Olisikohan mahdollista saada ylläpitäjiltä hieman perusteita Käräjät ohi -keskustelun siivoukseen. Poistojen syyt taikka loogisuus kun ei ihan heti ole valjennut ainkaan minulle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikkakin olen joskus - täysin vahingossa - joutunut vainoharhaisten moderaattoreiden delete all -poistolistalle...Olisikohan mahdollista saada ylläpitäjiltä hieman perusteita Käräjät ohi -keskustelun siivoukseen. Poistojen syyt taikka loogisuus kun ei ihan heti ole valjennut ainkaan minulle.
Olen samaa mieltä kanssasi.Osasta moderaattoreita väkisin kehkeytyy jonkinlainen sisäpiiri, mikä aiheuttaa pikkumaisuuksia ja pahoja virhearvioitakin.
Tiiä sitte, onko tuota, varmaan vaikeeta toi moderointi. Joissain viimeaikoina poistetuissa on ollut selvästi hyviä ja erilaisia mielipiteitä, mutta samassa paketissa henk. solvaus, ja ikuista poliittista jaaritusta. Ei kai niitä kukaan jaksa editoidakkaan. Sos.dem on todellakin kaluttu loppuun.c) Tämä Poikkeaa Virallisesta Totuudesta ™ -taustainen sensurointi pitäisi lopettaa kokonaan.
Kritiikki kuuluu keskusteluun, mutta tässä yhteydessä voisi olla paikallaan määritellä, mitä on kritiikki ?Vapaaehtoistyölle toki pitää antaa oma arvonsa, muttei se saa estää kritiikkiä ja sen mukaanaantumaa kehitystä.
Minäkin nostan hattua. Mutta juuri sen takia, että suoritus on hyvää, niin yritän aukaista suuni.Minä ainakin nostan hattua siitä että näin pitkään on jaksettu, suhteutettuna en löytäisi paljonkaan sanomista, siis sen suunaukaisun arvoista.
+ 1 tälle.Henkilöönmenevä arvostelu ei ole mielestäni kritiikkiä. Asioista käytäköön väitöstä, ei henkilöistä!
Pari moderaattorin kommenttia asiallisiin mielipiteisiin.Olen samaa mieltä kanssasi.Osasta moderaattoreita väkisin kehkeytyy jonkinlainen sisäpiiri, mikä aiheuttaa pikkumaisuuksia ja pahoja virhearvioitakin.
...
Mielestäni moderointilinja kaipaisi ehdottomasti tarkennusta ja pientä säätöä. Suurimmat epäkohdat tällä hetkellä liittyvät johonkin abstraktiin käsitykseen "Oikeasta Mielipiteestä ™" ja siitä poikkeavien mielipiteiden sensurointiin. Myös asiallisten ketjujen rönsyilyn karsiminen kummastuttaa.
Omat ehdotukseni ovat:
a) värikäskin keskustelu sallittava. Jos keskustelu menee kovasti ohi/yli/ali alkuperäisen aiheen, niin mieluummin siirto p*skanjauhantaan kuin rankalla kädellä moderointia. Antaa keskustelijoiden vääntää ihan rauhassa.
b) henkilökohtainen v*ttuilu ja haistattelu kuriin. Ekasta kerrasta välittömästi 3 vrk jäähy ORG:sta. Myös sen aiheuttaneen viestin voisi Mode editoida (siis nimenomaan editoida, ei poistaa) tyyliin: "Viestin sisältö poistettu ORG:n sääntöjen rikkomisen takia ja annettu 3 vrk:n jäähy".
c) Tämä Poikkeaa Virallisesta Totuudesta ™ -taustainen sensurointi pitäisi lopettaa kokonaan.
Tämä on varmasti vaikea yhtälö: pitääkö yllä keskustelun tasoa (tietyssä ketjussa) vaiko antaa keskustelijoiden keskustella - mahdollisesti hyvinkin kärkkäästi - ja vasta tarvittaessa siirtää sitten jossain vaiheessa ketju p-jauhantaosastoon?...a) värikäskin keskustelu sallittava. Jos keskustelu menee kovasti ohi/yli/ali alkuperäisen aiheen, niin mieluummin siirto p*skanjauhantaan kuin rankalla kädellä moderointia. Antaa keskustelijoiden vääntää ihan rauhassa.
b) henkilökohtainen v*ttuilu ja haistattelu kuriin. Ekasta kerrasta välittömästi 3 vrk jäähy ORG:sta. Myös sen aiheuttaneen viestin voisi Mode editoida (siis nimenomaan editoida, ei poistaa) tyyliin: "Viestin sisältö poistettu ORG:n sääntöjen rikkomisen takia ja annettu 3 vrk:n jäähy".
- asiaketjuista katkon asiattomia rönsyjä juuri siksi, etteivät ne joutuisi paskikseen. Ketjun aloittaja ei varmasti ilahdu siitä, että hänen aloittamansa liikenneturvallisuutta käsittelevä ketju ajautuu paskikseen sen vuoksi, että herrat x, y ja z keskustelevat siellä jormiensa pituudesta. Noin esimerkkinä.
...