- Sijainti
- Satamäärin
sanoi:Nyt sitten päätettiin, että lisätuntien sijaan isäntä ostaa minulle mopon harjoittelupyöräksi. Ja kun sillä varmuus kasvaa, menen takaisin ottamaan pari lisätuntia joita jätin nyt ajamatta vaikka olen ne maksanut. Ja ehkä sitten kevarilla käsittely- ja ajokokeeseen.
20 vuoden ajamattomuuden jälkeen istahdin Hondan (CBR600F) selkään ja sillä käytiin isännän kanssa paikallisella parkkiksella tsekkaamassa liikkeelle lähdöt, jarrutukset, hidasajot jne. Auttoi kyllä minua tosi paljon, vaikka ensin olin kovasti kovaa menossa autokouluun ottamaan muutamaa ajotuntia. Tosin.. Kovasti olen kurkkinut, mihin pääsee ajamaan EAK:ta
Yllättävästi olivat jääneet tiukasti selkärankaan opit
sanoi:Ei ole siis helppoa tämän ikäisenä moottoripyöräkorttia ajaa. Ja opetuksen tasokaan ei mielestäni ollut kovin kehuttava. Opettaja oli melko hiljainen, korvakuulokkeen ohjeet eivät aina kuuluneet, palautetta en saanut jne. Mutta en minä häntä tästä syytä vaikka olisinkin tarvinnut ehkä räväkämmän opettajan.
Iästä ei ole oppiminen kiinni, sullakin oppimisen halut ovat kovat.. Eikö siinä autokoulussa oo ketään muuta opettajaa moottoripyörille? Jos vaikka varovasti vihjaisi, että vois olla joku toinen parempi.. Mullakin oli autokoulussa sellainen reipas tyyppi opettamassa, mikä aina naureskeli mun roadragelle ja totesi, että noin ei varmaan inssissä kannata.. (autolla opeteltiin ajamaan siis) Toinen opettaja, minkä kanssa kävin kerran ajamassa, oli niin lässy, että meikäläinen hermostui jo siitä!
Kannattaa myös sanoa niistä kuulokkeista, ei oo välttämättä sun päässä sekään vika.
Jahei! Anna itsellesi lupa oppia ajamaan ihan ajan kanssa, mikä kiire meillä on valmiissa maailmassa