• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VFR800 vai VTR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja möykky72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
VTR todellakin huomattavasti hauskempi kulkupeli keveyden ja ketteryyden ja varsinkin ääniensä puolesta.
Matkatavara kapasitettia Veturissa taasen ei ole. Jos repulla pärjää niin sit oiva matkapeli.
Eikä se janoisuus mikään ongelma ole, jos 6litraa satkulla on liikaa, niin vaihtaa sit harrastusta.
Jos vaan menis 6 litralla...
biggrin.gif
+1
biggrin.gif

Btw,
VTR 1000 F -01 myynnissä
Soon kuulkaa poijjaat kaasukaffan säätelystä kiinni!!
wink.gif

Itse olen yhellä reissulla täälä pohjanmaan lakeuksien suorilla saanut sinne 5litran paikkeille kulutuksen. Et ihan yhtä vähän/paljon se vie kuin muutkin pelit...
Saattaa olla mutta ei mee millään tankillisella 300 km. 238,2 on tarkka mittaus. Sit loppu löpö. Ja eikohan noi virityksen syö myös osansa...
DSC01788.JPG

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

VTR todellakin huomattavasti hauskempi kulkupeli keveyden ja ketteryyden ja varsinkin ääniensä puolesta.
Matkatavara kapasitettia Veturissa taasen ei ole. Jos repulla pärjää niin sit oiva matkapeli.
Eikä se janoisuus mikään ongelma ole, jos 6litraa satkulla on liikaa, niin vaihtaa sit harrastusta.
Jos vaan menis 6 litralla...
biggrin.gif
+1
biggrin.gif

Btw,
VTR 1000 F -01 myynnissä
Soon kuulkaa poijjaat kaasukaffan säätelystä kiinni!!
wink.gif

Itse olen yhellä reissulla täälä pohjanmaan lakeuksien suorilla saanut sinne 5litran paikkeille kulutuksen. Et ihan yhtä vähän/paljon se vie kuin muutkin pelit...
Saattaa olla mutta ei mee millään tankillisella 300 km. 238,2 on tarkka mittaus. Sit loppu löpö. Ja eikohan noi virityksen syö myös osansa...
DSC01788.JPG

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
.. yseiseltä reissulta toi kuva. Toi purkki oli kyllä kuskille
biggrin.gif

Onko sillä bensan kulutuksella niin väliä viekö 5 tai 7 litraa 100km kunhan on hauskaa ajamista ja matka jatkuu, onhan noita huoltsikoita aika tiuhaan niin tuskin se bensa loppuun pääsee
wink.gif
Taidan pikkuhiljaa taipua tuonne vtr:n suuntaan kun pituutta kuitenkin vaan se 169cm tosin painoa 90kg
biggrin.gif

Vakuutuksetkin näytti olevan suht siedettävissä markinaaleissa verrattuna ns kyykkypyöriin.

voin taata että hauskaa ajamista veturilla riittää...
eikä ole tosiaan radallakaan tientukkona. nimim. kokemusta on.
emäntäkään ei ole valittanut kyydillä olosta.

Kyllä täältä tulis selkeesti ääni VFR:lle.

Loistava pyörä kaikenlaiseen ajoon. Ajoasento hyvä, vääntää ja kulkee mukavasti, myös kaupunkiajossa ja mutkapätkällä. Putken vaihto, niin makeat soundi löytyy kyllä vihveröstäkin

Matkapyöränä mukava ja kyytiläinen+tavarat ei tunnu missään. Kulutus matkallakin kaikella kuormalla alle 5 l/100 km.

Ja kyllähän VFR ulkonäöllisestikin hakkaa ton hiukan puolitekosen olosen vtr:n 10 - 0

Mut osta se, mikä tuntuu ittelles paremmalta. Hyviä varmaan molemmat, Ite ottaisin noista kahdesta ehdottoman ehdottomasti kuitenkin VFR:n.

Noista kahdesta ehdottomasti VTR, jos laiskanpulskean matkakulkineen niin sittä VFR.

Veturi on vaan hauska vekotin (varsinkin rähinä henkisillä putkille)

Kyllä täältä tulis selkeesti ääni VFR:lle.

Loistava pyörä kaikenlaiseen ajoon. Ajoasento hyvä, vääntää ja kulkee mukavasti, myös kaupunkiajossa ja mutkapätkällä. Putken vaihto, niin makeat soundi löytyy kyllä vihveröstäkin

Matkapyöränä mukava ja kyytiläinen+tavarat ei tunnu missään. Kulutus matkallakin kaikella kuormalla alle 5 l/100 km.

Ja kyllähän VFR ulkonäöllisestikin hakkaa ton hiukan puolitekosen olosen vtr:n 10 - 0

Mut osta se, mikä tuntuu ittelles paremmalta. Hyviä varmaan molemmat, Ite ottaisin noista kahdesta ehdottoman ehdottomasti kuitenkin VFR:n.
no itse oon kyllä samaa mieltä siinä että
vfr hakkaa vakiona ulkonäöllisesti vtr
mutta jos veturiin laittaa alakatteen
tai colin edvards katteet niin sitten on asiat
reilusti toisin päin eikä vifferiin vastaavia oo
saatavana.
se vaan on nyt niin omasta mielestä että
vfr on matkalehmä niin ku se on tarkoitettu olevan
(hyvä sellainen)
eikä se kyllä minään päivänä millään putkistolla
oo niin mahtavan kuulonen ku vtr vaikka pelkillä
slipareilla
buttrock.gif

ja veturilla voi jos lapsettaa niin ajella pelkällä
kaasun kääntämisellä muutaman satametriä
keula pystyssä vaikka ei niin hyvä kuski oiskaan.

ja kulutus on veturissa varmasti enemmän
vifferissä mutta eikö niitä bensa asemia oo
sitä varten tehty että sieltä sais lisää sitä
ittiää

juu...kaksi kesää VTR:llä ajaneena ja vain kerran VFR:ää kokeilleena ottaisin ehdottomasti VTR:n. Mulla oli alakate ja hi-pipet omassa ja mun mielestä se oli yksinkertaisesti kaunis pyörä. Hienompi kuin VFR, joka sekään ei toki ole ruma. Makuasioita.

Edelleenkin kaipaan toisinaan Veturia, vaikka alla on nyt mukamas "parempi" pyörä. Fiilis tuolla Veturilla oli kyllä huipussaan!! Mahtava pyörä kaiken kaikkiaan.

Eix tää ole just et "miejän isä on parempi ku teijän isä"?
vi.....ko väliä toinen tykää tyttärestä ja toinen äitistä, ja mä tykään molemmista.
ootko molemmat ajanu ku niin molemmista tykkäät?
vai muuten vaan ko nokkeluuksia heittelet
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sukurutsausta ja kansantanhua?
blush.gif
eli kaikki menee homosohvasta -> apinakiikkuun
ja siltä väliltä

vi.....ko väliä toinen tykää tyttärestä ja toinen äitistä, ja mä tykään molemmista.
ootko molemmat ajanu ku niin molemmista tykkäät?
vai muuten vaan ko nokkeluuksia heittelet
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sukurutsausta ja kansantanhua?
blush.gif
Heh!
blush.gif
Tulipa tuota kansantanhua kokeiltua joskus ala-asteella...
lookaround_orig.gif
Noh tuon sukurutsauksen jätän kokeilematta.

Mutta jos sulta kysytään mielipidettä niin varmaan vastaat kysymykseen...???
Joo mut en ole puolesta enkä vastaa, ei ole nimittäin veturista mitään kokemusta.
sillä lailla no kandee käydä ajaan koikat ens kesänä
veturilla niin tietää että minkälaiset kyytit siinä
tyttäressä oikein on!
se pistää kummasti hymyn korviin ku pääsee tytärtä ajaan.

itellä tuli kyl kans kokeiltua joskus kansantanhua ala-asteella
kaikkea pitää kokeilla paitsi sitä viimeistä

Kanatalouden käsittelystä takaisin asiaan - itse olen ajellut kaikilla mainituilla laitoksilla (VTR, VTR SP ja VFR). VTR Feuerstürm on varmasti hauskempi yksin ja lyhyillä matkoilla kuin VFR, paukkua on vähän reippaammin kun motti on tonninen. Nostaa keulaa ja twinin äänet ovat vielä V4-moottoriakin maukkaammat. Kuitenkin jos matka-ajot suuntautuu etemmäs niin VFR saattaa olla mieluisampi, ainakin laukkujen ym. matkailuun tarkoitettujen hilppeiden valikoima on kattavampi.

Olen kuitenkin jo kahdesti käynyt Euroopassa parin viikon kierroksen kaverin kanssa, jolla kulkineena Ducati 1098S. Mopedin matkailuominaisuudet ovat siis yleensä lähinnä kuljettajan korvien välistä sekä tietty mahdollisen matkustajan tunnelmista kiinni.  

Niin, ja itselläni on siis ollut VFR. Olen ajanut sillä kaupungissa, maantiellä, hiekkatiellä, mutkatiellä, alppitiellä, moottoritiellä, autobaanalla, radalla. Hemmetin hyvä laite. Vielä sen verran pitää lisätä vettä kiukaalle että omasta mielestäni etenkin VTEC-mallin VFR:ään pilattiin muutamat hyvät ominaisuudet mitä vielä 750cc kaasarimallissa oli. Uusin on toki komean näköinen.  
cool.gif

Molemmat omistaneena, täytyy kääntyä VFR:n puoleen.. Itelle oli ainakin reilumman kokoinen ja mukavampi ajettava, sellasessa lepposassa ajelussa...
VTR:n ääniä ja luonnetta toki jäi kaipaamaan, mutta VFR:llä musta mukavampi ajella kaksi päällä...

Vaikea valinta...
biggrin.gif

eiköhän toi kuskin kokokin ole aika ratkaiseva juttu.
itellä vfr mut vtr kiinnostaa enemmän.
188 cm pit. 96 paino.
tilaa vfr tarjoo enemmän tilaa.

jos nuista kahdesta nyt pitäs valita minkä ottasin
enkä hävittäis nykyistä menopeliä niin valinta
ois vfr koska sp on tällä hetkellä menopelinä
vifferillä ois mukava ajella pitempiä matkoja
ja vtr sp:llä sitten mutkapätkiä ja lyhyempiä
reissuja ja vähän radallakin
biggrin.gif

mutta jos ei ois sp:tä niin kuitenki se ois joku muu twini
ehkä firestorm tai joku muu
tulevalle kaudelle on tulossa todella mielenkiintoisia
twinejä jotka voi olla tulevaisuudessa harkinnan alla.
tai ainakin pitää käydä koeajo päivillä jos ei muuta.

jaa kävitkö kokeileen siskoa älä kerro yksityiskohtia.
ei onneks tarvi/halua tietää ku en edelleenkään harrasta sukurutsausta!

Back