• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VFR1200 vs CBR1100XX

Onko kellään minkäänlaista kuvaa siitä kuinka paljon noita uusia VFR1200:ia on kaupattu Suomessa, vai onko se totaalinen floppi valmistajalta vai maahantuojan hinta. Jotenkin vaan tuntuu että niitä ei juurikaan liikenteessä ole näkynyt, kuin ihan sattumalta joskus.

Millaisiahan myyntimääriä bläkkärillä oli aikoinaan kun se rantautui Suomeen. Mikäli muistan niin sekään ei mikään halpa pyörä silloin ollut, mutta kuitenkin yleistyi melko nopeasti.

Joku edustaja väitti, että on myyty jotain 90 kpl VFR:ä tänä kesän. Olen samaa mieltä siitä, että missä ne pyörät on?? Itse ajoin 21000km kesän aikana ja näin kolme kertaa kyseisen pyörän ja yksi niistä MP maailman testikone. Jotenkin on muistikuva että XX:ää myytiin heti ekavuonna useíta satoja? voin olla väärässä?!

eipä noita tosiaan montaa ole vastaan tullu kesän aikana.

iisalmen miitingissä näin kaksi emc:n koeajopyöränä sekä sen yhden ruotsin kilvissä olleen, yhden nähny oulussa joka myös oli koeajossa, joka sekin todennäköisesti oli sama kuin iisalmessa oli käymässä...

aika harvaan noita vastaan on tullu, johtuuko sitten tästä ns. maailman taloudellisesta tilanteesta, ettei porukka vaihda pyöriä vaiko onko sitten vielä niin uus tuttavuus, että porukka katsoo mitä tuosta vehkeestä vielä tuleepi ja jos toimiva vehje, niin sitten ostavat..?
nixweiss.gif

Aika vähän tosiaan näkynyt uusia vfr:iä.. Verrattuna vaikka k8 busaan joka on jossain määrin saman luokan pyörä mitä myytiin aivan helvetisti - kevaricbr:n jälkeen eniten ja busia kyllä näkyykin tien päällä

eipä noita XX:ien ja Busien myyntimääriä voi oikein verrata uuteen VFR:ään, kun taloussuhdanteet ja uusien pyörien myyntimäärät on ihan toisenlaiset. XX tuli markkinoille muistaakseni 96 tai 97, joten siitä nyt on muutenkin jo ihan kohtalaisesti aikaa.

eikös nuo kuiten periaatteessa hinnaltaan ole aika lähellä toisiaan, xx:n hinta tais myyntiin tullessa olla jotain likelle 150tmk ja uuden vfr:n jotain yli parikymppiä euroina..

toki loppumallit xx:ää myytiin jo paljon halvemmalla kuin alkuperäinen hinta. korjatkoon joku, jos olen väärässä..

Taisipa olla niin että Suomeen tuli tietty kiintiö noita VFR:iä ja lisää ei saanut vaikka ostajia olisi ollutkin.

Joku edustaja väitti, että on myyty jotain 90 kpl VFR:ä tänä kesän. Olen samaa mieltä siitä, että missä ne pyörät on?? Itse ajoin 21000km kesän aikana ja näin kolme kertaa kyseisen pyörän ja yksi niistä MP maailman testikone. Jotenkin on muistikuva että XX:ää myytiin heti ekavuonna useíta satoja? voin olla väärässä?!
Mun muistin mukaan vuonna -97 Blackareita tuotiin 50kpl. Seuraavana vuonna ostin yhden noista käytettynä.
Ensimmäisten hintoja en muista, mutta vuosituhannen vaihteessa hinta oli n. 140000mk. Sehän tekee vieläkin pitkästi yli 21000€
omg.gif
Vuonna -00 ostin uuden ja maksoin siitä 2.8 miljoonaa... ...forinttia
biggrin.gif
Asuin silloin Unkarissa. Brandt ei halunnut tehdä mun kanssa verovapaasta kauppaa ollenkaan. -99 syksyllä kyselin Varaderosta, kun sellainen olisi varmaan Unkarin tiestölle sopinut paljon XX:ää paremmin, mutta edes koeajon vertaa eivät viitsineet mahdollisuutta järjestää saatikka varata seuraavan vuoden satsista verovapaata Varista tai XX:ää. No ostin tuolla n.2.5 pennin kurssilla sitten paikalliselta kuin kunnon unkarilainen tekee eli kävelee kauppaan ja sanoo, että yksi CBR1100XX sinisenä, kiitos ja maksaa verot Unkariin kiltisti.
Mitä opin suomalaisen maahantuojan myyntikatteista?
Brandtin kate oli lähes 10000 tuhatta markkaa enemmän kuin Unkarin maahantuojan kate + paikallinen 25% ajoneuvovero + dealerin kate. Mutta kyllä harmitti ettei sitten saanutkaan "Suomipyörää"
062802moto_prv.gif

eikös nuo kuiten periaatteessa hinnaltaan ole aika lähellä toisiaan, xx:n hinta tais myyntiin tullessa olla jotain likelle 150tmk ja uuden vfr:n jotain yli parikymppiä euroina..

toki loppumallit xx:ää myytiin jo paljon halvemmalla kuin alkuperäinen hinta. korjatkoon joku, jos olen väärässä..
Se jotain yli parikymppiä on: 24000e - 26000e.

sanoi:

Loppumalleissa oli hinta-laatusuhde jo oikeasti kohdillaan. Hinnathan oli lopussa uutena noin 14 k€.

sanoi:

Loppumalleissa oli hinta-laatusuhde jo oikeasti kohdillaan. Hinnathan oli lopussa uutena noin 14 k€.
Juu. Ostin oman XX:n vuodenvaihteessa 07/08 (siis 07 malli uutena), hinta oli 13700 €.

Mutta, onko kokemuksia molemmista pyöristä? Minulla saattaa olla mopon vaihto edessä ensi vuonna. XX:stä olen tykännyt paljon, mutta mikä isohko matkasportti seuraavaksi? Onko vfr:stä XX:n korvaajaksi?

sanoi:
Juu. Ostin oman XX:n vuodenvaihteessa 07/08 (siis 07 malli uutena), hinta oli 13700 €.

Oma -05 oli muistin mukaan kanssa karvan alle 14 k€ kun taas -08 ostettu karvan yli tuon. Tuo viimeisiä Suomessa ajamattomana myytyjä.

Ja BW:n kertoman mukaan viimeiset XX:t tehtiin 2006. Sinänsä mitään merkitystä koska 2005 jälkeen ei tullut kai edes kosmeettisia muutoksia. Olleet vaan paketissa/varastossa jossain vähän kauemmin...

sanoi:
EI tule VFR meidän taloon IKINÄ.Joitain syitä:Hinta,näyttää pappamopolta ja kuulostaa skootterilta vs.XX jne...Tosin jokaisella on omat mielipiteensä  

Eipä ole matkamopolle enää tarvetta mutta jos olisi niin voisin myös allekirjoittaa tuon  
wink.gif

Vielä noista XX:n hinnoista sen verran, että ostin uutena -05 mallin minkä "listahinta" oli 14999 muistaakseni eli hiukan halvempi kuin Busa oli tänä vuonna mallia -09

Mutta, onko kokemuksia molemmista pyöristä? Minulla saattaa olla mopon vaihto edessä ensi vuonna. XX:stä olen tykännyt paljon, mutta mikä isohko matkasportti seuraavaksi? Onko vfr:stä XX:n korvaajaksi?
No itse ajan XX:llä ja muutaman kerran olen koeajanu VFR:ää - automaattia ja tavallista.
Manuaaliaskilla oleva on kyllä pyöränä sellainen, jolla voisin ajellakin - ajoasento on hyvä, kevyt käsitellä yms. Automaattia en laittais ikinä, en vaan itse tykännyt.
Miinuksena voisi sanoa, että kardaani nypyttää hiljaisessa vauhdissa, mutta niin se kyllä tekee kaverin FJR:kin, eli varmaan aika normaalia ja siihen luultavasti tottuiskin/tai oppisi ajamaan vähän erilailla.
Toinen, ja suurin miinus on hinta - aivan liian kallis, minkä takia seuraava pyörä onkin busa.

Mikäköhän (taas) hintaeron ja -tason syy (Busa vs. Vifferi)??! Helmuthlandiassa VFR1200f 15kEukkoa ja Bussi (v.2009 malli tosin!) 13,5kEukkoa?! No, onhan tuossa alv:ssa 4 pinnan ero suomikuluttajan tappioksi, mut muuten ei mee Bra***in & härmän jälleenmyyjien ahneus (vähittäismyyntiin tarkoitetut suositushinnat) jakeluun...  
lookaround_orig.gif

oikeahinta?

Hohhoijjaa, koskakohan täällä nähtäisiin vihdoin sitä EU parlamentin "ajamaa" maailmantason kilpailua - kuluttajan eduksi?! Tervetuloa ulkomaaneläjät ja -diilerit, paranee hintataso ja palvelu samanaikaisesti...
buttrock.gif

Täytynee ostaa nahkahousut ja muuttaa  baijeriin...
withstupid.gif

Back