• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Venttiilin säätö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jokkev
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
cool.gif
Mulle vaihdettiin nuo liipat viimevuonna, kun oli kulumaa. Siis tuo osa tuossa kaaviokuvassa 12016. Oli kans aika suolaset 84 EUR / kpl.

cool.gif
Mulle vaihdettiin nuo liipat viimevuonna, kun oli kulumaa. Siis tuo osa tuossa kaaviokuvassa 12016. Oli  kans aika suolaset 84 EUR / kpl.
Semmosta se on, kun kädentaidot on korjaamoilta kadonneet. Ennen aikaan keinuvivut koneistettiin tai jopa työstettiin vakaalla kädellä hiomakiveä vasten. Nyt vaan vaihdetaan osia ja laskutetaan asiakasta.

Jos on välit ok niin sittenhän ei tarvitse ruveta niit paloja vaihatamaankaan... Maksavat ainakin Sumekolla muistaakseni 13 euroa chibale  
crazy.gif
.
Viimeksi kun ostin Sumekolta 13mm paloja niin ne makso 8,6e kappale.
Piti oikein mennä kaivamaan arkistoja ja kuitin mukaan Vantaan Sumeko on veloittanut 12,74 (alv0%) / pala. Loppusumma 8. palalle oli 125€ (alv 22%). H*lvetinmoinen kilohinta mielestäni pienillä rautapaloilla.

Pyörä kylläkin ZZR600E ja palojen tuotekoodi ZX600-D1A.

Toki mahdollista ettei myyjä mun naamast tykännyt, palvelu oli ainakin sen mukasta  
nixweiss.gif
.

cool.gif
Mulle vaihdettiin nuo liipat viimevuonna, kun oli kulumaa. Siis tuo osa tuossa kaaviokuvassa 12016. Oli  kans aika suolaset 84 EUR / kpl.
Semmosta se on, kun kädentaidot on korjaamoilta kadonneet. Ennen aikaan keinuvivut koneistettiin tai jopa työstettiin vakaalla kädellä hiomakiveä vasten. Nyt vaan vaihdetaan osia ja laskutetaan asiakasta.
Ja näillä nyky korjaamojen tuntitaksoilla noiden koneistaminen... tulisi vielä kalliimmaksi tuo remppa
cool.gif

cool.gif
Tästä on ollut juttua asentajien ja huoltamoiden päällystön kanssa. Nykyisten massatuotantokoneiden avulla on osien hinnat tippuneet niin rajusti ettei osan korjaaminen YLEENSÄ kannata korjaamolle eikä varsinkaan asiakkaalle....

Välys mitataan säätöpalan ja nostajan välistä. Ei nokan ja nostajan välistä.
Olen jotenkin koko ajan ymmärtänyt että kyseessä on 600cc Zetori..? Jos 1100:ssa on erilainen systeemi, niin sitten. Mutta 600:ssa vaatii aikamoisen taikatempun, jos haluaa mitata nostajakupin ja palan välyksen  
biggrin.gif
Jaa, no se tietty...  
biggrin.gif

ZX-11 ne kuitenkin on tuollaiset:

Edit; selkeempi kuva ilman nokkia.

pics-002.jpg
No tuossa se jo onnistuukin.  
smile_org.gif

Sama viheliäinen homma kuin 16 venasessa k-satasessa, nokka-akselit pois tieltä.
nixweiss.gif

niin siis kyllä 1100:ssa välykset mitataan ja palat vaihdetaan nokat paikallaan. ja mittausta ei todellakaan tehdä nokan alta, vaan nostajan alta.

Back