivit päällä :grin:

Mies on valinnut oikean tyyppisen pyörän Puolan Reissuun. Itse en ole koskaan ajanut Gdanskissa. Sen puutteen korjaan ensi kesänä. Olen kyllä menny siitä alempaa Augostowista Berliiniin. Siitä on jo vuosia. Muita reittejä olen ajanut Puolan läpi useasti, kun olen matkannut kohti Itävaltaa, tai sitten toisinpäin. Kroatiastakin on tultu, jolloin tultiin ylös itäreittiä.

Puola on kumminkin iso, jos verrataan Balttian maihin. Siten siellä on kaikenlaista tiestöä, mutta on myös todella sitä huonoa.

Näilläkin sivuilla moni on todennut, että Puola on seikkailu. Se on musta oikea asenne. Liikennekultuuri on hyvin erilaista, kuin Suomessa. On makuasia, onko se parempaa. Musta on.

Jos on kovin taipuvainen kukkahattuiluun, Puola tuskin on nautinto.

Kiitos paljon kaikille jo vastanneille mutta niin ne suunnitelmat muuttuu, Sakasalainen kaveri sai ipanan ja nyt reissu meneekin niin että finnlinellä Rostockiin ja siitä Sakasan läpi Frieburgiin, muutama päivä siellä ja takasin Tanskan ja Ruottin kautta Suomeen! Oisko tuolle mitään neuvoja?

Viimeksi muokattu:
Kysäisempä vielä kun ekana päivänä on siis tarkoitus ajaa niin pitkään kohti etelää kun jaksaa, google maps näyttää reitin Rostokista Waldkirgiin tien 7 ja 5 kautta, onko ruuhkaisia ja onkohan tiedossa paljon tietöitä?

Back