Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis ei se välttämättä johdu vähäisestä pinnasta, mun rengas siis teki ihan uudesta saakka tuota vemputtelua.se on aika jännä ku etu nakissa on kumminki pintaa viel ihan kohtuullusesti! mutta kiitos kaikille vastanneille!
...sama täällä; aikasemmalla renkaalla ei ropleemaa, mutta kun uusi laitethin, niin johan on ollu mielenkiintosta woplausta...syytä en tiiä, enkä ole sen kummemmmin alakanu korjauttamhan... eihän tuo haittaa kun 60-90 km vauhdissa jos irrottaa käet sarvista. Ja sitä tarvii harvemmin tehä. Täristyksen kyllä huomaa kässiinki, joten pitäisi varmasti tehrä jottain...Siis ei se välttämättä johdu vähäisestä pinnasta, mun rengas siis teki ihan uudesta saakka tuota vemputtelua.se on aika jännä ku etu nakissa on kumminki pintaa viel ihan kohtuullusesti! mutta kiitos kaikille vastanneille!
Itsellä oli myös samaa ongelmaa -92 mallin Vihverössä. Uusi eturengas, mutta väpätti aivan älyttömästi. Tasapainotettiinkin kaksi kertaa, muttei mitään muutosta....sama täällä; aikasemmalla renkaalla ei ropleemaa, mutta kun uusi laitethin, niin johan on ollu mielenkiintosta woplausta...syytä en tiiä, enkä ole sen kummemmmin alakanu korjauttamhan... eihän tuo haittaa kun 60-90 km vauhdissa jos irrottaa käet sarvista. Ja sitä tarvii harvemmin tehä. Täristyksen kyllä huomaa kässiinki, joten pitäisi varmasti tehrä jottain...
Vaihdettiin sitten tilalle Metzelerin Z 4 ja lakkas kaikenlaiset woblailut. Kaikki renkaat ei vaan yksinkertasesti sovi alle!
Sama homma oli mulla aikoinaan -92 vifferissä. Pintaa oli vielä eturenkaassa reilusti, mutta oli kulunut "olkapäistä" kuopalle ja pyörä oli todella hermostunut. Haki urissa vittumaisesti, ei kulkenut suoraan, woblas herkästi jne... Uus eturengas ja koko pyörä tuntui uudelta!Siis ei se välttämättä johdu vähäisestä pinnasta, mun rengas siis teki ihan uudesta saakka tuota vemputtelua.se on aika jännä ku etu nakissa on kumminki pintaa viel ihan kohtuullusesti! mutta kiitos kaikille vastanneille!
Veikkaisin vifferin kyseessä ollessa, että melkeinpä ainoa syy. Vaihdoin aikanaan myös -94:een Battlaxin Diabloon, ja ravistelu loppui kuin seinään."kaverinkaverin" -94 750VFR, ravistaa ohjausta. Varsinkin hitaassa vauhdissa, kuulema. Torstaina pitäs tutkii laitetta. Oisko kellään jousituksen säädöt tiedossa? Ei tarttis ettii netistä! Epäilen kyllä näkemättä eturengasta, tai ohjaus laakerii!! Se rengashan tuntus olevan AIKA yleinen syy?
![]()
![]()
Voi olla hankala tarkistaa takarenkaan linjausta, kun takahaarukka on yksipuoleinen.Kannattaa aina tarkastaa myös rengaspaineet ja takapyörän linjaus! Saattavat myös vaikuttaa asiaan etupyörän ohella, tai näin tuntuu ainakin itselläni olevan. Nyt voi ajella ilman käsiä taas rauhassa!![]()
Minulla tuota vemputusta alkoi ilmetä nimenomaan uuden etukumin (Avon) laiton jälkeen. Täytyy vielä kokeilla takapään säätöä, taisin samoihin aikoihin vähän kiristää takajousta.Vaihda uusi etukumi.