• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vielä lyhyille naisimotoristeille asiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Ihan tuoreena jäsenenä täältä kirjoittelen! Eli mites te lyhyet(alle 160cm) naiset ajoitte inssinne? Kun itellä se on ihan kohta nurkan takana ja autokoulun pyöristä ei ole mitään mahkuja yltää maahan(komiat 154cm löytyy pituutta). Piikkisellä varmaan yltäis, mutta kyllä ison pyörän kortti olis kuitenkin tarkoitus ajaa.  
wink.gif

Oman olen joka tapauksessa ajatellut ostaa ja mielenkiinnolla lueskelin parin viikon takaista lyhyiden pyöräkeskustelua. Vakuutuin samalla, että se Kawan ER-5 madallettuna on hyvä ekaksi pyöräksi. Mutta siis että helpoiten varmaan sais inssin ajettua tuolla omalla pyörällä?

Ja vielä lisää aiheesta... Mihin ne teidän madalletut pyörät menivät, kun vaihdoitte isompaan? Että josko jostain löytyis jo valmiiksi meikäläisen mitoille customoitu pyörä...
sport05.gif

Sama ongelma oli minullakin. Oma pyörä katsastettiin kouluajoneuvoksi ja sillä sitten ajoin kortin. Kysy autokoulusta, eiköhän sieltä neuvot löydy tähän.
smile_org.gif

Ei ollut iso prosessi.

MP-liikkeet ottavat kyllä vaihdossa ne madalletutkin.

T. 158cm

Minä valitsin autokoulun sen mukaan missä pyörä oli sellanen josta yletty. Siellä oli Jammun kusiainen fazeri. Ylsi juuri varpaankärjet ja enempää ei tarvinnutkaan. Tarkkana toki sai olla joka pysähdyksen kanssa.

Siis sama pyörä, jolla tunnitkin. Mulle madallettiin CBR sopivaksi ja nyt yltää päkiät ihan komiasti maahan. Kyllä kaikista sopivia saa, kun vaan tekijän löytää, mut niistä ei Turun suunnalla pitäisi puutetta olla.
smile_org.gif

samalla pyörällä ajoin inssin kuin ajoin muutkin tunnit autokoulussa.. eli eka ongelma sulla on siis löytää autokoulu, jossa on sopiva pyörä. siellä, missä ite olin, löyty pyörään matalampi satula tarpeen vaatiessa. ja eiköhän noissa useimmissa autokouluissa oo madallettuja pyöriä.
onnea inssiin  
thumbs-up.gif

Hmmm, ainoa ongelma, että autokoulu on jo valittu ja teoriatkin suoritettu... Eli ajoin samalla näin vasta vanhalla iällä myös auton ajokortin ja autokoulujen teoriatuntien päivät ratkaisi mun autokoulun valinnan(työt kun pukkaa pahasti vapaa-ajan tielle)...

Ja siis tämän koulun isoista pyöristä en yllä edes varpailla, vaikka matalamman satulan vaihtaiskin
confused_orig.gif

Mutta ei hätää, taidan ostaa oman jo etukäteen ja vetäistä sillä tarvittavat pakolliset kuviot
062802jumpie_prv.gif

kysy vielä koulusta josko hommaisivat sulle pyörän, jolla ajaa. kyllähän ne ties sun kouluun tullessa että pyörällä pitäis päästä ajamaan, eikö? luulisi siis että antavat palvelua, jota heiltä olet ostanut..
confused_orig.gif

Oukei! Muistaakseni tästä oli silloin alkuun koulussa puhettakin, mutta siinä tuli niin paljon infoa(varsinkin kun ajan siis samalla sen auton kortinkin), että puolet tais mennä ohi...
cool.gif
Kysäisenpä asiaa vielä uudestaan heti ens viikosta. Blondi mikä blondi
lookaround_orig.gif

Vielä kysyisin oikeastaan kaikilta naispuolisilta motoristeilta, että millä ihmeellä löytäis sopivat ajovermeet? Lähinnä tuo alaosasto tuntuu olevan vaikea. Hyvän ajotakin löysin jo monta vuotta sitten(äijän kyydissä on siis istuttu jo useampi vuosi), mutta sellanenkin varmaan tarvis jossain vaiheessa uusia. Eli ongelmana on taas se lyhyys. Kun kuitenkin tuota takamusta ja rintamusta on kertynyt aikuisen naisen verran
tounge.gif

Entisiä nahkahousuja lyhensin kylmästi vaan saksilla, kun niissä ei ollut mitään pehmusteita. Mutta itse tangon varteen kivutessani olis kiva olla ihan kunnon ajokamppeet. Ja niiden lyhentäminen ei sitten enää olekaan noin simppeliä!

Hyvä vaihtoehto sekin! Kalliiksi tulee ihan varmaan, mutta kyllä mä tähän leikkiin lähtiessäni tiesin, ettei tämä harrastus ole siitä halvemmasta päästä...
wink.gif

Piikkikorttia ajaessani kävi tuuri, ja ajeltiin customilla
biggrin.gif
Ylsi jalat hyvin maahan, tosin niiden jalkatappien paikka jaksoi kummastuttaa joka tunnin alussa..
nixweiss.gif

Harjoitusluvalla sitten ajelin ja omalla pyörällä myös inssiin. Oma pyörä oli Yamaha SR, semmonen kevyt leidipärrä.

T: Silloin jo 161cm ;)

Lisäänpä vielä, että kun 18 ikävuoden täyttyessä siirryin 500-kuutioiseen Hondaan, niin satulaa fiksattiin matalammaksi "reunoja" leikkaamalla. Ei tarvinnut enää niin spagaatissa istua ja jalatkin sai paremmin maahan (:

Vielä kysyisin oikeastaan kaikilta naispuolisilta motoristeilta, että millä ihmeellä löytäis sopivat ajovermeet?
Eri merkit on kai eri mallisille...Halvarsson on jo normimitoituksella leveäperäinen ja kapeavyötäröinen, joskin kai heiltä löyty myös vielä D-mitoituksellakin...voi olla muillakin merkeillä... Ei siis välttämättä tarvitse teettää mittatilaustyönä, ellei halua... Varmasti löydät hyvät, älä oo murheissas siitä! Mutta älä osta niitä, mitkä on aika hyvät... mutta jostakin kohtaa kummiski olis parantamisen varaa... Sillä löydät myös hyvät!
Tervetuloa motorisimin viehättävään maailmaan!

Kotimaiset valmistajat on kaiketi jo pari vuotta yrittäneet ottaa suomalaisten naisten mitat asuissa huomioon - siis juuri sen että moni on varsin lyhyt mutta silti kohtuullisen kurvikas... Alkaa löytyä pöksyjäkin ihan hyvin, mahtuu kurvit eikä tartte lahkeita itse lyhennellä.

Täältä saa myös mittatilaus kamaa, itellä on 1 nahka ja 1 kangas rotsi ostettu tuolta, laatu on hyvää ja mukavat päällä.

062802jumpie_prv.gif
sadas viesti, saako nyt jonkun palkinnon??
biggrin.gif

Halvarssonilta saa myös tilata omien mittojen mukaan kamppeita. Kannattaa kysellä.
062802jumpie_prv.gif

Kävinkin itse asiassa tänään yhdessä varusteliikkeessä ja laitoin tilaukseen All Right -kuvastossa olleet MP-asun Lady-housut, jotka tulevat tuolla kuuluisalla D-mitoituksella... Hyvillä mielin nyt odottelen, josko löytyis kertaheitolla sopivat(sovittelin aikani muitakin pökiä, jotka jo liikkeessä olivat, eikä tosiaan löytynyt kuin niitä "melkein sopivia").

Ja ajotunnitkin on järjestyneet
smile_org.gif
Ostan oman pyörän madalletulla satulalla, katsastan sen kouluajoneuvoksi ja eikun pärräämään. Eli jos joku sattuu tietämään myynnissä olevaa ER-5:sta, jossa olis jo valmiiksi se matalampi satula, niin täältä löytyis ostaja
talktohand.gif
Ja jos ei löydy valmiiksi madallettua mallia, niin nuita pyöriä tuntuu olevan liikkeellä pilvin pimein. Varaudun siis itsekin vaihtamaan sen parin vuoden päästä isompaan, kun ei tunnu kellään kyseisen pyörän tehot riittävän kuin vähäksi aikaa
wink.gif

Back