• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vinkkejä ajohousuista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Egon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjesta!

Ilmeisesti jokatalvinen ajokamat uusiksi -villitys tekee tuloaan...  
062802moto_prv.gif

Kyselenkin tässä messujen alla vinkkejä ajohousuista, jotka täyttäisivät seuraavat kriteerit:

1) Gorea
2) Kohtuu lämpöiset
3) Istuvat, eli toimisivat yhessä myös nahkatakin kanssa.

Nykysellään käytössä 2-osanen ratapuku, rukan goretakki + nahkapökät ja dainesen nahkatakki + ajofarkut, eli sellaset tekstiilipöksyt vielä tartteis, jotka menis keväällä ton rukan takin kanssa, mut myös kesätouringissa yhessa nahkatakin kanssa.

Ideoita?

Tuossa tulisi ensimmäisenä mieleen sellaiset pöksyt Rukalta, jossa gore on laminoitu pintakankaaseen, esim. Armas. Pitää vettä eikä ime sitä edes siihen pintakankaaseen = tuntuu sateellakin lämpöisiltä. Huono puoli on se, että kesähelteelläkään ei kalvoa saa pois = tuntuu liian lämpöiseltä. Mutta kevät/syksy käyttöön erinomaiset ja saa niin halutessa yhdistettyä vetoketjulla takkiin.

Muutamat pöksyt tullut käytettyä, ja taikasanaksi on tullut aito Goretex, ei mikään tixtex. IXS:in ja Rukan gore-pöksyt pitäneet veden ulkopuolella ja eivätkä ole kuitenkaan hiostaneet.

Kiitoksia vastauksista!

Goren suhteen olen samaan lopputulokseen tullut, kun on parit tixtex-tekstiilit kaapissa lojumassa. Hiostaa jo pelkkä ajatuskin.
tounge.gif

Rukat hommaisin ehdottamasti muuten, mutta mitä olen niitä sovitellut, niin tuntuvat (ainakin sovittamani mallit) pirun kompelöltä ja jotenkin toppahousumaisilta.

Jotain tämän tyyppistä ratkaisua olen ajatellut. Tosin nuo on kyllä aika suolasen hintaset
033102ass_1_prv.gif

Kiitoksia vastauksista!

Goren suhteen olen samaan lopputulokseen tullut, kun on parit tixtex-tekstiilit kaapissa lojumassa. Hiostaa jo pelkkä ajatuskin.  
tounge.gif

Rukat hommaisin ehdottamasti muuten, mutta mitä olen niitä sovitellut, niin tuntuvat (ainakin sovittamani mallit) pirun kompelöltä ja jotenkin toppahousumaisilta.

Jotain tämän tyyppistä ratkaisua olen ajatellut. Tosin nuo on kyllä aika suolasen hintaset  
033102ass_1_prv.gif
Jos löydät vielä jostain niin kokeile Rukan Mika housuja. Ne ei oo nii paksun oloiset.

Muutamat pöksyt tullut käytettyä, ja taikasanaksi on tullut aito Goretex, ei mikään tixtex. IXS:in ja Rukan gore-pöksyt pitäneet veden ulkopuolella ja eivätkä ole kuitenkaan hiostaneet.
Reimalta tai siis nykyään Scott ja Sinisalolta löytyy myös kelposia housuja, tietenni jos on jo jonkun firman takki ja siinä liitosvetskari, niin kannattanee kattoo saman firman housujaki. Ei aina ole noi vetskarit yhteensopivia.

Ei kunnollisista Goretex asuista tarvi vuorta mihkään ottaa, ei hiosta ja kokemus Sinisalon, Reiman ja Scotin tuotteista.

Juu Gore on hyvä.

Lindstrandsillakin on ihan ok kamoja vaikka eivät Gorea olekkaan.
Lindstrands vetskarit sopii myös Rukkaan.

Tuo vetskarin sopivuus, taikka sopimattomuus lienee täysin toisarvoinen asia.

Who cares?
nixweiss.gif

Tuo vetskarin sopivuus, taikka sopimattomuus lienee täysin toisarvoinen asia.

Who cares?  
nixweiss.gif
Siinä mielessä tuo vetoketju ei ole ihan 'Who cares' -juttu, jos ajelee kylmissä/vaihtelevissa olosuhteissa.

Koettua:
- lämpötila +2 - 6 °C, kahvat kuumana ja vettä vihmoo
- Rukka Gorea ittellä ja emännällä
- välikerrosfleeceä lisätty, mutta palelee, etenkin takapenkki

Sitten kun älysi vetää pöksyt ja takin vetoketjulla toisiinsa kiinni, ni tarkeni hyvin ne pari sataa kotiin asti.

Etelän helteissä ei sitten niin väliä...
wink.gif

Sekin koettu.

-jami

Vaikka tässä hiukan itseäni toistankin, niin miten olisi Halvarssons Safety pants? Maksaa vähemmän kuin nuo Alpinestarsit, vaikka ostaisit koko setin: suojaavuudeltaan nahkahousujen veroiset aluspökät ja siihen kahdet kuorihousut: vedenpitävät kalvohousut ja hellekeleille sopivat verkkosellaiset. Ja vetoketjunkin pitäisi olla yhteensopiva Rukan kanssa.

Ei tosin aitoa Gorea, mutta ainakin takissa tuo Halvarssonin kalvo tuntuu toimivan ihan yhtä hyvin. Itselläni on Safety-takin kaverina Goretex-housut, enkä ole huomannut mitään eroa toimivuudessa.

sanoi:
Vaikka tässä hiukan itseäni toistankin, niin miten olisi Halvarssons Safety pants?

Kiitoksia vinkistä! Näihin en ole törmännytkään, mutta ideana vaikuttaa kyllä kiinnostavalta. Varmaan testailen nuo, alpinet ja sitten ehdotetut Rukat.

Back