• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vetomies Lahden väylällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oho onpa uskalias kaveri kyllä nyt oon kade, kuinkas vetomiäs ois ollu jos autoilija oliskin juuri kaistaa vaihtan ja motoristi olis kynttilä ketjussa?
voi helvetti,jos sitä autoilijaa noin pelkää ei kannata prätkän selkään nousta.vaihdetaanhan sitä kaistaa pienemmissäkin nopeuksissa ja samalla lailla voi yllättää,et sä siinä mitään ehdi tekemään jos se just kohdalla sen tekee.
Juu hanaa vaan ja kolmeesataa autojonoista ohi - tuurilla ne laivatkin seilaa. Pelkurit ajakoot bussilla!

Oho onpa uskalias kaveri kyllä nyt oon kade, kuinkas vetomiäs ois ollu jos autoilija oliskin juuri kaistaa vaihtan ja motoristi olis kynttilä ketjussa?
voi helvetti,jos sitä autoilijaa noin pelkää ei kannata prätkän selkään nousta.vaihdetaanhan sitä kaistaa pienemmissäkin nopeuksissa ja samalla lailla voi yllättää,et sä siinä mitään ehdi tekemään jos se just kohdalla sen tekee.
Juu hanaa vaan ja kolmeesataa autojonoista ohi - tuurilla ne laivatkin seilaa. Pelkurit ajakoot bussilla!
näin on, mitä kovempi vauhti sitä vähemmän se tuntuu?

En moralisoinut ylinopeutta, itsekin ajan aina kun sallii ja vaikkei sallisikkaan. On useampi viranomaisen antama todistuskin aiheesta.  
tounge.gif
tilannenopeutta ihmettelin.
En tiedä näyttikö tilanne kotilosta hurjemmalta, kuin oli, mut mua hirvitti, kun ruuhka oli mitä melkoisin, pimeetä oli ja oikeesti kotilon xenoneillakaan ei nähnyt nenäänsä pidemmälle ja kaverilla oli sellainen pikkuinen "suurennuslasietuvalo", jolla ei kyllä esim. vesilammikoita erityisen hyvin näe, varsinkaan kun ajoi kotilon "pe..ssä" lähestulkoon kiinni.
Mut kaikki kunnia kaverille; selvisi ainakin kehä III: valaistulle osuudelle. Minä en olisi uskaltautunu edes liikenteeseen, saati sit noihin nopeuksiin, ja mulle kaikki on vetomiehiä, jotka ovat parempia kun minä, minä kun...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

ja selvisi perillekkin,ja tänään samaa rataa jos ei lunta vaan tule ja tiet ei jäädy.ainakin nyt keli mitä parhain

Joo, 140-150, kun tilanne salli, tosi huimapää vetomies  
biggrin.gif
Saksassa ajellaan sateessa selvästi yli 200, eikä sitä sen kummemmin ihmetellä.
Pimeässä kuitenkin pikkusen eri juttu, mut ei toi munkaan mielestä ole mikään yli yyber juttu. Vesitihkussa kyllä näkee paremmin kun pitää vauhtia, tihku ei tahdo lähteä visiiristä kuten vesipisarat.
Tuli mieleen viime kesän tasarikotimatka. Vettä tuli aivan v**usti mutta silti pystyttiin pitämään ihan hyvää matkavauhtia. Olihan se näkyvyys huonompi kuin ilman sadetta, mutta tosiaan vesi virtaa pois visiiristä kun pitää nopeutta yllä.

Järki mukana sateella ajaessa anyway.

on se upeata, että joku uskaltaa ja on noin taitava, että osaa pimeällä ja sateessa vääntää kahvasta reilusti! Omaa ja muiden henkeä ja terveyttä uhmaten sankarimme rohkeasti ajoi ruuhkassa kuin oman tiensä kulkijan kuuluukin. Ja autolla toinen sankari perässä. Hienoa, että individualistit jyrää
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

on se upeata, että joku uskaltaa ja on noin taitava, että osaa pimeällä ja sateessa vääntää kahvasta reilusti!  Omaa ja muiden henkeä ja terveyttä uhmaten sankarimme rohkeasti ajoi ruuhkassa kuin oman tiensä kulkijan kuuluukin.  Ja autolla toinen sankari perässä.  Hienoa, että individualistit jyrää
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
no vauhti maksimissaan ehkä 150,ja kyllä niillä pyörän valoillakin näkee!!ja menihän siinä muutama sata autoa ihan samaa vauhtia että ei tässä nyt niin oman tien kulkijoita olla.en mä nyt tiedä onko se mopo yhtään huonompi ajaa sateessa ja pimeässä kuin autokaan.toisaalta jos joku uskaltaa ajaa moottoritiellä tuossa kelissä kovin paljon hitaammin kuin autot niin siinähän se vetomies vasta onkin.itse en sitä kokeile

Joo, 140-150, kun tilanne salli, tosi huimapää vetomies
biggrin.gif
Saksassa ajellaan sateessa selvästi yli 200, eikä sitä sen kummemmin ihmetellä.
No eipä siellä saksassa nyt kuiteskaan ajella kuivallakaan selvästi yli kahdensadan.Kyllä se yleisin nopeus asettuu haarukkaan 130-160.
Vaikka muuten onkin niin ihmeellinen maa noin satunnaisen matkailijan silmissä.
Useamman kerran kun vierailee niin alkaakin huomaamaan, että tuskin missään maassa tölväillään niin paljon selvällä motarilla kuin saksassa...eli se siittä heidän erinomaisuudestaan
bowdown.gif

Yrititkö muuten esittää poliisia vai mikä ihmeen kakkakokkare sai sut lähtemään perään?
Just joo poliisiahan minä....
033102ass_1_prv.gif

Ei oo tarvetta. Pitääkö kaikessa nähdä jotain nurjaa
mad.gif
Oli vaan sama matka, suht sama nopeus ja aattelin et pidän pikkuisen turvaväliä, ettei kotilot mopon pers..ssä roiku. Ja oli se kyllä huiman näköistä, mut huom! kotilosta kattoen, voi olla et pärrän satulasta ei niin pimeetä ollutkaan.
Ja vielä kerran... En moralisoi, en syytä ylinopeuksista enkä mistään muustakaan, ihailin vaan minun uskalluksen ylittävää suoritusta. Ei me oltu varmaan kumpikaan (en minä ainakaan) sen kummallisempia sankareita tai rikollisia, muun liikenteen mukaan mentiin, hän vaan prätkän satulassa sateessa pimeessä ja viimassa, siitä hatun nosto!!
bowdown.gif
Minä ja sadat muut liikkujat kun tehtiin se sama lämpöisissä kotiloissa.

on se upeata, että joku uskaltaa ja on noin taitava, että osaa pimeällä ja sateessa vääntää kahvasta reilusti!  Omaa ja muiden henkeä ja terveyttä uhmaten sankarimme rohkeasti ajoi ruuhkassa kuin oman tiensä kulkijan kuuluukin.  Ja autolla toinen sankari perässä.  Hienoa, että individualistit jyrää
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Ei siihen tartte olla individualisti, et lukee liikennettä ja toimii sen ehdoilla. Varsinainen individualisti se vaan jytyyttää liikenteen tukkona ja harmina, lippahattu silmillä, taustapeili hukassa, muita hitaammin. Kuulunetko noihin??

no vauhti maksimissaan ehkä 150,ja kyllä niillä pyörän valoillakin näkee!!ja menihän siinä muutama sata autoa ihan samaa vauhtia että ei tässä nyt niin oman tien kulkijoita olla.en mä nyt tiedä onko se mopo yhtään huonompi ajaa sateessa ja pimeässä kuin autokaan.toisaalta jos joku uskaltaa ajaa moottoritiellä tuossa kelissä kovin paljon hitaammin kuin autot niin siinähän se vetomies vasta onkin.itse en sitä kokeile
Justkin noin, liikenteen mukana pitää mennä, sen kun sais kaikille kalloon, on vaan nykyisin näitä yberturvallisia, jotka mataa 20-40 km/h alle sallitun ja aiheuttaa tosi vaarallisisa tilanteita juurikin motoritiellä.. Ja oikeessa oot, et varsinaisessa k..sessa olisi jos mopolla ajaisi muita hitaammin pimeässä, ne jyräis meitit. Se mikä hirvitti minua, oli vesilammikoiden havainnointi, mut ilmeisesti ei vielä ollut lammikoita tullut tielle, tai ajolinjat sattu niitten ohi, mopokin kun voi joutua vesiliirtoon siinä missä kotilokin. Ja tietty jonon äkkijarrutus on myös oma juttunsa...

Back