• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Verotuspäätös

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Onko kenelläkään tietoa mitenkä kauan kestää verotuspäätöksen tulo näin heinäkuussa? Aattelin vaan, että pitääkö sitä henkisesti varautua pitkäänkin odotukseen?
nixweiss.gif
Tässä  
withstupid.gif
oon ollu ilman pyörää pari viikkoa, kun aloin pyörän vaihtoon kesken ajokauden.Alkaa pikkuhiljaa
sad_orig.gif
kun ei pääse  
sport05.gif

Itse hommasin Saksasta toukokuussa tuon oman ZZR:n ja viime viime viikolla tuli päätös. Eli pari kuukautta otti tällä kertaa. Olen kuitenkin ajellut tämän ajan väliaikaiskilvillä. Suosittelen...

Käy nyt hyvä mies hakemassa ne väliaikaiskilvet... Pääset ajelemaan... Tullista ainakin saat ko. kilvet huimaan 14€:n hintaan...
baaa.gif

Itsekin odottelen tässä veropäätöstä ja ajelen
smile_org.gif

Tullipiirin jonoista se aika riippuu, mutta olen kuulut jonkun saaneen päätöksen postissa kotiinkannettuna alle kahden viikon..

Tämä on vähäsen sekavampi kuvio, kun se pyörä on liikkeessä. Ko. mopedi oli motopalstassa, josta sen bongasin, mut ei ollu mainintaa kilvettömyydestä. Siinä vaiheessa, kun menin kattoon sitä kävi ilmi, ettei oo vielä verotettu, joten en oo päässy edes pitemmälle lenkille. Toivottavasti liike saa nopeamman veropäätöksen
nixweiss.gif
kuin yksityinen, muuten taitaa olla tän kauden ajot aikast vähissä  
sad_orig.gif
sit täytyy vaan keksiä muita harrastuksia
033102beer_1_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
tai  
033102ass_1_prv.gif

wink.gif

Tämä on vähäsen sekavampi kuvio, kun se pyörä on liikkeessä. Ko. mopedi oli motopalstassa, josta sen bongasin, mut ei ollu mainintaa kilvettömyydestä. Siinä vaiheessa, kun menin kattoon sitä kävi ilmi, ettei oo vielä verotettu, joten en oo päässy edes pitemmälle lenkille. Toivottavasti liike saa nopeamman veropäätöksen
nixweiss.gif
sad_orig.gif
033102beer_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
tai
033102ass_1_prv.gif
wink.gif
No eikö se liike voi hankkia siihen väliaikaisia kilpiä? Tai myydä sulle sitä ilman veroja ja hankit ite kilvet ja hoidat verot?

Itsellä meni myös n. 2kk että tuli veropäätös, tosin tästä nyt noin kuukausi aikaa, mutta tuskinpa ainakaan lyhenee aika. Ja Tampereen tullipiiri kyseessä.

nixweiss.gif
sad_orig.gif
033102beer_1_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
tai  
033102ass_1_prv.gif

wink.gif
Itse meinasin tehdä myös kuvatunlaisen teon ja ostaa liikkeen tuoman pelin, mutta
nixweiss.gif
crazy.gif
nixweiss.gif
Epäilytti sen verran ko. "toiminta" että jätin moisen tekemättä.
buttrock.gif
Tsemppiä ja pitkääääää pinnaaaaaaaaaaa. Raha kelpaa, mutta jatko onkin sitten korkeimman kädessä.

Oma päätös tuli nyt neljässä viikossa, 03 kesällä kesti päivää vaille kolme kuukautta. Lahden tullissa hoidin, ei jonoa yhtä paljon kuin Hesassa.

Toivottavasti kaikki sujuu liikkeen kanssa hyvin! Ei tullut kysyttyä, et olisko se mopo myyty taxfreenä, mut motopalstalla hintapyyntö oli verollisena. Hiukan ihmetyttää kyllä, kun ei kuitenkaan ollut vielä verotettu? No, se on parempi kun joku kokeneempi hoitaa verotus- yms kuviot. Eipä tässä auta muu, kuin olla kärsivä(llinen) ja odotella!  
033102beer_1_prv.gif

tounge.gif

Ei niiden "kuvioiden" hoitamiseen insinööri tarvii olla.
Ensin katsastin mopon ja sitten tulliin, verolappu kotiin ja veron maksamisen jälkeen rekiströimään mopo kontorille.
Kilven saaminen Saksassa kesti kauemmin ja yhtä monta vaihetta oli myös siinä.

6 päivää kesti ja torstaina postilaatikosta tipahti tullin kirje. Varoittelivat pitkistä jonoista, mutta lieko pyörän uutuudella mitään tekemistä asian kanssa, mahdollisesti.

Mulle tuli kanssa kesäkuussa viikossa päätös....
eek.gif
Oli kyllä yllätys, että tuli niin nopesti. Yksi tuttu toi pari päivää minua ennen pyörän eikä ole vieläkään saanut päätöstä ja siitä on siis pian jo kaksi kuukautta.
Tiedä sitten onkohan mun lomakkeet jotenkin hypännyt pinon päällimmäiseksi...
omg.gif

nixweiss.gif
sad_orig.gif
033102beer_1_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
tai  
033102ass_1_prv.gif

wink.gif
No eikö se liike voi hankkia siihen väliaikaisia kilpiä? Tai myydä sulle sitä ilman veroja ja hankit ite kilvet ja hoidat verot?

Itsellä meni myös n. 2kk että tuli veropäätös, tosin tästä nyt noin kuukausi aikaa, mutta tuskinpa ainakaan lyhenee aika. Ja Tampereen tullipiiri kyseessä.
Liike saa kuulemma aina kahdessa viikossa päätöksen tai näin minulle ainakin kerrottiin kun katselin jokin aika sitten liikkeessä tuontipyörää.... ja väliaikaisia kilpiä ei saa juurikin ilmeisesti sen takia, että käsitellään nopeammin.

Myös yksityisenä saa kilvet noin kahdessa viikossa, jos jättää ottamatta nuo väliaikaiskilvet. Itse toin toukokuussa Saksasta yhtäaikaa ZZR:n ja Suzukin Marauderin. ZZR:ään hommasin väliaikaiskilvet, jolloin päätös kesti noin 2kk. Marauderiin en hommannut ko. kilpiä ja päätös tuli 2,5 viikossa.

Oman pyöräni tullasin 22.6 ja nyt tuli 26.7 veropäätös postilaatikosta.
Makselin veron sitten 1.8 ja faxilla laitoin kuitin menemään niin tänään oli tullu laatikkoon viralliset paperit.

Itellä katsastuksen läpi meno jäi jostain pakokaasupäästö lukemasta vaille läpi, nyt on laput kunnossa ja pitäis lähteä katsastamaan/rekisteröimään.

Tarviikohan katsastus konttorille ilmoittaa että varaavat kilvet hyllyyn vai onko käytäntö että niitä on aina hyllyssä ja sieltä otetaan summissa vaan ensimmäiset?

Nimimerkillä: tyhmänä katsastin Seinäjoen katsastusasemalla vaikka asun Oulussa
idea3.gif
withstupid.gif

Ei nimittäin huvita turhaa ajella 700km...

No niin! Viime viikon pe tuli! Eli 3 viikkoa meni. Maksuaikaa 10 päivää. Suhteellisen nopiaa toimintaa!

Tarviikohan katsastus konttorille ilmoittaa että varaavat kilvet hyllyyn vai onko käytäntö että niitä on aina hyllyssä ja sieltä otetaan summissa vaan ensimmäiset?

Nimimerkillä: tyhmänä katsastin Seinäjoen katsastusasemalla vaikka asun Oulussa
Silloinhan sait mukaasi sen rekisteröintitodistuksen? Siitä näkyy se tuleva rekisteritunnuksesi, eli se kyseinen kilpi odottaa sinua siellä Seinäjoella....

sanoi:
Silloinhan sait mukaasi sen rekisteröintitodistuksen? Siitä näkyy se tuleva rekisteritunnuksesi, eli se kyseinen kilpi odottaa sinua siellä Seinäjoella....

Joo noinhan se varmasti olis menny, mutta se katsastus jäi kesken eli ei mennyt vielä läpi kun puuttui ne pakokaasupäästö arvot.

Vaan pitääpä tutkia laput uudestaan läpi, jos se tunnus siellä jossain vaikka olisikin  
smile_org.gif

Vihelsin pelin poikki  ko. liikkeen kanssa. Pyörän papereissa oli erinäisiä epäselvyyksiä ja totesin, et taitaapa lipputangot kukkia ennenkun meikä moottoripyöräilee. Olin katellu jo aikasemminkin speedermanin sivuilla vehkeitä ja soittelin sinne ysivitosesta deeärrästä. Kaveri vakuutteli pelin olevan hienossa kunnossa ,joten otin riskin ja hain saamallani runkonumerolla siirtokilven ja lähdin rouvan kanssa ilta-ajelulle kankaanpään suuntaan. Suzuki oli tosi hienossa kunnossa ja kaupat tuli. Kävin perjantaina hakemassa väliaikasen kilven ja tilasin tuv-nordilta todistuksen. Huomenna katsastamaan ja keskiviikkona jos kerkiäis käymään tullissa, ni vois keskittyä vaan  
sport05.gif
näin parinsadan kilsan perstuntumalla voin suositella 650 dr:ää lämpimästi! Tosi hauska ajettava!
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Back