• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viimevuotinen ylinopeussakko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko tääl jokseenki porukat lahoja, tyhmiä, vai muuten vaa idiootteja? Topicin tarkotus oli kysyä, miten tässä asiassa pitää toimia, kun esitutkinta tulee viimevuotisesta tapauksesta... ni vastaukset on muotoa "lällällää" ja "hihihiih" ja "mites nyt itku pääsi" ... Koittakaa vaikka hommata elämä, jooko?

Jos totean että eläköön Suomi, ei se tarkota että itkisin yhtään mistään. Totean vain, että systeemi on jokseenkin naurettava jos vuotta myöhemmin sakkoa vasta ruvetaa jossai esitutkinnassa käsittelemään...

Ja joku sanoi ylempänä, että jätin jotain kertomatta. En ole jättänyt mitään kertomatta. Käsittääkseni kerroin kaiken tiedon, mitä tuosta paperista ilmeni. Jos jotain erityistä jäi auki, niin kysy ihmeessä. Koitan täsmentää vaiks suoraa paperista sitte jos en muuten taida.

Mitä vittua sitten sössötät, jos homma on sun mielestä ok. Selkä suoraksi vaan ja otat vastaan, mitä tuleman pitää. Eiköhän ne hoida sun puolesta sen toiminnan. Ei sun tartte tehdä mitään kuin selkä suorana kuivatella korttia tämäkin kesä. Ihan passeli ragaistus moisesta rikoksesta - eikö?

Minkälaista vastaanottoa odotit tässä asiassa? Olet itse jeesustellut ja kehunut selkärankaasi... Joka tapauksessa en olisi kovin huolissani jos vasta harkitsevat, luultavammin jättävät touhun sikseen... Kaiken varalta voisit kysäistä lakimieheltä jo valmiiksi jos seuraamuksia on tulossa...

Kun rikos ei ole vanhentunut, niin sen voi viedä oikeuteen. Syyttäjän mielestä sun rikosnimike ei ole ollut oikea ja voi olla ettei myöskään rangaistus.

Tuskin sieltä mitään kovinkaan suurta lisäpotkua tulee.

Ajatellaan positiivisesti.Meitä ei voi metsästää liikenteessä kuten
Norjassa.

Kun rikos ei ole vanhentunut, niin sen voi viedä oikeuteen. Syyttäjän mielestä sun rikosnimike ei ole ollut oikea ja voi olla ettei myöskään rangaistus.
Poliisihan tekee rangaistusvaatimuksen. Tällaisen rangaistusvaatimusilmoitus -lomakkeen takana lukee että "Poliisin antaman rangaistusvaatimuksen tutkii syyttäjä. Jos syyttäjä totetaa Teidän syyllistyneen rangaistusvaatimuksessa mainittuun tekoon, hän voi määrätä Teille rangaistusvaatimuksessa vaaditun seurauksen. Tällöin syyttäjän antamaa rangaistusmääräystä ei anneta Teille erikseen tiedoksi." Keskeistä tässä on ymmärtää rangaistusvaatimuksen ja rangaistusmääräyksen ero. Tässä tapauksessa syyttäjä ajattelee kuten rammus tuossa edellä kirjoitti.

Oikeuslaitoksen sivuilta luetun perusteella (Syyteoikeuden vanheneminen) ymmärtäisin että syyteoikeus vanhenee kahdessa vuodessa, jos kyseessä on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Tuo kaksi vuotta tuntuu tavallisesta sukan kuluttajasta varmasti kohtuuttoman pitkältä ajalta. Arvailen että syyttäjän työtilanteesta riippuen töitä voipi jäädä roikkumaan...

Kun syyttäjä ei kerran ilmoittele erikseen jos tyytyy määräämään rangaistusvaatimuksessa määrätyn seurauksen, voivat ne meistä jotka ovat rangaistusmääräyksen saaneet, leikkiä hilpeää ajatusleikkiä "lähettääkö syyttäjä kirjettä" ainakin H-hetki +2 vuotta.

Kertokaa jos tiedätte tarkemmin.

Syyttäjä olettaa, että koska olet viime kesänä kaahaillut, niin tulet tulevanakin kesänä kaahaamaan ja näinollen on paras rankaista vielä hieman lisää siitä edellisestä tuomiosta, että saadaan ehkäistyä tuleva häiriökäyttäytyminen.

Tämä keskusteluhan on täynnä me-henkeä
biggrin.gif

Hyvä, hyvä... jatkakaa...
033102ass_1_prv.gif

Olen itse vasta moottoripyöräilytaipaleeni alussa, mutta jotenkin kuvittelin tähänkin foorumiin rekisteröityessäni, että me kaksipyöräisillä ajelevat ollaan vähän niinkuin samaa porukkaa. Tätä ketjua lukiessa ei kyllä siltä tunnu.

Yritin keksiä että mitä iloa kellekkään teille näytön toisella puolella olijoille voi olla siitä, että aloittaja saa vielä lisärangaistuksen, mutta en keksi muuta kuin vahingonilon?  
nixweiss.gif

No ei tuo maksamaton sakko ainakaan mitään voi vaikuttaa. Kuulostaa koko tapaus aika uskomattomalta
nixweiss.gif
nixweiss.gif
Suosittelen rimpauttaa kaverille, eli tässä tapauksessa asianajajalle.

Mitäs jos ajetaan maantiellä nopeusrajoitusten mukaan ja sitten radalla kovaa, niinkuin pitääkin, niin ei tarvitse täällä foorumilla ruotia kaikkia tämän maailman ajokieltoja.

Kahta samanlaista ylinopeutta ei ole, joten ei ole kahta samanlaista tuomiotakaan.

Loppupeleissä sen vitutuksen aiheuttaja löytyy sieltä peilistä.

Olen itse vasta moottoripyöräilytaipaleeni alussa, mutta jotenkin kuvittelin tähänkin foorumiin rekisteröityessäni, että me kaksipyöräisillä ajelevat ollaan vähän niinkuin samaa porukkaa. Tätä ketjua lukiessa ei kyllä siltä tunnu.

Yritin keksiä että mitä iloa kellekkään teille näytön toisella puolella olijoille voi olla siitä, että aloittaja saa vielä lisärangaistuksen, mutta en keksi muuta kuin vahingonilon?  
nixweiss.gif
Voin sinulle kertoa Nasu, että minäkin olen aloitteleva moottoripyöräilijä, vasta tollaset 35 vuotta ensiajeluista aikaa. Olen kuitenkin pannut merkille, että meissä moottoripyöräilijöissä on oikeasti kaksi alalajia, ne jotka noudattavat lakia ja yleistä järjestystä tieliikenteessä, ja sitten ne, jotka kokevat oikeudekseen suorittaa moottoripyörällään liikennerikkomuksia muista tielläliikkujista ja yhteiskunnan määräyksistä piittaamatta. Olet aloittelevana motoristina tullut tienhaaraan, jossa sinun tulee valita tiesi. Oletko kaikkien teinipoikien ihannoima vetomies(-henkilö), vaiko kanssamotoristien kunnioittama alan harrastaja.

Valinta on sinun.

Ihan pakko lisätä, että harva on vastannut suoraan alkuperäiseen kysymykseen, joka oli kohtuullisen asiallisesti esistetty.

Ottamatta kantaa tekoon, seurauksiin tai sen syihin, mitä meitä ORGissa auttaa kyykyttää kyykytettyä... ?

PS. vääräkin vastaus on jo hyvä yritys auttaa,
mutta "siitäpä-sait" tai "minäpä-tiedän-paremmin", vastaukset eivät paljon auta missään jutussa.

Onko tääl jokseenki porukat lahoja, tyhmiä, vai muuten vaa idiootteja?
3 X kyllä (minä mukaanlukien). Siksi epäselvissä tapauksissa osoite on asianajaja. Tietenkin kannattaa ottaa kalkulaattori käteen siinä vaiheessa, kun syyttäjä on esittänyt mahdollisen vaatimuksensa (mahdolllinen korotettu sakkomaksu vs. AA palkkio). Rahallisesti tuskin kiristyy ja lisätyn ajokiellonkin kestää (luultavasti).

Odottele vain ihan rauhassa, viranomainen ilmoittelee, jos sillä on asiaa.

Bomberifoorumilla saattaisi olla enemmän asiantuntemusta  
033102beer_1_prv.gif

ps. suoraselkäisiä on ne, joilla ei ole katteita mopossa...
062802moto_prv.gif

Kake10: Ilmeisesti näin siis tosiaan on, kahtiajakautunut leiri. Itse ajattelin kuulua niihin jälkimmäisiin, eli pyrin kyllä ajamaan sääntöjen mukaisesti ja olemaan tappamatta ketään tai itseäni. Silti en vaan ymmärrä tätä päänaukomisen määrää mitä täällä harrastetaan toisten kustannuksella.

Talttapää: Kyllä mä luin ton alkuperäisenkin keskustelun ennen kuin tänne kirjoitin. Mietin tässä vaan, että monikohan meistä muista olisi ottanut edes sitä ensimmäistä rangaistusta mukisematta vastaan, saatikka sitten tätä jatko-osaa? En yhtään ihmettele että aloittajalla menee hermot, onhan sitä nyt jo yksi kesä kärsitty tuosta virheestä.
Ja vaikka ansaitsisikin lisärangaistuksen, niin tuommoinen ilkkuminen ihmetyttää silti.

Back