• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vieläkö tervehditään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No onhan se päivänselvä juttu, että iloisella mielellä tekee mieli näyttää sitä muillekin ja jos mieli maassa tai k***ä otsassa, niin ei juuri huvita hymyillä eikä moikkailla.:)

Ei kannata tehdä asiasta liian vaikeaa itselleen.

Moikkaan kaikkia moottoripyöräilijöitä jos vaan tilanne sen sallii. En pahoita mieltäni jos joku ei moikkaa takaisin, voi olla ettei huomannut, oli joku tilanne päällä, tai ko. kuski on vaan mörökölli.

Moikkaan myös mopoilijoille takaisin. Kun itse mopoikäisenä morjestelin kirkonkylällä vastaantulleille moottoripyöräilijöille, niin muistan miten hienoa oli kun joku moikkasi takaisin.

Tervehtiminen on minulle osa tätä harrastusta, jonka olemme itse valinneet. Yhteisöllisyyttä. Kaikkien ei tarvitse olla sydänystäviä eikä jokaisen motoristin kanssa ole pakko mennä juttelemaan jos ei siltä tunnu, mutta itselle moikkaaminen on sellainen pieni ele, jolla huomioin kanssaharrastajan.

lario sanoi:
Jos asiakaspalvelija on selvästi varattu, niin annetaan hänen tehdä työtään ja tervehditään sitten, kuin on se oma vuoro.

:grin: Ei oo tullu mieleen, että tiellä tulee vastaan työhönsä uppoutuneita asiakaspalvelijoita! Ja että vielä pitäisi vuoroa odotella...!? Ovat jo kaukana takanapäin, kun oma vuoro tulisi. :grin: Joten olen arvellut, että vastaantulijat ovat lähinnä vapaalla hurvittelemassa olevia kanssaharrastajia, joita voi tervehtiä - siis tilanteen mukaan. Risteyksissä varsinkin voi olla käsi kytkimellä ja ei sitä noin vaan voi siitä irrottaa.

Tuolla uudella matkaskopalla on tietty se hyvä puoli, että ei oo kytkintä... Edestäpäin näyttää ihan moottoripyörälle, takaapäin näyttää ihan moottoripyörälle, ainoostaan sivulta näyttää "hieman" laihdutetulle goldwingille. Valkomusta väritys yhdistettynä heijastinliiviin, valkoiseen kypärään ja vaimon tiukkaan katseeseen (tai jotain) sai kyllä taas aikaan tämän oudon hidastelureaktion joissain huono-omatuntoisissa autoilijoissa. Elikkäs satasen alueella roikkuu ihan perässä, sitten kun päästetään ohi, niin ei enää uskaltanut kuin hikistä kahdeksaa kymppiä. Poliisin pelko on "hidastelun" alku... :no:

yöLiitäjä sanoi:
:grin: Ei oo tullu mieleen, että tiellä tulee vastaan työhönsä uppoutuneita asiakaspalvelijoita! Ja että vielä pitäisi vuoroa odotella...!? ..

Tahallinen väärinymmärtäminen on taito joka kannattaa laittaa CV:een kun hakee tiedottajan töitä politiikan piiristä.

Povaan menestyksekästä uraa!

Yritän aina itse tervehtiä/vastata tervehdykseen.

Joskus tilanne tulee vähän yllättäen eikä ehdi lapasta liikauttaa; silloin nyökkään päällä.
Toivottavasti tervehtijä huomaa tuolloin eleeni.

Mp-poliisille tervehtimisestä…

Kerran sattui Ruokolahden ja Punkaharjun välissä, että mp-poliisille moikkaus saattoi pelastaa nopeussakoilta.
Saattoi kyllä olla nopea oikean hanskan reagointikin, joka pelasti… nopeutta oli tietty jonnin verran yli rajoituksen.
Huomasin 300-400 m päässä mutkan takaa tulevan valkoisen moton vastaan ja samantien hellitin kahvasta (joku selkäydinreaktio kai :paikallatuulee:)
Kun tuli lähemmäs, niin reilusti moikkasin poliisia, ja jäin katsomaan peileistä mitää tuo tekee.
Ei näkynyt tekevän mitään, ja henkäisin helpotuksesta.
No siinä sattui olemaan auto melko lähellä perässäni ja se ajeli varmaankin minun nopeuttani, ja niinhän mutkan takana ollut pysäytyspartio viittoi auton perästäni pysäkille puhutteluun.:):)

Back