• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Videokamera ratakuvaukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikit oli ainakin teipattu umpeen joten ilmavirran ei pitaisi vaikuttaa. Mutta kannattaa kokeilla laittaa handsfree kiinni. Sillonhan luuri kayttaa handsfreen mikkia joka on perinteinen analoginen ja ei niin herkka tarinalle. Lisaksi se on helpompi laittaa esim plaksin taakse suojaan. Pitaapa vaikka kokeilla itse tuota viikonloppuna toimiiko paremmin.
Millainen teline sulla on N93:lle jotta sen saa oikeaan asentoon kuvaamaan eteenpäin ?

Mikit oli ainakin teipattu umpeen joten ilmavirran ei pitaisi vaikuttaa. Mutta kannattaa kokeilla laittaa handsfree kiinni. Sillonhan luuri kayttaa handsfreen mikkia joka on perinteinen analoginen ja ei niin herkka tarinalle. Lisaksi se on helpompi laittaa esim plaksin taakse suojaan. Pitaapa vaikka kokeilla itse tuota viikonloppuna toimiiko paremmin.
Millainen teline sulla on N93:lle jotta sen saa oikeaan asentoon kuvaamaan eteenpäin ?
Oon laittanu kiinni oikean sivukatteen kylkeen jeesusteipilla. Valiin vaan sen verran vaahtomuovia tms. taytetta etta saa kameran suoraan. Kiinnittaessa pitaa myos huomioida se etta menu, anykey ja puhelun lopetus nappainta ei saa painaa. Vaatii vahan kikkailua.

Vielä en osaa sanoa onko tämä hyvä vaiko huono, mutta Tämmönen on matkalla englannista suomeen.

Kerron kun olen päässyt kokeilemaan.
Saapui tänään paketti englannista ja näyttääpi muuten aikasta pätevältä.
Ei ole kamera paljoa huulipunaa suurempi.
Letku kamerasta satulan alle ja sinne nauhuri tai radiolähetin jemmaan ja eikun kuvaamaan.

Laitan kuvaa heti kun ekat kuvat on saanut tallennettua.
Jos perjantaina on sää kohdallaan niin käväsen pikkusen pörräämässä ja kokeilemassa kuvan laatua.

Jep, kyllä kiistämättä tuon perusteella muuttaa.

Omassa kamerassa juurikin kaipaisi pystysuunnassa laajempaa kuvaa, niin näkyisi kurveissa rataa hiukka enemmän. Vaakasuunnassa tulee nytkin kate eteen.

Oon laittanu kiinni oikean sivukatteen kylkeen jeesusteipilla. Valiin vaan sen verran vaahtomuovia tms. taytetta etta saa kameran suoraan. Kiinnittaessa pitaa myos huomioida se etta menu, anykey ja puhelun lopetus nappainta ei saa painaa. Vaatii vahan kikkailua.
Eikö toi N93 näyttö taitu tuulen voimasta kun sen heittää kiinni kylkeen ? (Olen yrittänyt miettiä että miten noi magneettikytkimet saisi huijattua niin että videon voi käynnistää kansi kiinni.)

Mulla on satunnaista kuvaamista varten DV kameroiden lisäksi toi Arhcos 504 ja Helmet cam. Antaa suunnilleen samanlaista kuvaa kuin N93 - mutta tuo halvempikin malli sisältää 40Gb kovalevyn joten siihen saa useamman tunnin videotallennusta ja kameraan nyt saa kiinni minne vaan. Itse laite mahtuu hyvin povitaskuun. www.archos.com

Eikö toi N93 näyttö taitu tuulen voimasta kun sen heittää kiinni kylkeen ? (Olen yrittänyt miettiä että miten noi magneettikytkimet saisi huijattua niin että videon voi käynnistää kansi kiinni.)

Mulla on satunnaista kuvaamista varten DV kameroiden lisäksi toi Arhcos 504 ja Helmet cam. Antaa suunnilleen samanlaista kuvaa kuin N93 - mutta tuo halvempikin malli sisältää 40Gb kovalevyn joten siihen saa useamman tunnin videotallennusta ja kameraan nyt saa kiinni minne vaan. Itse laite mahtuu hyvin povitaskuun. www.archos.com
Tuosta huonosta kuvasta ehka nakee kiinnitystavan:
http://www.imagestation.com/8343170/3956761199

Eli puhelimen naytto on kannetty "camcorder" asentoon imuputken paalle ja on siten tuulen suojassa. Ja sitten vaan riittavasti teippia kylkeen. Gsxr:ssa onnistuu helposti.

Magneettikytkimien huijaamista helpompaa on tietysti tehda sama homma softalla mutta sellasta softaa ei tietysti saa mistaan  
nixweiss.gif
moni muukin hyva ominaisuus puuttuu virallisesta myyntisoftasta  
confused_orig.gif

Eli puhelimen naytto on kannetty "camcorder" asentoon imuputken paalle ja on siten tuulen suojassa. Ja sitten vaan riittavasti teippia kylkeen. Gsxr:ssa onnistuu helposti.
Tuohan on hyvä paikka (itse olin ajatellut vain kiinnitystä pleksin taakse) ! Täytyypä tutkia löytyisikö joku teline niin että puhelimen voi aina laittaa telineeseen kuvausvalmiiksi kun lähtee ajamaan. Katteen ruuvitki ovat juuri oikeassa kohdin.

Kuinka tärinäherkkä tuo puhelin on kuvatessa - vaatiiko käytännössä pehmusteen ja kuinka paksun ?

Tuosta huonosta kuvasta ehka nakee kiinnitystavan:
http://www.imagestation.com/8343170/3956761199

Magneettikytkimien huijaamista helpompaa on tietysti tehda sama homma softalla mutta sellasta softaa ei tietysti saa mistaan  
nixweiss.gif
moni muukin hyva ominaisuus puuttuu virallisesta myyntisoftasta  
confused_orig.gif
Tuollaisen kansi-kiinni-kuvaaminen softan itse tekeminenkään ei kovin monen päivän homma ole, mutta itselläni tarkoitus laittaa puhelin tankin päälle jotta näkee nopeus-ja kierroslukumittarinkin ajon aikan. Tällä kiinnityspaikalla luulisi tuulen suhinankin vähenevän, ehkä myös tärinän (ja tarkennuksen sekoamisen) oikeanlaisella kiinnityksellä. Netistä löytyi kesällä myyntiin tuleva Nokian jalusta N93:lle, näytti lähennä minikokoiselta ruuvipenkiltä  
sad_orig.gif
Kumma ettei ole voinut laittaa puhelimen pohjaan normaalikameran jalustakiinnitystä..

Mulla ainakin tankki resonoi aika paljon varsinkin pienemmillä kierroksilla, liittynee siihen että tankki on suoraan rungossa kiinni. Resonointi on pitkittäissuuntaista (eli 90 astetta kampiakselin suuntaan).

Tuo katteeseen kiinnittäminen todennäköisesti pienentää resonointia.

Kokemusta ei ole, mutta tällaistakin pulju.netistä saatavaa kameraa voisi joku testata. Hinta on sen verran edullinen, että itseänikin on himottanut. Pitäisi vaan päästä jossakin testaamaan.

-> Action camera <-

Tämmönen pulju löyty UK:sta: Action Cameras
Löytyy tuo GoPro ja tuo pulju.netissäkin ollut kamera ja paljon muutakin..
Näyttäis tuo pulju.netissäkin ollut ATC-2000 Action Camera irtoavan tuolta vähän edullisemmin.
Lähetyskulut näyttää olevan 8,5 puntaa Suomeen eli olisi sitten 131,57 EUR lähetyskuluineen.

Eli ei kannattane ostaa pulju.netistä. Pitäisi melko kivuttomasti tulla tavara UK:stakin.

Täytyy laittaa harkintaan jos jomman kumman tilaisi. Ei ole tosiaan hinta kovin paha jos kuva on vaan siedettävää ja muuten toimii OK.

Korjattu kirjoitusvirhe.

Kokemusta ei ole, mutta tällaistakin pulju.netistä saatavaa kameraa voisi joku testata. Hinta on sen verran edullinen, että itseänikin on himottanut. Pitäisi vaan päästä jossakin testaamaan.

-> Action camera <-
Omakohtainen kokemus puuttuu iteltänikin, mutta veljeni kumminkaimansysterinkoiran ottovanhemmilla on tuollainen pötkylä... Ovat kuvanneet mönkijätouhuja sillä ja ihan kivaa jälkeä tuli... koitanpa katsoa jos löytys mallipätkiä...

Edittiä... Tässäpä näitä olis , elikkäs tossa muutama pätkä jos kiinnostaa... joku viimeisetjumit ei tiettävästi kuitenkaan ole juuri äksönkameralla kuvattu, mutta muut...
cool.gif

Tulipa itekin katottua... aika shittiä materiaalia,
biggrin.gif

Itse odottelen tätä pienin varauksin: VholdR

Julkaisu tuntuu venyneen useammalla kuukaudella jo, sivuilla oleva "raakamateriaali" näyttäs ihan hyvältä mutta taidan tosiaan odotella että joku muu saa sen näppeihinsä, hinta on kumminkin vähän suolaisempi..

Edit: toistaalta, empä tiiä näyttääkö toi nyt 200e eestä paremmalta kuin act2k, jos nyt edes ollenkaan...

-> Action camera <-
Pomo tilas jenkeistä samanlaisen, avas paketin ni oli kaks sisällä
omg.gif

Eipä ollut kallis, halpahan toi on vaik sieltä tulis yksikin kappale...

edit. Näytti olevan lopussa ja sitä ei voi tuolta tilaa mut tässäpä toinen

Nonnii nyt löyty köyhille oma -> Linkuti link

Onkos toi action kamera itessään koko paketti, vai pelkkä optiikka, eli tarviiko jonkun tallennushässäkän vielä? Yllättävän halpa jos on koko paketti, kun näkyy vielä antavan kohtuullisen kuvankin.

Back