Huh!Eipä tekis suvee eikä talvee nuo pömpelit, jos ei olis niitä pellejä joille ne on niin suuri auktoriteetti että aina himmataan kun sellainen näkyy, sitten vituttaa kaikkia letkassa menijöitä kun kiihdytetään ja taas jarrutetaan. Koskaan en ole niistä välittänyt eikä rapsujakaaan ole tullut. Itse asiassa en ole henkilökohtaisesti tavannut ketään jolle olisi tippunut. Hetkellisestihän nuo tuntuvat nopeuksia aika monella tiputtavan, mutta olisi kiva lukea jostain jotain faktaa onko niistä yleisesti mitään hyötyä? Vaan mistäpä sitäkään saa kun poliisin fakthan on sitä mitä se haluaa kansalle syöttää. (ihan vaan muistutuksena mm kännykänkäytön väheneminen poliisin teettämän tutkimuksen mukaan, joka olikin sitten floppi ja poliisin omasta hatusta vedetty) No joka tapauksessa itsellä nostaa niitä harmaita hiuksia nää joiden vauhti nykii ja lisää ohituksia kohdallani. Minä kun en vaan jaksa sellaisen perässä ajella. Joten tapauksessani ei kai voida sanoa suorastaan suurta helpotusta tuotavan liikenne turvallisuuteen ja uskonkin laisiani olevan monia. Kuitenkin ärtyneellä asenteella liikenteessä oleminen tuottaa helpommin niitä arviointi virheitä ja törkeämpiä ohituksia.
Helpottavaa todeta et muitakin on jotka ajattelee kuin itsekin. Ei vaan jaksa junnata nykivässä jonossa, mieluummin ottaa sen sakkoriskin riuskassa ohituksessa, kuin kolaririskin junnaavassa, kokoajan nykivässä jonossa. Oli muutama viikko sitten tyypillinen ilmiö sunnuntaina iltapäivällä Juvan ja Mikkelin välillä. Tulin Kuopiosta mopolla LÄHES TYHJÄÄ TIETÄ, kun ykskaks Juvan jälkeen "tuli vastaan" varmaan 50 kotilon letka, junnaten satasen alueella jotain 70 km/h. Pikkuisen aikaa minäkin junnasin jonossa, kun aattelin et jotain elämää suurempaa on edessä, mut kun alkoi taakse kertyä takafillaria hipovia kotiloita, "lainkuulijainen tielläliikkuja" heitettiin roskiin ja aloin ohitusrumban. Sehän ei kauan vie, kun 50 kotiloo on ohitettu ja kas kummaa jonoa johti pari RUSSIAN rekkaa. Niillä oli aivan hyvä turvaväli, et ohitus olisi onnistunut, mutta sen toisen rekan perässä oli sit se varsinainen tulppa: kukkahattutantta Corsan kans rekan per.karvoissa kiinni. Miten se on mahdollista, että sellaisilla Juvan suorilla tuommoinen jono kertyy???
On pitänyt kansa pelotella viimeisen päälle ylinopeussakoilla...
Huokasin helpotuksesta, et olin mopolla liikkeellä..