• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Veritaksen korvauskäytäntö !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RF900R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä käymäni sähköpostikeskustelu Veritas vakuutusyhtiön kanssa:

Minä:

"Moottoripyörämme  on vakuutettu yhtiössänne.
Tiedustelisin vakuutuksen voimassaoloa suljetulla moottoriradalla tapahtuvan EAK-koulutuksen ja ajokoulutuksen aikana ,kyseessä ei ole kilpailu eikä kilpailuun tähtäävä harjoittelu."

Veritaksen vastaus:

"Hei

Kiitos viestistänne.

Kasko vakuutus ei ole korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liiktenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella.

Ystävällisin terveisin

Veritas
Vahinkovakuutus "

Lähetin vielä seuraavan viestin 22.5.2006 johon ei ole vieläkään tullut vastausta:

"Hei taas !!!

Saamani vastauksen mukaan ymmärsin, että yrityksenne ei ole kiinnostunut korvaamaan asiakkailleen mahdollisia vahinkoja jotka sattuvat KOULUTUS-tapahtumassa jossa pyritään parantamaan moottoripyörän hallintaa ja
käsittelyä EAK-koulutuksen saaneen henkilön johdolla.

Mielestäni on käsittämätöntä, kun joku järjestää mahdollisuuden KOULUTUS-tapahtumaan, niin siihen ei voi osallistua koska vakuutukset eivät ole voimassa !!!

Onko mielestänne turvallisempaa suorittaa jarrutus , väistö ym. harjoituksia yleisillä teillä tai parkkialueilla muun liikenteen seassa
confused_orig.gif

Kyseessä on nimenomaan MP:n käsittelytaitojen parantaminen, EI KILPAILU tai
KILPAILUUN TÄHTÄÄVÄ HARJOITTELU, ajoharjoittelua valvoo ja ohjaa ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittanut henkilö !!!

VP.

T:xxxxxx"

Eli vakuutukset siirtyvät pohjolaan ensitilassa, hintakin on jopa halvempi kuin ns. osarivakuutus veritaksessa !!!

Kannattaa tosiaan käyttää mahdollisimman paljon hymiöitä ja ylimääräisiä huutomerkkejä jos haluaa saada asiallisen vastauksen.

IMO hieman asiaton toi sun toinen viesti.
confused_orig.gif

Huutomerkit ja ISOT KIRJAIMET voisi säästää nettiprovoilua varten.

Edit. mutta siis persiistähän tuo vakuutuskäytäntö on. Ei muutaku firma vaihtoon.

Eipä ollut alkuperäisesä viestissä yhtään hymiötä. Tais tulla täältä orgin viestikentästä kun kopioin tekstiä webmailista, et silleen ...

Pistinpä kans tarjouspyynnön Pohjolaan piruuttani. Sas nähä minkälainen tulee.
-w-

Samaa paskaa mäkin olen kirjoittanut ja puhunut vakuutusyhtiöiden kanssa rataharjoittelusta ja turha luulla että asia ihan pienestä etenee. Niitä akkoja ei kiinnosta paskaakaan teidän mopot. Olen todennut viimeaikoina että kerrankin Pohjola oli fiksu tarjotessa ekana seisonta-ajatonta vakuutusta. Veikkaan että pieni vapaaehtoinen korotus kattaen ratahommat tai esim ettei bonukset kerry täysillä ratavakuutuksenkanssa olisi kovalla mainoskampanjalla voittanut 80% Suomen markkinoista. Minkä vakuutusmiehen maailma mussa menettikään
sad_orig.gif

Jännä homma, mulla puhelimessa Veritaksen täti sai kyllä kaivettua esiin vakuutusehdoista kohdan jossa höpistiin vakuutuksen voimassa olosta radalla JOS kyseessä on EAK-, autokoulun tms. kouluttajan johdolla vedetty ajoharjottelu tilaisuus. Tästähän ei mulla toki mitään kirjallisena ole, paitsi varmaan siinä vakuutusehtonivaskassa mahdollisimman pienellä präntättynä. Pitäisköhän jaksaa tavata se nivaska läpi niin sais tietää mitens se nyt oikeesti Veritaksella menee...  
omg.gif

Ainakin kun mulla oli Veritaksessa vakuutus se olisi korvannut EAK:hon tai vastaavaan kuuluvan rataharjoittelun yhteydessa tapahtuneen vahingon, kunhan paikalla on kouluttaja. Tästä on tosin 2 vuotta aikaa.

Ainakin kun mulla oli Veritaksessa vakuutus se olisi korvannut EAK:hon tai vastaavaan kuuluvan rataharjoittelun yhteydessa tapahtuneen vahingon, kunhan paikalla on kouluttaja. Tästä on tosin 2 vuotta aikaa.
Veritaksen ehdot muuttuivat tälle kaudelle. Himaan lähetetyssä lapussa luki muistaakseni lyhykäisyydessään, ettei mitään radalla tapahtuneita vahinkoja korvata.

Back