• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Villan vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laitetaanko pönttö täyteen villaa vai tiettymäärä ja jos se on täynnä onko äänet isommat vai pienemmät?

Tohon on kaksi koulukuntaa, jotkut "repii" villamaton ja tumppaa pöntön täyteen suurinpiirtein huhmareella avustaen ja sit toiset kiertää mattoa reikäputken ympärille silleen että pönttö on täys. Itse käytän tota jälkimmäistä konstia.
Oon myös kokeillu tota repimistä mut sillon villat palaa nopeemmin pois enkä oo korvakuulolla kyllä huomannu eroo noitten välillä.
Mun mielestä vajaaks ei kannata jättää sillon taitaa olla rouheemmat soundit
smile_org.gif

Maalais järjellä kun funtsii niin luulis että revitty villa vaimentas enemmän ääntä koska se jää "ilmavammaks" mut joku kuka tietää faktoja voi kertoa.

sanoi:
Laitetaanko pönttö täyteen villaa vai tiettymäärä ja jos se on täynnä onko äänet isommat vai pienemmät?

Täyteen, ilmavasti. Jos sen tökkii sinne tiukkaan ei sillä ole mitään virkaa. Ja musta paremmat (matalammat) äänet lähtee jos se on laitettu silleen asiallisen ilmavasti.

Täyteen ja huhmareella avittaen sanoo minun koulukuntani. Tiukkaan sullottu villa vaimentaa parhaiten ja kestää pitempään. Teoriassa antaa parhaan tehon myös. Itse laitan ihan tavallista lasikuitumattoa, millaista jämäsilppua sattuu kulloinkin kassin pohjalla olemaan. Lasikuitumatto kestää vuosia, toisin kuin jotkut kalliit "vaimenninvillat".

Käsittääkseni ääneen vaikuttaa eniten reikien koko, en vaan muista oliko suuremmat reiät = matalammat äänet vai toisinpäin.
nixweiss.gif

Back