• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vilkun käytöstä taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CebariTonni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Meillähän Helsingistä lähtevät sijoittuvat vasemmalle ajokaistalle vaikka muilla kaistoilla ei olisi ketään mailla eikä halmeilla .. ja ihan vaan varmistaakseen, että varmasti ovat oikein sijoittuneita, kun jo Kemijärvellä pitää kääntyä vasemmalle.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Aamu alkoi taas mukavasti pienillä naurun tirskahduksilla kun luki näitä... Onneksi tällä foorumilla saadaan vakavistakin ja tärkeistä asioista höystettyä huumoria irti  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Tässä hieman käänteinen tapaus joka tapahtui itselleni. Olin autolla liikkeellä ja risteyksessä kääntymässä oikealle. Vasemmalta lähestyi moottoripyörä jolla oli vilkut päällä vasemmalle käntymistä varten. Olin jo lähdössä liikkeelle kun iski epäilys motoristin kääntymisestä. Niinhän siinä kävi että vilkut olivat unohtuneet päälle ja pyörä jatkoi suoraan. Olen onneksi sen verran skitso että pyrin aina epäilemään kaikkea ja kaikkia liikenteessä, ja varsinkin pyörällä ajaessani. Tavallinen kotilokuski olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä ajanut eteen. Sain itsekin taas hyvän muistutuksen siitä kuinka tärkeää on vilkun oikea käyttö, siis myös sen sammuttaminen.

Mikä hel****i siinä on että ei voida sitä vilkkua laittaa päälle jos halutaan vaihtaa kaistaa
veryangry.gif
.
Turha tuosta on hermostua. Kuski oli selvästi turkulainen. Sikäläisessä liikenteessä vilkun käyttäminen vähentää mahdollisuuksia onnistua kaistanvaihdossa. Turkulainen on eläin, joka ajattelee "ei tuo ainakaan mun edelle tähän jonoon tule" ja kaasuttaa välin pois. Noh valitettavasti jonossa seuraavakin on sielläpäin usein samasta kaupungista.

Ja jos joku turkulainen nyt kokee tulleensa loukatuksi, niin olen pahoillani. Saatat ehkä olla juuri se poikkeus, joka vahvistaa edellä kuvatun säännön. Tai sitten sovit vanhan fraasin "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" kuvaamaan joukkoon.

033102bebe_1_prv.gif

Ja jos joku turkulainen nyt kokee tulleensa loukatuksi, niin olen pahoillani. Saatat ehkä olla juuri se poikkeus, joka vahvistaa edellä kuvatun säännön. Tai sitten sovit vanhan fraasin "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" kuvaamaan joukkoon.
Ei totuudesta voi loukkaantua. On vaan niin paljon helpompaa sitten ajella muualla kun on tottunut Turkulaiseen "viidakon lakiin"
tounge.gif

p.s. Ja me hengissä (toistaiseksi) selvinneet olemmekin sitten parasta A-luokkaa motoristisurvivalissa
biggrin.gif

eikös se vaan ole täällä suomenmaassa yleinen käytäntö, että vilkku laitetaan päälle vasta sitten kun on eturenkaat linkussa, jos sittenkään
veryangry.gif
Just noin! Ja ensin kiihdytetään sinne tulevaan risteykseen ja katsotaan ettei se risteyksessä oleva vaan ehdi tuleen sieltä,ja sitten viimesellä metrillä vilkku päälle.. hähäää,ehdinpä ennen sua!! Ja tää on tosiaan varsinaissuomalainen traditio jo
mad.gif
mad.gif

Back