• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

venttiilin välykset.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
mortonki! pitäis tehä zxr:ään venttiilin välys tarkastus.mimmonen rakotulkki olis hyvä?ja momenttiavain totta mooses pitäis hommata.biltemassa on pikkuhassulla momenttiavaimia.(25 erkkiä zipale.)ja jonkunlainen rakotulkkikin.Ei viitsisi viimesiä pennosiaan antaa korjaamon sedälle.-H-malli kyseessä.Käyntiääni on aika rouhee luonnostaan.
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
crazy.gif

Momenttiavainta en käyttänyt kertaakaan, mutta en sano jotta mallia minusta pitäisi ottaa. Pieniin momentteihin ne osat jotka alumiinissa kiinni. Jotain 10-14nM sano Haynes. Sellainen rakotulkki missä on 0,05-0,10-0,15-0,20-0,25-0,30-0,35-0,45 mm riittää. Jotai 5e Motonetissa. Eli ihan perus! Just tein homman -89 zxr:än. Kaks kertaa piti tehdä kun olin jonkun lasku kämmin tehnyt, mutta nyt toimii.

Kysy lisää jos on tarvetta, olen nyt juuri todella humalassa, joten anteeksi mahd. asia virheet!

Kippis
033102beer_1_prv.gif

Momenttiavainta en käyttänyt kertaakaan, mutta en sano jotta mallia minusta pitäisi ottaa. Pieniin momentteihin ne osat jotka alumiinissa kiinni. Jotain 10-14nM sano Haynes. Sellainen rakotulkki missä on 0,05-0,10-0,15-0,20-0,25-0,30-0,35-0,45 mm riittää. Jotai 5e Motonetissa. Eli ihan perus! Just tein homman -89 zxr:än. Kaks kertaa piti tehdä kun olin jonkun lasku kämmin tehnyt, mutta nyt toimii.

Kysy lisää jos on tarvetta, olen nyt juuri todella humalassa, joten anteeksi mahd. asia virheet!

Kippis  
033102beer_1_prv.gif
Paljos ne venttiilivälykset kuuluu olla? Kylmänä, kuumana?

Onko 89 ja 90 eroa venttiilivälyksissä? Ei varmaan?

Sullakun on huoltomanuaali, niin jos viitsisit vilkaista
wink.gif

Täytyy vielä varmistaa nuo välykset, vaikkakin kansi on rempattu. Eipähän levii VEHKEET siihen.
smile_org.gif

Venttiilivälykset H-malliin on imuventtiilit 0.15 - 0.24 ja pakoventtiilit 0.20 - 0.29 kylmänä haynesin mukaan.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta munkin pitäis tässä kesällä tarkistaa ventiilien välykset, mutta kertokaa viisaanpina, että mitä kaikkea roipetta pitää purkaa hommaa varten? Joudunko tiputtamaan koko motin alas??

GPX750R (vm 89) välykset on ainaski imupuolella 0.10 ja vastaavasti poistumistien kohilla 0.15.

Tankki veks, sekä pikkukatepalat tankin molemmin puolin.
(ne mustat)

GPX:n kohdalla pitää vain olla tarkka tuon vuosimallin suhteen, kun ovat käyttäneet kolmea eri moottorievoluutiota.
87 88 ja 89 on kullakin omat koneet. F1 F2 ja F3 versiot.

Esim 89 vuosimallia ei loydy suoraan GPX750R manuaalista vaan se pitää ettiä ZX750F tai Ninja 750R manuskoista (pikku vinkkinä niille jotka yrittävät netistä ettiä tietoa)

Back