• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vieläkö kannattaisi vaihtaa uuteen XX:ään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mieihte
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mitähän mr.honda ajatteli ku jätti myyvän pelin pois mallistosta ja heitti pyyhkeen kehään?...
Ajatteli varmaan Euro3-päästönormeja.
Niin ja noiden "matkasporttien" suosio on kuitenkin melko pientä keskieuroopassa, eihän toi XX ollut supersuosittu muualla kuin Suomessa. Tänne lienee haalittu muualla myymättä jääneet yksilöt koska valmistus loppui jo aikaa sitten.
tot näk oikeassa olet, silti muut merkit ovat panostaneet aika paljon noihin matkasportteihin..pemu s,zzr,busa.
tottahan on et keskieuroopassa harrastetaan lähinnä päiväretkiä visakortin kanssa pitkin mutkateitä. silloin kevyt ketterä kyykky saattaa vetää pitemmän korren...

sitte nämä bmw gessut...nitä näkee tosi paljon alppiteillä.

Näin siinä kävi...

XX oli mullekin pitkään "märkä uni", vaan kun sillä pari vuotta ja 30 tkm päästeli, alkoi kyllästyttää! Hyvä pyörä matkakumppaniksi, jos ajelee pitkää siivua ja hyviä teitä, matkustajakin tykkää kyydistä. Tehoa on sopivasti, vauhtia tulee helposti liikaakin...

No joo, ois sillä vielä vissiin kesän vetäny sliparit ja PC:n laittamalla, vaan aikansa kutakin.

Mua rupes nyppiin kyykistely ja käsien päällä rönöttäminen, mittaa 178 ja painoo melkein 0,1 tonnia, joka pitää saada perseen pääle, ei käsille!

Pari testiaajoa isolla Banditilla ja CBF1000 Hondalla sai meitsin halajamaan ketterempää, pystymmästä ajettavaa pyörää, siitä huolimatta että "polveen tuulee ja nilkkaan vetää"...

Josko sitä sitten vanhaksi tulossa, ZZR ja Busa jäivät hyllyyn, eikä uutta samanlaista (XX) tullu ees harkittua, niitä tuli meidän kylään jo liikaakin!
wink.gif

Se kyllä täytyy tunnustaa, että "tappiin" ei tullut koskaan ajo-ominaisuuksia vedettyä, vaikka rajotinta vasten mopo röpötti silloin tällöin...

Noi nyt on helppo korjata pikkurahalla. Perä nousee prikalla ja Buellin jalkatapit laskee 2cm, joten polvikulma oikenee.
Kerrotko lisää mikä tuo prikkahomma on?
Ja minkä Buellin tapit käy? Kuvaa?
Jossain CBR1100XX foruumilla on oikein hyvät kuvat, en nyt vaan muista missä.

Anyway, 2-3 mm prikka laitetaan takaiskarin ja rungon väliin. Tankin pultit irti, nostetaan takareunaa ja tuetaan tankki. Kokonaan irti sitä ei tarvitse ottaa. Iskarin pulttia auki sopivasti. Jos on U :n muotoinen prikka, niin siitä vaan pujottamaan väliin, kun on nostanut perää hieman. Jotkut on nostaneet niin paljon että laittavat tavallisia prikkoja, käy se niinkin. Homma kestää n 10 min, ja perä nousee 2-3 cm.

Itse laitoin Buell12X:n tapit, kun ne on sellaiset leveät. Toisesta piti vähän fiilata ylimääräistä pois, mutta ne on alumiinia, helppo juttu. Muutkin Buellin tapit käy, aika helppo katsoa. Seisontatuen pikku väkänen piti vähän nuijia mutkalle, ei katkennu. Asennus kestänee tupakkimieheltä kans 10 min, muilta 5 min.

Aiheesta löytyy kyllä Honda- osiosta juttua enemmänkin, ja tarkat ohjeet jostain päin, tosin eipä niitä kyllä tarvitse.

Mulla ei ole tuplaäksää, mut olen ajanut ja on tosi hyvä ja mun makuuni sopiva pyörä. Mun tarpeet sovittuu muutamalla palasella sinne tänne jne. Eräs virallinen edustaja myi suoralla kaupalla "pitkään" hinnalla 14.000 €. Silloin kun se viimeisiä myi, olisin saanut 13.500:lla. Siis hinta kilvissä lähtökunnossa.

Tosi hyvä ja sopiva peli minun mittoihin, vaikka onkin "hontapaska". Siis aina on niitä, joille joku pyörätyyppi ei käy ja jotka pelkästään sillä mustaavat toisten mieliä. Tuskin koskaan sama on yhtä hyvä kaikille mikä se "sama" milloinkin sitten on.

Otsin itse viime kesänä uuden xx:n.Sopivasti voimaa ja helppo käsitellä, hieno laite baanalla

No niin, Arpa on heitetty!! Jatkossa kurvaillaan sitten uuden uutukaisella XX:llä.  
033102beer_1_prv.gif

Uskon että kaikkineen pyörän hinta-laatusuhde on varmasti paras mahdollinen. Jos huomioi, mitä maksoin Banditista viime keväänä ja säästetyn renkaiden vaihdon, loppuhinta jäi hiukan alle "FJ 20":n mainitseman viimeisen hinnan. Kylkiäiset, pari ensimmäistä huoltoa yms. pientä ovat sitten vielä extraa.

Mutta parasta on se, että homma tuntui kannattavan sekä itselle että kauppiaalle.  
smile_org.gif

Kiitos kaikille kommentoineille.  
bowdown.gif
Jatkossa täytyy sitten siirtyä XX-foorumeille tutkimaan noita pieniä tuunausmahdollisuuksia, jos siltä sitten ensimmäisten tuhansien jälkeen tuntuu.

Minä tilasin jo tummat vilkut x4, takavalon, huggeria jne...
Ja metriäkään en ole tuolla vielä ajanut.  
biggrin.gif

Ja hyi tuo tuo sinun avatar...

Jossain CBR1100XX foruumilla on oikein hyvät kuvat, en nyt vaan muista missä.

Anyway, 2-3 mm prikka laitetaan takaiskarin ja rungon väliin. Tankin pultit irti, nostetaan takareunaa ja tuetaan tankki. Kokonaan irti sitä ei tarvitse ottaa. Iskarin pulttia auki sopivasti. Jos on U :n muotoinen prikka, niin siitä vaan pujottamaan väliin, kun on nostanut perää hieman. Jotkut on nostaneet niin paljon että laittavat tavallisia prikkoja, käy se niinkin. Homma kestää n 10 min, ja perä nousee 2-3 cm.
Tässäpä nämä ohjeet ton takaiskunvaimentimen shimmaukseen: kliks

Itse laitoin Buell12X:n tapit, kun ne on sellaiset leveät. Toisesta piti vähän fiilata ylimääräistä pois, mutta ne on alumiinia, helppo juttu. Muutkin Buellin tapit käy, aika helppo katsoa. Seisontatuen pikku väkänen piti vähän nuijia mutkalle, ei katkennu. Asennus kestänee tupakkimieheltä kans 10 min, muilta 5 min.
Tässäpä kuva omasta pyörästäni, jossa juuri nämä kyseiset Buell:in jalkatapit asennettuna: kliks

Jengi säätää syyttäsuåtta, Birdie on yksi parhaista! Nimenomaan reissussa. Ok, jos menet lappeenrannasta imatralle, muillakin pärjää - mut hei, ota pyörä joka vastaa käyttötarkoitusta...
cool.gif
Tuplaäxä on loistava paketti euoropan reissuille, motareilta alppiteille, ja tavaraakin saa matkaan vaikka esim. V-tyylin sivulaukkuja ei kukaan nykybläkkäriin suunnittele... Itse olen kuvitellut, että sporttisten pyörien matalat pleksit on suunniteltu antamaan kuskin hartioille lepotaukoja > 200km/h nopeuksissa, (myös) siitähän moottoripyöräilyssä on kysymys...
bowdown.gif
Osta pannari tmv. jos haluut tuulelta suojaan, tai sitten matkaa avoautolla, johon saa katon kun alkaa jakaus meneen sekaisin...
buttrock.gif

anothergeek: Kiitos linkeistä. Ei tosiaan kummoinen homma tuo perän nosto...
Mistä hommasit nuo jalkatapit?
Ole hyvä vaan.

Jalkatapit hommasin täältä .org:in kautta yksityiseltä myyjältä. Todennäköisesti nuita tappeja saa ihan buell:in varaosia myyvistä liikkeistä.

Ellen ihan väärin muista, niin R2-D2 kauppasi myös vähä aikaa takaperin myydään osiossa näitä samanlaisia Buell:in jalkatappeja?

Asennuksesta vielä sen verran. Kuvissa sitä ei näy, mutta tappien sisään piti tehdä "sovitusholkit", koska noissa Buell:in jalkatapeissa olevan reiät ovat huomattavasti suuremmat kuin mitä XX:n olevat jalkatappien pultit ovat. Lisäksi niitä jalkatappeja joutuu hieman viilaamaan, jotta ne sopivat paikoilleen.

Holkitus ja koneistus tarvittaessa onnistuu.
Kun nyt vaan pääsisi edes kokeilemaan että kelpuutanko jopa alkuperäiset.
nixweiss.gif

nixweiss.gif
Vaikken ole kuin 180cm pitkä, niin VFR:n jälkeen huomasin, että XX:ssä on mielestäni tiukempi polvikulma. Käytännössä tämän huomasi "toimihenkilöjalkojen" puutumisena pitkillä matkoilla.

Noilla Buell:in tapeilla jalat laskeutuu muistaakseni noin 4cm alaspäin ja polvikulma loivenee huomattavasti. Ei ole toimihenkilöjalat oikutelleet jalkatappien vaihdon jälkeen =)

nixweiss.gif
Vaikken ole kuin 180cm pitkä, niin VFR:n jälkeen huomasin, että XX:ssä on mielestäni tiukempi polvikulma. Käytännössä tämän huomasi "toimihenkilöjalkojen" puutumisena pitkillä matkoilla.

Noilla Buell:in tapeilla jalat laskeutuu muistaakseni noin 4cm alaspäin ja polvikulma loivenee huomattavasti. Ei ole toimihenkilöjalat oikutelleet jalkatappien vaihdon jälkeen =)
Runkoa 188 mutta onneksi on duunarin jalat.
biggrin.gif

Ellen ihan väärin muista, niin R2-D2 kauppasi myös vähä aikaa takaperin myydään osiossa näitä samanlaisia Buell:in jalkatappeja?

Asennuksesta vielä sen verran. Kuvissa sitä ei näy, mutta tappien sisään piti tehdä "sovitusholkit", koska noissa Buell:in jalkatapeissa olevan reiät ovat huomattavasti suuremmat kuin mitä XX:n olevat jalkatappien pultit ovat. Lisäksi niitä jalkatappeja joutuu hieman viilaamaan, jotta ne sopivat paikoilleen.
Möin ne jollekin täällä. Ostin Hoghausista, Konalasta.

Emmä mitään holkkeja kyllä laittanut, mutta varmaan on parempi niin. Muistaakseni vain toista piti työstää, eikä sitä saa työstää liikaa.

Back