Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tässä alan pikkuhiljaa ymmärtää, että olen erehtynyt. Ei voi mitään, en kyllä tässä ala puoltani valitsemaan sen kummemmin, koska veikkaan että vaikka kuinka pyrin ajelemaan suurinpiirtein rajotusten mukaisesti, niin ylinopeussakkoja tulen itsekin vielä joskus saamaan... Ei musta sentään mitään tollasta "kukkahattua" saa, vaikkei vetomiestäkäänTe olette todella väärässä. MP porukassa ei ole mitään me henkeä. Varmaan toistakymmentä kertaa viimekkin kesänä tuli joku homosohva kuski valittamaan toisten ajotyyleistä.Auts, samat fiiliksetOlen itse vasta moottoripyöräilytaipaleeni alussa, mutta jotenkin kuvittelin tähänkin foorumiin rekisteröityessäni, että me kaksipyöräisillä ajelevat ollaan vähän niinkuin samaa porukkaa. Tätä ketjua lukiessa ei kyllä siltä tunnu.
Yritin keksiä että mitä iloa kellekkään teille näytön toisella puolella olijoille voi olla siitä, että aloittaja saa vielä lisärangaistuksen, mutta en keksi muuta kuin vahingonilon?![]()
![]()
Tuntuu että naismotoristien rivitkin repeilee ennen kuin ovat kunnolla edes kasassa..
Muuta ap. aiheeseen liittyen, oma fiilis on että toista kertaa ei tuomittais (en edusta minkäänlaista oikeuden istuntoa enkä käräjää enkä muutakaan virallista tahoa). Mielestäni olet asiasi ilmoittanut erittäin asiallisesti ja ihmettelen hommasta ilmaantunutta kohua. Tosin jotkut kaipaavat kukkahattuunsa lisää kukkia..![]()
Ja tuolla oli toinen ketju missä kaverilta oli lähteny kortti ja siel oli hirvee päänaukominen et "hähää" ihan oikein kun veivät kortin nii ei kai sitä sit voi toivoo tässäkää muutaku et toivottavasti vievät vielä kortin ja laittaa reilut pv sakot päälle.
Ota mitä annetaan Privateer, sinä suoraselkäinen MOTORISTI![]()
![]()
Maailmanrauha toteutuu noista ensimmäisenä....toivonhan mä moottoripyöräilijöiden yhteishenkeäkin, ja maailmanrauhaa ja muuta mahdollista..
jos ajaa 170km/h 100 rajoitusalueella tutkaan, niin mitäs siinä pystyy kiistämään?Eli otat asianajajan, pyydät esitutkinta-aineiston ja kiistät kaiken mitä kyttä ei pysty todistamaan.
Tämä selventää paljon. Kyllähän tuolla syyttäjän ratkaisun odottamisella voittaa maksuajan lisäksi myös mielenrauhan siitä, että homma on lopullisesti hoidettu. Eikä käy kuten PrivateeR:ille. Itsekin olen kyllä sakkoni maksanut ihan rangaistusvaatimusilmoituksen perusteella, mutta tämän jälkeen täytyy muuttaa tapaa ja odotella tietoa Oikeusrekisterikeskuksesta.En nyt haluaisi suoraan sanoa, että olet väärässä, muttaMikä vahvistus syyttäjältä?? En ole koskaan sellaista saanut ja tänäkin vuonna on jo yksi ylinopeus sakko käyty hakemassa. Viime vuonna sain neljä, eikä yhdestäkään tullut mitään vahvistusta. toissa vuoten tulleista sakoista ei ole
www.oikeus.fi
![]()
Kyllä minulle ja kaikille tuntemilleni on aina tullut rangaistusmääräys (=sakon vahvistaminen) reilun kuukauden kuluttua siitä, kun poliisi on rangaistusvaatimuksen kirjoittanut.
Rikesakoista sellaista ei tule.
Edit: No sehän on niin, että jos sakko (=rangaistusvaatimus) on jo maksettu ja syyttäjä on vahvistanut sen täsmälleen samanlaiseksi, ei Oikeusrekisterikeskus lähetä mitään lappusia. Ei siis kannata maksaa mitään, ennen kuin saa vahvistuksen. Tai no, eihän siinä voita muuta kuin vähän lisää maksuaikaa.
Törkeän liikenteen vaarantamisen aina, ja jos pyörässä ei ole ollut kamera päällä nopeuskin on tulkintakysymys jota oikeudessa puidaan. Äkkiseltään hölmö kuten minä voi mennä tunnustamaan nopeuden ja saa tuomion siitä.jos ajaa 170km/h 100 rajoitusalueella tutkaan, niin mitäs siinä pystyy kiistämään?
En jaksa nyt mistään lakiosista alkaa etsimään, mutta eikö se ole yli 50km/h ylitys automaattisesti törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen? jos on niin voihan sitä kiistää vaikka oman syntymänsä, mutta mitään se ei auta.. ja vaikka kamera ei olisi päällä ja oikeus-salissa on hurjastelia kiistämässä ja poliisi todistamassa niin kumpaakohan se tuomari uskoo?Törkeän liikenteen vaarantamisen aina, ja jos pyörässä ei ole ollut kamera päällä nopeuskin on tulkintakysymys jota oikeudessa puidaan. Äkkiseltään hölmö kuten minä voi mennä tunnustamaan nopeuden ja saa tuomion siitä.jos ajaa 170km/h 100 rajoitusalueella tutkaan, niin mitäs siinä pystyy kiistämään?
Edes 200km/h:n ylitys ei ole automaattisesti törkeä ja tämä on ihan korkeimman oikeuden päätös asian suhteen josta on ihan turha mitään muuta väittää.En jaksa nyt mistään lakiosista alkaa etsimään, mutta eikö se ole yli 50km/h ylitys automaattisesti törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen? jos on niin voihan sitä kiistää vaikka oman syntymänsä, mutta mitään se ei auta.. ja vaikka kamera ei olisi päällä ja oikeus-salissa on hurjastelia kiistämässä ja poliisi todistamassa niin kumpaakohan se tuomari uskoo?Törkeän liikenteen vaarantamisen aina, ja jos pyörässä ei ole ollut kamera päällä nopeuskin on tulkintakysymys jota oikeudessa puidaan. Äkkiseltään hölmö kuten minä voi mennä tunnustamaan nopeuden ja saa tuomion siitä.jos ajaa 170km/h 100 rajoitusalueella tutkaan, niin mitäs siinä pystyy kiistämään?
Täällä kukaan mitää ole väittänytkään, sanoin etten jaksa alkaa tarkastamaan=mutua...Edes 200km/h:n ylitys ei ole automaattisesti törkeä ja tämä on ihan korkeimman oikeuden päätös asian suhteen josta on ihan turha mitään muuta väittää.
Eikös se mene niin, että syyttäjä ei saisi hyväksyä normaalista oikeuskäytännöstä poikkevia rangaistuksia. Joten syyttäjän pitäisi noi yli 50km/h ylitykset viedä käytännössä aina oikeuteen, oikeus voi toki sitten antaa laajemalla skaalalla tuomioita tai jopa vapauttaa.En jaksa nyt mistään lakiosista alkaa etsimään, mutta eikö se ole yli 50km/h ylitys automaattisesti törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen? jos on niin voihan sitä kiistää vaikka oman syntymänsä, mutta mitään se ei auta.. ja vaikka kamera ei olisi päällä ja oikeus-salissa on hurjastelia kiistämässä ja poliisi todistamassa niin kumpaakohan se tuomari uskoo?Törkeän liikenteen vaarantamisen aina, ja jos pyörässä ei ole ollut kamera päällä nopeuskin on tulkintakysymys jota oikeudessa puidaan. Äkkiseltään hölmö kuten minä voi mennä tunnustamaan nopeuden ja saa tuomion siitä.jos ajaa 170km/h 100 rajoitusalueella tutkaan, niin mitäs siinä pystyy kiistämään?
Tää oli kyllä ihan uutta tietoa. Ihmetyttää vaan, että minkäs takia ei mulle ole ikinä tuommoista varsinaista eräpäivälappua posti tuonut, aina on tullut vaan ulosottmieheltä uhkailuja?? Ja aina tarkoittaa tässä, että vissii kahdesti on päiväsakoille menty viimeisen kymmenen vuoden aikanaTämä selventää paljon. Kyllähän tuolla syyttäjän ratkaisun odottamisella voittaa maksuajan lisäksi myös mielenrauhan siitä, että homma on lopullisesti hoidettu. Eikä käy kuten PrivateeR:ille. Itsekin olen kyllä sakkoni maksanut ihan rangaistusvaatimusilmoituksen perusteella, mutta tämän jälkeen täytyy muuttaa tapaa ja odotella tietoa Oikeusrekisterikeskuksesta.En nyt haluaisi suoraan sanoa, että olet väärässä, muttaMikä vahvistus syyttäjältä?? En ole koskaan sellaista saanut ja tänäkin vuonna on jo yksi ylinopeus sakko käyty hakemassa. Viime vuonna sain neljä, eikä yhdestäkään tullut mitään vahvistusta. toissa vuoten tulleista sakoista ei ole
www.oikeus.fi
![]()
Kyllä minulle ja kaikille tuntemilleni on aina tullut rangaistusmääräys (=sakon vahvistaminen) reilun kuukauden kuluttua siitä, kun poliisi on rangaistusvaatimuksen kirjoittanut.
Edit: No sehän on niin, että jos sakko (=rangaistusvaatimus) on jo maksettu ja syyttäjä on vahvistanut sen täsmälleen samanlaiseksi, ei Oikeusrekisterikeskus lähetä mitään lappusia. Ei siis kannata maksaa mitään, ennen kuin saa vahvistuksen. Tai no, eihän siinä voita muuta kuin vähän lisää maksuaikaa.
Oikeusrekisterikeskuksen sivuilta (Oikeusrekisterikeskus - Usein kysytyt kysymykset) löytyy tarkempi selitys asiasta:
Miksi poliisin antamassa rangaistusvaatimuksessa ei ole eräpäivää?
Poliisin rangaistusvaatimuksen tiedoksiannon yhteydessä antamalla tilisiirtolomakkeella varataan sakotetulle tilaisuus maksaa sakko heti. Kaikki rangaistusvaatimukset menevät syyttäjän ratkaistaviksi, jonka jälkeen asia on vasta lainvoimainen. Ratkaisupäivä ei ole rangaistusvaatimusta annettaessa tiedossa.
Milloin sakko on maksettava ja voiko sitä maksaa osissa?
Sakko tulisi maksaa viipymättä. Käytännössä kuitenkin ratkaisupäivästä kuluu noin kaksi kuukautta ennen kuin asian päätöstiedot ovat Oikeusrekisterikeskuksen rekisterissä. Tänä aikana sakkoa voi maksaa myös osissa käyttäen aina annettua viitenumeroa. Osasuoritukset eivät kuitenkaan estä asian etenemistä. Päätöstietojen tultua rekisteriin asiasta tulostuu maksukehotus, jossa on mainittu eräpäivä. Tästä noin kuukauden kuluttua siirtyy maksamaton osa ulosottoteitse perittäväksi.
Kyllä!esim bodomin ja Kyllikki Saaren murhaajat on vapaanaRikolliset kaltereiden taakse.
niinpä niin... just noin terävästi porukka jakautuu hyviksiin ja pahiksiinVoin sinulle kertoa Nasu, että minäkin olen aloitteleva moottoripyöräilijä, vasta tollaset 35 vuotta ensiajeluista aikaa. Olen kuitenkin pannut merkille, että meissä moottoripyöräilijöissä on oikeasti kaksi alalajia, ne jotka noudattavat lakia ja yleistä järjestystä tieliikenteessä, ja sitten ne, jotka kokevat oikeudekseen suorittaa moottoripyörällään liikennerikkomuksia muista tielläliikkujista ja yhteiskunnan määräyksistä piittaamatta. Olet aloittelevana motoristina tullut tienhaaraan, jossa sinun tulee valita tiesi. Oletko kaikkien teinipoikien ihannoima vetomies(-henkilö), vaiko kanssamotoristien kunnioittama alan harrastaja.Olen itse vasta moottoripyöräilytaipaleeni alussa, mutta jotenkin kuvittelin tähänkin foorumiin rekisteröityessäni, että me kaksipyöräisillä ajelevat ollaan vähän niinkuin samaa porukkaa. Tätä ketjua lukiessa ei kyllä siltä tunnu.
Yritin keksiä että mitä iloa kellekkään teille näytön toisella puolella olijoille voi olla siitä, että aloittaja saa vielä lisärangaistuksen, mutta en keksi muuta kuin vahingonilon?![]()
Valinta on sinun.
Näin minullekin. Olen saanut vain ulosottomiehen kirjeitä joskus kuukausien päästä tapahtumasta.Tää oli kyllä ihan uutta tietoa. Ihmetyttää vaan, että minkäs takia ei mulle ole ikinä tuommoista varsinaista eräpäivälappua posti tuonut, aina on tullut vaan ulosottmieheltä uhkailuja?? Ja aina tarkoittaa tässä, että vissii kahdesti on päiväsakoille menty viimeisen kymmenen vuoden aikanaTämä selventää paljon. Kyllähän tuolla syyttäjän ratkaisun odottamisella voittaa maksuajan lisäksi myös mielenrauhan siitä, että homma on lopullisesti hoidettu. Eikä käy kuten PrivateeR:ille. Itsekin olen kyllä sakkoni maksanut ihan rangaistusvaatimusilmoituksen perusteella, mutta tämän jälkeen täytyy muuttaa tapaa ja odotella tietoa Oikeusrekisterikeskuksesta.En nyt haluaisi suoraan sanoa, että olet väärässä, muttaMikä vahvistus syyttäjältä?? En ole koskaan sellaista saanut ja tänäkin vuonna on jo yksi ylinopeus sakko käyty hakemassa. Viime vuonna sain neljä, eikä yhdestäkään tullut mitään vahvistusta. toissa vuoten tulleista sakoista ei ole
www.oikeus.fi
![]()
Oikeusrekisterikeskuksen sivuilta (Oikeusrekisterikeskus - Usein kysytyt kysymykset) löytyy tarkempi selitys asiasta:
Miksi poliisin antamassa rangaistusvaatimuksessa ei ole eräpäivää?
Poliisin rangaistusvaatimuksen tiedoksiannon yhteydessä antamalla tilisiirtolomakkeella varataan sakotetulle tilaisuus maksaa sakko heti. Kaikki rangaistusvaatimukset menevät syyttäjän ratkaistaviksi, jonka jälkeen asia on vasta lainvoimainen. Ratkaisupäivä ei ole rangaistusvaatimusta annettaessa tiedossa.
Milloin sakko on maksettava ja voiko sitä maksaa osissa?
Sakko tulisi maksaa viipymättä. Käytännössä kuitenkin ratkaisupäivästä kuluu noin kaksi kuukautta ennen kuin asian päätöstiedot ovat Oikeusrekisterikeskuksen rekisterissä. Tänä aikana sakkoa voi maksaa myös osissa käyttäen aina annettua viitenumeroa. Osasuoritukset eivät kuitenkaan estä asian etenemistä. Päätöstietojen tultua rekisteriin asiasta tulostuu maksukehotus, jossa on mainittu eräpäivä. Tästä noin kuukauden kuluttua siirtyy maksamaton osa ulosottoteitse perittäväksi.![]()
Br, Mikko