Mä taistelin noiden kanssa 748R kilpurissa vuonna 2000. Silloin Härmässä tai edes intterwebissä oli asiasta kovin vähän tietoa tarjolla. Sigma Performance jeesas aikanaan ja teki siitä jutun sivuilleen:
http://www.sigmaperformance.com/rockers.html
Juuri R:n jyrkkien nokkien takia ensiarvoisen tärkeää on kaksi asiaa (pätee kyllä kaikkiin Desmoihin):
1) ÖLJY, ÖLJY ja ÖLJY. Ei tosiaankaan ole sama mitä sinne lykkää. Vuonna 2000 mulla meni 17 keinua, kun 2001 0kpl. Tämä tarkemman käytön ja melko varmasti öljymerkin vaihdon vuoksi. Ajoin Shellin sponssiöljyillä 2001, mutta samaa rataa jatkan nyky-Ducateissani. Suosittelen Advance Ultraa koneeseen. 2001 jälkeen Shell ei oo öljyjäni maksellut, joten ei lie enää maksettu mainos.
2) Desmoissa lämpimäksi käyttäminen on kokemukseni mukaan vielä paljon tärkeämpää kuin muissa vehkeissä. Anna pelin lämmitä AINA kunnolla ennen mitään vedätystä. Jos ajat radalla, käytä kattila paikallaan niin että vesi on 70 asteista. Sammuta ja anna lämmön tasaantua 5-10min. Sitten vasta radalle. (itse ajan aina ekankin kierroksen niin kovaa kuin pääsen, ettei renkaat kylmene ja pääsee heti rytmistä kiinni)
Noi nitraukset on paperilla kromausta parempia. Kokemusta ei ole, koska päädyin käyttämään alkuperäisiä. Sopivuus on varma, vaikka jälkimarkkinakamaa on tarjolla. Jos joku haluaa enemmän tietoa, laita privaa.
Kari: toi Sigman sivu on täynnä vieläkin relevanttia tietoa sun moposta (kuin omastanikin).