• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vinkkejä pyörän ostamisesta saksastaitelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kung Boa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli vinkkejä ja infoa miten kannattaa tehä ja miten ei kun ostaa pyörän saksasta. Miten maksu kannattaa suorittaa esim.
Ite en menee paikan päälle hakemaan vaan ajattelin et ottaisin yhteyttä Kuljetusliike Heikki Seppälä Ky ja kysyä hintaa jne. kun sitä firmaa on suositeltu täällä.

Suosi isoja liikkeitä. Saat varmemmin rahoillesi vastinetta ja saattavat puhua enklantia. (limbaecher.de myös suomea)

Nyt siis puhun hurjasta kokemuksesta koska olen yhden hommannut saksasta.  
biggrin.gif
Mut ei mulla ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa Saksan kaupoista. Pyörä oli itseasiassa parempi kuin osasin odottaa ja toimii kuin unelma. Tosin en varmaan voi kaikkien puolesta puhua...saattaa sieltä olla uitettuna vähän heikompiakin yksilöitä.

Jos ostat käytetyn mene katsomaan paikanpäälle mistä maksat. Älä milloinkaan lähetä rahaa/maksa jos et ole tavaraa nähnyt.
Yksityisiltä saat halvemmalla, samahan se täällä suomessa on.

Jos ostat uuden voit sen maksaa suoraan yrityksen tilille ja järjestää kuljetuksen. Kannatta antaa olla laatikossa ettei tule naarmuja kuljetuksessa, kokoat mopon sitten itse suomessa.

Itse olen ostanut omaan käyttöön saksasta useammankin pyörän, suosi tosiaan isoja liikkeitä tai sitten osta suoraan yksityiseltä.

Saksassa on paljon jobbareita ( kuten suomessakin ) ja tuollaisilta kauppiailta voi saada paskaa käteensä.

P.S. Yksi neuvo, unohda kaikki italian papereilla saksassa myynnissä olevat vehkeet ( myynti-ilmossa "italienisch papiere" tms. )

Itse en ole nähnyt yhtään hyvää italiasta tullutta käytettyä pyörää tahi autoa... tämä tosin minun mielipiteeni, jollakin voi olla täysin päinvastaiset kokemukset.

En kyllä suosittele tuota että näkemättä ostetaan pyörää jos ei ole uudesta tai aivan todella vähän käytetystä kyse joka on myynnissä isossa merkkiliikkeessä. Pikkuliikkeistäkin löytää kyllä todella hyviä yksilöitä mutta silloin pitäisi olla paikan päällä itse tutkimassa.

Saksassa on todella paljon ylivuotisia pyöriä myynnissä ja niistä ei monestikaan ilmoiteta että kyseessä on ylivuotinen. Yleensä vain ensirekisteröinti (EZ) ilmoitetaan. Silloin tällöin näkee että pyörä on oikeasti jopa 4 vuotta ilmoitettua "vanhempi". Kannattaa siis kysyä tätä aina ja ottaa selvää mistä helposti voi esim kuvista päätellä kysisen pyörän vuosimallin.

Jotkut pyörät on rajoitettu 98hp halvempien vakuutuksien takia.

jos ostat uuden voit sen maksaa suoraan yrityksen tilille ja järjestää kuljetuksen. Kannatta antaa olla laatikossa ettei tule naarmuja kuljetuksessa, kokoat mopon sitten itse suomessa.
paljonkohan tuossa jäis verojen jälkeen voitolle jos suoraan laatikossa tilais uutena...
nixweiss.gif

tietty mallikohtaisia eroja jne, mut noin niinku suunnilleen kokonaisuutena ajattelis.

laatikossa kuljetuskin olis kyllä helpompaa.

jos ostat uuden voit sen maksaa suoraan yrityksen tilille ja järjestää kuljetuksen. Kannatta antaa olla laatikossa ettei tule naarmuja kuljetuksessa, kokoat mopon sitten itse suomessa.
paljonkohan tuossa jäis verojen jälkeen voitolle jos suoraan laatikossa tilais uutena...  
nixweiss.gif

tietty mallikohtaisia eroja jne, mut noin niinku suunnilleen kokonaisuutena ajattelis.

laatikossa kuljetuskin olis kyllä helpompaa.
Ei yhtään, todennäköisesti tulee 500-1000€ kalliimpi kuin suomesta ostettu
biggrin.gif

Moron !

Suotta Italiaa on pelätä.
Olen ostanut kaksi käytettyä Italiasta, molemmat vain kuvien perusteella.
Eka yksityiseltä, mopo oli kouluarvosanoilla 9.
Toisen liikkeestä, mopo oli 10+.

Liike oli dealeri jonne maksoin vielä pyörän etukäteen.

Käytä välittäjää>n. sata € tulee kalliimmaksi kuljetuksineen ja ei katoa rahat matkalla. Myös hinta saattaa tinkimällä pudota paremmin, kuin mitä ite saisi alas, kun on firma tinkimässä, joten saat vielä mahdollisesti halvemmalla, kuin ite ostamalla.
Tiedän kokemuksesta...

Esim. http://www.autotori.eu/

Tota menestyksellä käytänyt. Hemmo tuonut 30v. laitteita Sakuista.

ÄLÄ LÄHETÄ RAHAA ETUKÄTEEN!

Edit: Pikku lisävinkki: Jos jostakin syystä joudut alkaa miekkailemaan pyörän myyjän kanssa, niin välittäjän ostama pyörä Saksalaisesta liikkeestä on paras vaihtoehto (uusi tai käytetty). Myös vientiin kun välittäjä ostaa, niin saa yleensä "nettohintaan", verrattuna jos ostat yksityisenä...

Back