• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VFR:n taka-akselin mutteri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Pyörä on Honda VFR 750 F -91 (RC36). Olisiko kenelläkään omakohtaista tietoa, millaisella hylsyllä taka-akselin mutteria pitäisi vääntää? Koko on lähinnä hakusessa mutta jos standardimallinen hylsy ei käy siitäkin saa huomauttaa.

Hondan manuaalissa mainittiin vääntomomentiksi 195 Nm kyseiselle mutterille, tuottaako noin suuri momentti ongelmia kun itse räpeltää tallissa?

Hupsista, pyörän tyyppi unohtui mainita aluksi

Mulla meni CBF Hondan taka-akselin muttereihin hauskasti erikokoiset hylsyt. Toinen on 22mm ja toinen muistaakseni 28mm.
Tavallisia puolen tuuman kantaan käyviä hylsyjä. Mulla kiristysmomentti 95nm, lienee n. 9,5kg ja ihan bilteman 5e momenttiavaimella kiristin. Avaaminen oli aika hankalaa, oli meinaan tiukassa. Toi kiristäminen tohon pisteeseen lienee aika vaativa tehdä yksin eli olis hyvä, jos löytyis avuksi painava kaveri tukemaan mopoa ettei se keikahda kun kiristät mutterit
wink.gif

46mm hylsy.
Pitäisi käydä ihan normi hylsy, ainakin omassa -94 mallisessa kävi.
Ellei ne sitten oo muuttanu kokoa mallin vaihtuessa...

Back